Der røg den jul....
Fra : Rune Birkemose Jakob~

Dato : 18-12-01 09:04

Jeg havde allerede begyndt at glæde mig til foråret: cyklen kommer ud. Det er
allerede lang tid siden, at vi har kørt en tur sammen, men jeg snakker
selvfølgelig med hende hver dag. Forårets projekter med optimering og ombygning
er så småt ved at blive planlagt, og budgettet til julegaverne er i samme
omgang blvet skåret væsentligt ned. En ny bluse til kæresten eller en ny
luftfilterkasse i kulfiber, tjaa, jeg ved godt hvad jeg vil vælge.....
Just som jeg går og drømmer møder jeg en bekendt, der som et lyn fra en klar
himmel bekendtgører, at Henning Larsen, indehaver af MC-Hospitalet og en ven af
folket er blevet sagt op af F.I. Motorcykler som autoriseret forhandler af
Ducati. Der skal nemmelig kun være tre i Danmark.
Der gik min verden i stå, og jeg kan ikke helt forstå det endnu. Hvordan kan
det ske? Henning Larsen driver MC-Hospitalet i sin fritid ved siden af et
fuldtidsarbejde for at sikre, at det er lidenskaben og glæden, der driver
værket, fremfor det økonomiske perspektiv, der som oftes er dominerede hos
andre forhandlere.
Det er (var) en fryd at besøge MC-Hospitalet, hvor ens motorcykel bliver
behandlet som Hennings egen, hvor der er åbent udenfor normal åbningstid, hvor
man betaler for det man får, hvor man må hjælpe til med at reparere, hvor man
må låne lidt værktøj, hvor der er tid til lidt fis og lir, men ikke mindst,
hvor man er tryg ved at overlade sin MC til fremmede hænder.

Vis Henning den sidste respekt, og besøg hans hjemmeside, inden han lukker.
www.mc-hospitalet.dk, og kommentér gerne lukningen overfor F.I. Motorcykler.

Prøv at have en god jul, trods denne kedelige nyhed.
Rune Birkemose Jakobsen
Ducati 916

--
Posted from gateway.sonofon.dk [212.88.71.2]

Fra : james

Dato : 18-12-01 15:57

Hmmm...hvis han ikke længere er autoriseret, betyder vel ikke at han skal lukke,
vel? han kan importere sine dele og blive ved med at give god service som
uafhængig. Hvis det sker i et par år, kan det være at F.I. kommer til at forstå at
de traff et forkert valg og tager ham ind i varmen igen.......man skal ikke bare
giive op, vel?

-james

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-12-01 18:03

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forstå at
> de traff et forkert valg og tager ham ind i varmen igen.......man skal

Der er da SLET ingen grund til at tage sådan på vej?!?
Hr. Larsen kan da fortsætte helt uanfægtet, og stadig købe sine dele hos FI
(eller andre steder hvis han vil) ligesom alle andre værksteder, kan han
ikke? Jeg har lidt svært ved at se problemet?

Oftest er kravet til en autoriseret forhandler, at han skal ligge med X
antal dele til de forskellige modeller på lager, og omsætte for X antal
kroner årligt, og det kunne umiddelbart lyde som om det er her MC-Hospitalet
har et problem (eftersom manden har fuldtidsjob ved siden af). Men det er
ret normale forretningsregler som alle er underlagt, og det er der jo ikke
noget galt i.

Rittig

Fra : Søren L Hansen

Dato : 18-12-01 19:15

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en >
> Der er da SLET ingen grund til at tage sådan på vej?!?
Jeg tror også bare Rune er i gang med den psykiske krigsførelse inden
forårsklassikeren:

SonoDræberDelfinerne mod KMDellerne

Kombineret MCfællestur med efterfølgende munter kappestrid på grønsværen...

S.

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-12-01 22:54

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en >
> Jeg tror også bare Rune er i gang med den psykiske krigsførelse inden
> forårsklassikeren:
>
> SonoDræberDelfinerne mod KMDellerne

HA!
Småfiskene mod KMDuellanterne mener du vel?
Nå, jeg var ikke klar over at Rune var en af "dem". Fandt vi iøvrigt
nogensinde ud af hvilke discipliner (udover øl-drikning) I skal ydmyges i
efter fællesturen?

Rittig

Fra : Allan jørgensen

Dato : 18-12-01 19:03

"Rune Birkemose Jakobsen" <rbj@sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Motorcykler.

> Prøv at have en god jul, trods denne kedelige nyhed.

hmm, læs lige på http://www.mc-basen.dk/asp/default.asp?frame=8 så ser det
ikke så sørgeligt ud

Allan(fzr600us)