Suzuki FZ50 (samling af subj.)
Fra : Brian N Andersen

Dato : 18-12-01 17:23

Hej!

Jeg er ved at samle en Suzuki FZ50, men kan ikke rigtig finde ud af hvordan
benzinslangerne
skal sidde på benzinhanen og ned til karburatoren.
Der kommer ikke noget benzin ned til cylinderen, sådan som det er samlet nu!

På karburator-studsen sidder der en indgang til benzin eller er det til
olie?

Hvis I kan svare på det så bliver jeg rigtig glad !!

/Brian

Fra : RpR

Dato : 18-12-01 18:37

> [...]
> olie?
>
> Hvis I kan svare på det så bliver jeg rigtig glad !!

Der skal gå 2 slanger fra hanen. En til karburatoren, og en til studsen. Den
til karburatoren er selve benzinslangen, den anden er vakuumslangen. Hvis du
suger i vakuumslangen skal der komme benzin ud af benzinslangen. Når du så
træder på kickstarteren og motoren drejer rundt vil der komme undertryk i
studsen (motoren suger i slangen) og karburatoren får benzin.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-12-01 21:34

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> træder på kickstarteren og motoren drejer rundt vil der komme undertryk i
> studsen (motoren suger i slangen) og karburatoren får benzin.

How how.. Er der vaccum hane på sådan en? Det mener jeg ikke der er!

> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

/Thomas

Fra : Peanut

Dato : 18-12-01 22:47

"Thomas Buus Andersen" skrev d. 18-12-01 21:34 dette indlæg :

> How how.. Er der vaccum hane på sådan en? Det mener jeg ikke der er!

Vel er der så. Du ka også stille hanen om på "prime" Det svarer til
"åben" men så skal du også huske at lukke igen, så det er der ik megen
idé i. Den benyttes kun til at fylde karburatoren igen hvis man har haft
den tømt. Hvis den står på "on" virker den som en vaccumhane, og der kan
du lade den stå hele tiden uden fare for den løber over i karburatoren.
"off" gir vist sig selv :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian N Andersen

Dato : 21-12-01 16:21

Hej

Der er ikke noget der hedder Off, der er en stilling der hedder On, primær
og en der hedder reserve...

På karburatoren er der 2 indgange, og en på studsen er der en.
Hvad gør jeg ved de indgange jeg ikke skal bruge, nu når der kun går 2
slanger ud fra hanen !!
Det skal lige siges at der er en ulovlig studs, og på den lovlige er der
ikke nogen indgang på den.

/Brian