Trance events i DK ?
Fra : Rhythm

Dato : 18-12-01 19:24

Jeg har her i November måned været til det absolut fedeste trance event
nogen sinde.
Trance Energy 2001 kaldte de det og det foregik i Amsterdam Stadion.
Det var så flot og storstilet at alt hvad jeg har været til her i landet
(også i Kbh)
godt kan pakke deres discotræsko lyd og lys sammen.
Og så var det at det slog mig: Det kan vi jo sagtens her hjemme også nu
efter at Parken
i Kbh er blevet bygget om så der også er kommet "låg" på.
Jeg tror dælme godt at man kunne fylde parken med 40.000 danske trance og
techno
fans også. Man behøver blot at se på hvor mange der bla. tager til bare
Tyskland for
at opleve rigtige trance partys istedet for det kedelige noget her hjemme.
Alt hvad Parken behøver er noget ordentligt lys og en ordentlig lyd at
presentere
DJ´sne så skal de nok komme.
Forestil jer: Paul Oakenfold , Paul Van Dyk , Push , Schiller , Bruno
Sachioni , Bruno
Cartier eller Emanuel Top LIVE i Parken sammen med den rigtige opsætning af
tilbehør
for at gøre det til et rigtigt trance event.
Det kunne blive fedt og desuden ville pladeselskaberne tjene fedt på det
også istedet
for at vi trance fans er nød til at lægge vores penge i udlandet for at
opleve
sådan noget.

Kan jeg starte med: I have a dream..... her ?

Rhythm

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-12-01 20:02

In an article of 18 Dec 2001 Rhythm wrote:

> Kan jeg starte med: I have a dream..... her ?

Du kan jo bare gå igang med at arrangere det.

Jeg er sikker på, at det står enhver frit at leje Parken. Tillige med lys
og lyd. Og de ønskede DJs kommer jo nok også, hvis du betaler dem godt nok.

Problemet er ikke altid, om det er muligt at gennemføre et sådant
arrangement eller om der er tilstrækkeligt med mennesker til at deltage i et
sådant arrangement -- det er snarere et spørgsmål om nogen er villige
til at gå igang med at arrangere det og kan skaffe den nødvendige kapital.

--
Uffe Holst

Fra : Jonas

Dato : 18-12-01 22:01

Rhythm wrote:

> [...]
> at
> opleve sådan noget.
>
> Kan jeg starte med: I have a dream..... her ?

Jeg er bange for at det forbliver en drøm.

1. Der har aldrig været bare halvstore techno-arrangementer i Danmark. - hvor
der f.eks. var to af de rigtigt store DJs som optrådte sammen.
2. Sidste års forsøg på en elektronisk festival på Møn (dog uden de helt store
DJs - så vidt jeg husker) var ikke videre succesfuld hvad tilstrømningen angik.

3. Bortset fra Roskilde festival er Judge Jules visit på Gorgeous i morgen
første gang en af de store DJs kommer til landet.

Jeg aner intet om hvor mange der tager til Tyskland bare for at høre musik- men
udover love-parade, så tror jeg ikke det er så stort - men man skal
selvfølgelig kravle før man kan gå og det kan da være at Judge Jules bliver den
første i en perlerække af berømte DJs som gæster Danmark.

Jeg tvivler på der er 40.000 danskere som kender Paul Van Dyk, Bruno Sachioni
etc. (men jeg håber da jeg tager fejl). Danmark er et ret lille land og selvom
den elektroniske musik og DJ-kulturen så afgjort er på vej opad, så kræver det
en stor tilslutning (og mange penge) før man kan påbegynde sådanne
arrangementer.
Hvis der i løbet af de næste par år vil komme flere arrangementer med store DJs
er der en chance for at det bliver til virkelighed i løbet inden 2005, men
indtil da vil jeg nøjes med at dele din drøm.

Go' jul, mvh. Jonas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-12-01 20:40

Jonas <JOG@uradio.ku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C1FAE75.FDC2C88F@uradio.ku.dk...
> 3. Bortset fra Roskilde festival er Judge Jules visit på Gorgeous i morgen
> første gang en af de store DJs kommer til landet.

