hjælp min firewiredisk er død
Fra : Michael Holm

Dato : 18-12-01 16:31

har en 120 GB Highfly firewire extern harddisk fra ONE Tech., som har
funket fint i de 14 dage jeg har haft den, plug and play, virkede uden
at formatere eller noget. på div. mac'er med OS X, 10.1.1 og OS 9.2.2

har et stort DV projekt på, som jeg ikke har andre steder (da det fylder

Sad og prøvede for sjov om den kunne mounte på min iBook samtidig med at
den var mountet på iMac'en..
(den har jo to firewire stik bagpå)
det virkede ikke, så eject'ede jeg den fra iMac'en, slukkede og tændte
for firewire-disken, så dukkede den op på iBooken men ikke på iMac'en,
ok ! ejectede den fra iBook'en, slukkede og byttede om på ledningerne
bagpå, og tændte disken igen, katastrofe:

"You hav inserted a disk contaioning no volues that Mac OS X can read"
Continue, initialize or eject

at trykke på continue hjælper ikke..

Disk Utility..kan se den men ikke mounte den eller gøre noget andet en
at erase....

Fra OS 9, kan den heller ikke genkendes... Disk First Aid eller Drive
Setup kan ikke gøre noget ved den da : førstnævnte siger:
"Invalid Volume Header, 2.0" ....

skal jeg ud og købe Diskwarrior ? eller er der en anden god løsning ???
--
- Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-12-01 16:47

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> skal jeg ud og købe Diskwarrior ? eller er der en anden god løsning ???

send mig en mail...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Michael Holm

Dato : 18-12-01 18:11

--
Michael Holm *<:O>