Musikprogrammer
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 18-12-01 12:10

Hej

Her i den søde juletid er man vel lidt på udkig efter et par software
titler eller to...

Jeg leder efter et Musik/DJ agtigt program. Så man med ganske få midler
kan få et knaldhamrende spændende stykke musik ud af det... Det findes
noget der hedder Ejay, men så vidt jeg kan se kører det kun på PC'er.

Nogen der måske har et fif til noget Mac software der kan lave lidt
samples og med en masse færdige indstillinger. Det må da gerne koste
lidt.

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : thomas schreiber

Dato : 18-12-01 12:29

Man får ikke "det hele" for ingenting. Ellers er der i den "lave" ende
Reason(all-in-one) som koster under kr. 3000,-.
Ejay findes "heldigvis" kun til pc. Det er lorte program, som virkelig kun
er til den meget uambitiøse nybegynder.

Ellers så er der cubase og logic som der har VSTi(software synths) som
standard.

Efter min mening er Reason dog det bedste der findes til rimelige penge. Og
så er det meget nemt at gå til.

Prøv www.propellerheads.se , www.emagic.de og www.steinberg.net

Ellers så er der Protools (www.digidesgin.com) og Digital Performer
(www.motu.com) , men de er absolut ikke billige, og kræver hardware der
starter ved kr 25.000,-

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Thøger Terp

Dato : 18-12-01 12:37

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Ellers så er der cubase og logic som der har VSTi(software synths) som
> standard.

De skulle være nok, da selv fx genesis og peter gabriel bruger Logic
Audio...

/Thøger
--
Brutus lad den kniv ligge, jeg ved ikke hvad der stikker dig!

Fra : thomas schreiber

Dato : 18-12-01 13:45

Hvis Genesis eller Peter G kører Lada, er Lada så super godt?
Det er lige meget hvem der bruger hvad, så længe man selv er tilfreds og kan
få udført sine ideer.

Alle de store studio'er bruger ProTools til end production, men logic til
post production. Mon ikke Peter G og co gør det samme ?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Thøger Terp

Dato : 18-12-01 14:00

> [...]

> Hvis Genesis eller Peter G kører Lada, er Lada så super godt?
> Det er lige meget hvem der bruger hvad, så længe man selv er tilfreds og kan

Det var ikke det jeg sagde eller mente Jeg sagde, hvis det er godt
nok til dem, mon ikke de fleste ville kunne klare sig med det...

> Alle de store studio'er bruger ProTools til end production, men logic til
> post production. Mon ikke Peter G og co gør det samme ?

Jo det bruger de også begge to... kig evt. www.realworld.co.uk/ der kan
du se hvilke macs og software der bruges der

/Thøger
--
Brutus lad den kniv ligge, jeg ved ikke hvad der stikker dig!

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 18-12-01 19:29

> [...]

> Reason(all-in-one) som koster under kr. 3000,-.
> Ejay findes "heldigvis" kun til pc. Det er lorte program, som virkelig kun

Reason lyder som et godt bud. Det er faktisk til en meget uambitiøs
nybegynder der ikke selv tidligere har lavet så forfærdeligt meget
musik... Jeg har selv i mange år brugt cubase eneste lille detalje er at
man i cubase og logic selv skal levere det meste af musikken (i
hvertfald selv grave samples frem).

Det er nu mig der takker

--
Mvh Nicolai Brandt
"I uvejret beder den vise til Gud, ikke om sikkerhed for

Fra : tom dissing

Dato : 18-12-01 20:03

Der er altså også en rækkke DJ programmer til MAC.. Her er det muligt selv
at "Mixe" mellem to allerede eksisterende numre..
Adobe premiere/Final Cut kan også bruges, da det her er muligt at ligge
lydstykker ind ( mellem to og otte spor) og få dem til at passe sammen

Slutteligt er der Pro Tools light.. ( find det på nettet.. Selv om at det er
lidt svært at finde fordi digidesign.. Har taget det væk fra deres website
!?)
Det er det samme program som thomas omtaler..
Bare i en gratis version..
Prøv evt med dette, og smid en tekno sample CD oven i ( ca. 700 kroner)
Så kan din 15 årige søn selv klippe et "teknonummer sammen.. Senere kan du
så spille trommer til musikken , som han optager !? ( eller han kan prøve
selv at spille lidt synth overpå, mens han optager !?
Tom

Alternativt er Reasaon nok det bedste.. Men det koster altså stadig 3k+

On 18/12/01 19:28, in article 1f4mlgx.gfgbyzr8als6N%nicstone@mac.com,

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 18-12-01 22:15

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> så spille trommer til musikken , som han optager !? ( eller han kan prøve
> selv at spille lidt synth overpå, mens han optager !?

God ide. Sample CD'er koster immervæk også en del knaster...

> Alternativt er Reasaon nok det bedste.. Men det koster altså stadig 3k+

Lidt dyrt hvis det alligevel ikke er sagen
Jeg havde måske lidt håbet at der fandtes noget i stil med Ejay... Også
selvom Thomas synes det er noget hø

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : tom dissing

Dato : 18-12-01 23:05

Forskellen - i princippet - mellem Ejay og Protools Light (PT), er reelt
ingen.. Hvis du altså lige køber en sample CD eller 2. ( de kan også købes
billigere)
PT kan blot mere!!
OG så vil din søn få fat i alt det der med selv at sidde og klippe i
lydfiler etc..
I forhold til effefktbehandling.. Altså at få ting til at lyde "ligesom i
radioen" er der en lang række shareware, eller demo software, der kun virker
i 20 minutter.. Men det er altså nok til at lave en effekt eller to.

Tom

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 19-12-01 02:13

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> radioen" er der en lang række shareware, eller demo software, der kun virker
> i 20 minutter.. Men det er altså nok til at lave en effekt eller to.

Det er jo' lige det

For lige at få det hele på det rene er det jo' ikke lige min egen søn,
men vores allesammens meget nære venindes dreng der er tale om...
Længere historie... Men veninden spurgte om jeg ikke lige kunne tjekke
lidt forskelligt ud så det... Jeg har faktisk lånt en Ejay ting (husker
ikke lige hvilken version) af en af mine kammerater der selv syntes det
var meget fornøjeligt at lege med, og det kan lige gå på en ny iBook
(den er godt nok bare lækker) under vpc, men da det skal afvikles på en
266 iMac (mener det er en rev.B) tror jeg ikke det vil være det store
man får ud af det.

Jeg ender nok med at anbefale PT light (hvilket jo' er ret billigt) og
så må jeg nok lige sætte mig lidt ind i hvad det kan, så der kan ydes
lidt support i juleferien

Tak for svarene

--
Mvh og glædelig højtid/jul
Nicolai Brandt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-01 16:19

Hej Nicolai

Prøv at kigge på 'Disco 1.0'. Den er slet ikke tosset til mange ting - med
både mixning og mic indgange, plot-in og mange andre DJ features.
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=8652/Disco_10.sit.hqx>.

Den kan godt være lidt svær at trække ned, så når du vil downloade den,
skal du måske holde ALT-tasten nede, når du klikker på linket og vælge
destination for placering.

mvh. Erik Richard

Nicolai Brandt wrote:

> [...]
>
> Nogen der måske har et fif til noget Mac software der kan lave lidt
> samples og med en masse færdige indstillinger. Det må da gerne koste

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)