Ahem - G's gæste DJ liste tæller DJ's som: Tandu, Gielen, Talla, Tiesto og
Corsten...såååh JJ's visit i onsdags var ikke første gang en stor DJ kom til
landt. JJ synes jeg iøvrigt var en skuffelse. Tiesto i april sidste år, har
til dato været det største på onsdags klubben efter min mening.

/Lars

http://www.mp3.com/mindfly

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-12-01 09:59

Lars Knudsen <plumfeber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c24e181$0$94847$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
har
> til dato været det største på onsdags klubben efter min mening.

Ohh yeah, og så glemte jeg da os' at nævne, at Sasha (Nej, ik' ham
tyskeren), besøgte Club Okyo i Vega i sommeren. Han er da vist iøvrigt lige
blevet kåret til verdens bedste DJ...?? Såh JJ er ik' den første store DJ
til at besøge .dk...

/Lars

http://www.mp3.com/mindfly

Fra : Morten Dall

Dato : 19-12-01 10:56

"Rhythm" wrote in message...
> Kan jeg starte med: I have a dream..... her ?

Jeg skal nok møde op!
Men ellers kan du jo selv møde op til Camp Electric næste år.
(http://www.campelectric.com/)
Var desværre ikke selv med i år, men det skulle have været ret fedt. I hvert
fald er det nogle totalt i orden settings.

Morten

Fra : Rhythm

Dato : 19-12-01 15:28

"Morten Dall" <dall@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvert
> fald er det nogle totalt i orden settings.

Prøv at se Trance Energy´s officiele site på:
http://trance-energy.id-t.com/te2002/
Billederne fra party på:
http://www.id-t.com/events.php?eventNameMain=Trance%20Energy
desværre er líge denne på hollandsk.
Eller bare den her til tonsvis af trance sites "host host" også med musik
på:
http://www.tranceaddict.com/links.shtml

Rhythm

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 19-12-01 15:12

Jeg vil gerne med hvis du invitere Paul van Dyk =)

Hilsen fra PIH

89253469

Fra : CK Feltman

Dato : 19-12-01 15:13

Ja, her bliver jeg nok nød til at knække filmen... Det kommer du nok ALDRIG
til at se! Der er ikke danskere nok til at lave det, og de der er vilde med
den slags er ikke loyale/vågne nok til at møde op i stor flok!

Jeg taler af erfaring, som en af DJ'sne bag Club Gorgeous, som har vundet
Dance og DJ-awards, og i aften har Judge Jules på programmet.

Et af svarene her på tråden siger at det er første gang at en stor DJ
besøger Danmark, og det syntes jeg ligesom siger ret meget om det niveau af
interesse der vises... Hvad med Sasja på Okyo (#1 DJ i verdenen ifølge
DJ-Magazine) og alle de internationale navne vi har præsenteret på
Gorgeous - Ferry Corsten, Tiesto, Mauro Picotto, Graham Gold, John Johnson,
Kay Cee, DJ Tandu, Johan Gielen, Cosmic Gate, Rank 1 m.fl...

Hvad med lige at vågne op!!!

Og for at lige slå det helt fast, så er det ikke mere end et par år siden at
der blev afholdt Hyperstate med ManWith No Name, Ferry Corsten, Scott Bond,
Astral Projection og mange flere i Club Danmark Hallen - Der mødte mindre
end 3.000 op!

Så desværre, du må indtil videre til Holland, England og Tyskland for de
store trance-festival'er...

Mvh
CK Feltman

Fra : Jens Mariager

Dato : 19-12-01 23:12

Mmmmm ja, det var for fedt Hyperstate. Var selv med til det i '99 (tror jeg
det var), men rigtigt nok, der var ikke særlig mange mennersker kan jeg godt
huske. Men fedt var det nu altså alligevel.

Jeg glemmer i hvert fald aldrig da de spillede Gouryella "Walhalla" det var
første gang jeg hørte deres anden single. Mmmmm hvor dejligt.
Det er sjovt som de kendte DJ's danner andre "grupper" "navne" Det er f.eks.
Ferry Corsten og DJ Tiesto som står bag Gouryella.
Og vidste i at Airscape, faktisk er Johan Gielen?

System F, Project Aurora, Veracocha (sammen med Vincent De Moor) er alle
navne som Ferry Corsten står bag. Det er meget griner faktisk.
Jeg kunne blive ved, men det var nu også bare et sidespring.

