photoshop eksport til imovie ?
Fra : Jakob H K

Dato : 18-12-01 17:26

Jeg skal til at lave en lille film i imovie. Hver "frame" i filmen er et
billede importeret fra photoshop. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan
billederne optimeres til imovie. Hvad skal opløsningen være, hvilket
format bør jeg vælge etc ?

Jeg har bemærket at når et importeret stillbillede afspilles i imovie
bliver det lidt sløret. Når afspilingsmærket står stille ser billedet
fint ud, hvordan kan man få billedet til at være klart hele tiden ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Kell Christensen

Dato : 19-12-01 20:16

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
> billede importeret fra photoshop. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan
> billederne optimeres til imovie. Hvad skal opløsningen være, hvilket
F.eks. Pict. Det jeg har brugt til stills har været i 2-300 pix/in.
Husk korrekt forhold hvis det skal fylde skærmen ud. (3:4)
> Jeg har bemærket at når et importeret stillbillede afspilles i imovie
> bliver det lidt sløret. Når afspilingsmærket står stille ser billedet
> fint ud, hvordan kan man få billedet til at være klart hele tiden ?
? Har du set det på en TV skærm? Det skulle ikke gi' problemer.

Med venlig hilsen
Kell Christensen