oleFields(Index).InsertObjDlg
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 18-12-01 22:18

Hej i gruppe.

Jeg har et Ole-object med følgende kode:

Private Sub oleFields_DblClick(Index As Integer)
oleFields(Index).ObjectAcceptFormats
End Sub

Når jeg så dobbeltklikker kommer en box frem, hvor jeg kan vælge at indsætte
en bestemt type fil,
eller vælge at åbne en fil.

Jeg kunne istedet godt tænke mig at den kun kommer frem med "Åbn Fil", og så
at filtyperne er
sat til f.eks. "*.jpg, *.bmp".

Er der en der vil hjælpe mig.

På forhånd tak.

MVH
Thomas J.

Fra : Vestergaard

Dato : 19-12-01 15:21

Du kan bruge CommonDialog. Start med at gå ind i
Project > Components
og sætte flueben ud for Microsoft CommonDialogs. Du kan nu sætte en
CommonDialog ind fra Toolboxen. Det er ligemeget hvor du sætter den, da den
ikke vil være synlig når du kører programmet.
Brug så den her kode:
Private Sub oleFields_DblClick(Index As Integer)
CommonDialog1.Filter = "Billedfiler (*.jpg *.bmp)|*.jpg;*.bmp"
Commondialog1.ShowOpen

OleFields(Index).Source (??) = CommonDialog1.Filename
End Sub

Det med .Source passer ikke, men jeg ved ikke hvordan man tildeler Ole't
filen, så det kan jeg ikke hjælpe med.

Jacob S. V.

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 19-12-01 15:05

Du skal nok bruge en common-dialog, og så finde filen der, og derefter
"embedde" den i dit ole-objekt med
oleFields(Index).CreateEmbed (Filnavn, [Klassenavn])