Lagkagebunde
Fra : Anders And

Dato : 18-12-01 16:55

Hej gruppe.
Jeg leder efter en opskrift på lagkagebunde som ikke bliver seje..
Jeg har prøvet nogle forskellige op skrifter men jeg syntes at bunderne
bliver seje. Er der en som har opskriften på lækre luftige
lagkagebunde?????????????

God Jul Alle Sammen.

Kim

Fra : Kim Juul

Dato : 18-12-01 18:16

"Anders And" <No@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet nogle forskellige op skrifter men jeg syntes at bunderne
> bliver seje. Er der en som har opskriften på lækre luftige

Kære navnebroder.
Her en opskrift jeg har brugt flere gange hjemme.

Ingredienser:

Bunde (3 stk.):

4 æg
175 g sukker
60 g hvedemel
35 g kartoffelmel
1 tsk. bagepulver

Pisk æg og sukker til en fast, skummende masse. Bland hvedemel og
kartoffelmel med bagepulver, og sigt det i æggemassen. Vend forsigtigt melet
i dejen med en dejskraber.

Fordel dejen i tre smurte forme eller i én høj springform. Bag
lagkagebundene midt i ovnen 6-8 minutter ved 225ºC, hvis de bages én ad
gangen, og ca. 25-30 minutter ved 200ºC, hvis de bages i springform. I
sidstnævnte tilfælde flækkes kagen i tre bunde, når den er kølet af.

Hilsen og god jul herfra

--
Kim Juul
----------------

Fra : Peter Westh

Dato : 19-12-01 16:59

"Anders And" <No@mail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg har prøvet nogle forskellige op skrifter men jeg syntes at bunderne
> bliver seje. Er der en som har opskriften på lækre luftige

En mulighed er at lave en genoisedej, i stedet for sukkerbrødsdej.
Principielt vil det blot sige, at man tilsætter noget fedtstof.

Se f.eks. opskriften

http://cake.allrecipes.com/AZ/Genoise.asp

Jeg synes også at mine lagkagebunde bliver lidt seje, men det pljer nu at
forsvinde når lagkagen har trukket natten over. Og det vinder lagkager nu
uendeligt meget ved.

MVH

Peter