I må bare med til Rave Parade (ja lad os håber det ikke regner så meget til
næste år!), eller Love Parade i Berlin. Det styrer helt klart.

Hygge der ude!
Tech tech technodisco

/jens/toke

:: jens@REMOVEcrazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Rhythm

Dato : 20-12-01 14:38

"Jens Mariager" <m@riagerREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
f.eks.
> Ferry Corsten og DJ Tiesto som står bag Gouryella.
> Og vidste i at Airscape, faktisk er Johan Gielen?

Det var som , det vil altså siges når der står: Airscape Remix så er det
faktisk
Geilen der står bag ?
Så har jeg dælme mange af hans remixes
Der iblandt Safri Duo´s Played A Live (airscape remix) , er den ikke med på
den danske
maxi også ? (købte den i Tyskland selv)

Rhythm

Fra : Jens Mariager

Dato : 20-12-01 21:20

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote in message

[SNIP]

> Det var som , det vil altså siges når der står: Airscape Remix så er det
> faktisk
> Geilen der står bag ?

Ja.

> Så har jeg dælme mange af hans remixes
> Der iblandt Safri Duo´s Played A Live (airscape remix) , er den ikke med

> den danske
> maxi også ? (købte den i Tyskland selv)

Ja, jeg mener også at den er på den danske maxi. Airscape (Johan Geilen) har
også mixet en del af Vengaboys numre, og der er faktisk nogle ret fede mix
imellem.

Jeg tror det seneste Airscape remix der er ude er RMB - Deep Down Below
(Airscape Remix)
Eller også er det Dario G. - Dream To Me.

Også nogle fede numre.

/jens/toke

--

:: jens@REMOVEcrazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : CybaMerc

Dato : 20-12-01 22:55

A long time ago in a galaxy far, far away....
Jens Mariager wrote:

[snip]

>Jeg tror det seneste Airscape remix der er ude er RMB - Deep Down Below
>(Airscape Remix)

Remixet af Deep Down Below er temmeligt gammelt. Remixet af
Samb-Adagio er helt sikkert nyere.

[snip]

Fra : CybaMerc

Dato : 20-12-01 22:51

Rhythm wrote:

>Det var som , det vil altså siges når der står: Airscape Remix så er det
>faktisk Geilen der står bag ?

Johan Gielen og hans gode ven Sven Maes. De er også kendt som bl.a. DJ
Don & Svenson og står bag et par tidlige produktioner af Des Mitchell,
Alice Deejay m.m.

[snip]

>Der iblandt Safri Duo´s Played A Live (airscape remix) , er den ikke med på
>den danske maxi også ? (købte den i Tyskland selv)

Lorte-remix.... prøv deres remix af Vengaboys - Kiss istedet. DET
sparker røv.

Fra : Jonas

Dato : 20-12-01 17:54

CK Feltman wrote:

> [...]
> Gorgeous - Ferry Corsten, Tiesto, Mauro Picotto, Graham Gold, John Johnson,
> Kay Cee, DJ Tandu, Johan Gielen, Cosmic Gate, Rank 1 m.fl...

Nu føler jeg mig lidt ramt, da jeg skrev det ovennævnte indlæg.
Jeg er ikke den store raver, er ikke en del af klub-miljøet herhjemme og får
ikke diverse nyhedsbreve. I stedet dukker jeg lejlighedsvis op når jeg opdager
at en DJ, jeg finder spændende, gæster byen.

Måske er det er mig der går med skyklapper på, men jeg synes man kan kritisere
klub-scenen herhjemme for at ikke at være god nok til at gøre opmærksom på sig
selv og sine talenter.
Jeg var ikke hjemme da Sasha gæstede byen og kender derudover kun de tre første
i rækken af DJs som har gæstet Gorgeous. Hvis jeg havde hørt at Ferry Corsten
eller Tiesto DJede var jeg helt sikkert mødt op, men derudover er jeg nok som
flertallet herhjemme. Ikke særlig dedikeret, men deltager når jeg med store
bogstaver får at vide at der er grund til det. Derfor tror jeg som tidligere
nævnt at første skridt må være at udvikle klub-scenen, derefter så kan man
drømme om kæmpearrangementer.

Mvh. Jonas