FTP hjælp????
Fra : bwl

Dato : 18-12-01 10:54

Hey freakies

Jeg har oprettet en ftp med nogle bikemovies, men jeg mangler nogen til at
teste om den virker.
ftp://192.168.153.78

user dfm
pass dfm

den er åben fra 11,15 og frem efter

Honda Bold´Or
Hiace-busa

Brian.W . @mail1.stofanet.dk

Fra : Buck

Dato : 18-12-01 11:21

Det virker ikke, men 192.168.x.x er jo osse en lokalnet adresse, som der
ikke er adgang til fra internettet.

/Buck
CB550F1 ´75

Fra : m.grewy

Dato : 18-12-01 11:27

"bwl"
> Hey freakies
>
> Jeg har oprettet en ftp med nogle bikemovies, men jeg mangler nogen til
at
> teste om den virker.
> ftp://192.168.153.78
>
> user dfm
> pass dfm
>
> den er åben fra 11,15 og frem efter
>
> Honda Bold´Or
> Hiace-busa
>
> Brian.W . @mail1.stofanet.dk

Nu har jeg prøvet på port 21 og det virker ihvertfald ikke.
Hvis det er en anden port så sig lige hvad port det er.

Michael

Fra : Steen Persson

Dato : 18-12-01 11:27

Hej

Den virker måske nok for nogen men ikke alle. 192.168.....er en Privat IP
adr. og derfor vil det ikke virke ude fra det store vide internet. Du skal
lægge den ud på en public IP adr. hvis nogen skal ha' glæde af det.
Alternativt skal du og alle der skal bruge den ha' en router og/eller en FW
som kan route ind til adressen - og det er jo ikke lige så realistisk....

Hilsen
Steen
BSA A10 Golden Flash '55
Suzuki GSX600F '98

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 18-12-01 12:00

Hejsa

Prøv at pikkle ind på http://myip.dk der finder du ud af din externe ip-adr
så kan det være du skulle prøve den ip du får ud af det på din ftp !

Hilsen

H;P

<Jager en Yams TDR 125>

Fra : Steen Persson

Dato : 18-12-01 12:07

.....ja men det er heller ikke sikkert at det vil være lykken. Det er den IP
adr. som internettet ser at du kommer fra. Hvis du f.eks. sidder på et
netværk med med en FW/Router på, så vil der ofte være dens externe adresse
du får vist. Hvis du så bruger den på din FTP server, så kommer du udefra
kun til FW/Routeren og ikke nødvendigvis helt ind til FTP serveren
(medmnidre der er lavet en routning af FTP trafik).
En anden sag er at hvis du f.eks. sidder på en ADSL forb uden en fast IP
adr. så ved du faktisk ikke rigtig hvor længe du har den pågældende IP adr.
Hvis du der genstarter din PC/Router eller DHCP leasen udløber, så kan det
ske at du får en ny IP adr.(...du kan dog også være heldig og få den samme
igen...).

Hilsen
Steen