Benløse Fugle
Fra : Jim L. Jørgensen

Dato : 27-12-00 15:07

er der nogen der ved hvordan man laver benløse fugle?

Fra : Bess

Dato : 27-12-00 16:25

Jim L. Jørgensen <jimlj@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelsem26.960$fp1.69431@news101.telia.com...
> er der nogen der ved hvordan man laver benløse fugle?

Her er den opskrift jeg bruger:

3/4 kg skært okse- eller kalvekød (6-8 skiver)
salt og peber
6-8 strimler spæk (lillefingerstore)
30-50 g margarine
3 dl. vand eller suppe
2½ dl fløde
2½ spsk mel
eventuel kulør

Skær kødet i skiver og bank dem ud
Drys med salt og peber og læg en spækstrimmel på hver skive.
Rul kødet sammen og fæstn rouladerne med tandstikker eller kødnåle, eller
bind ufarvet bomuldsgarn om.
Brun de benløse fugle i fedststoffet på alle sider og tilsæt vand eller
suppe.
Lad kødet småstege under låg i 3-5 kvarter eller tildet er mørt.
Tag "fuglene" op.
Kom fløde i gryden.
Rør melet til en jævning med lidt koldt vand og rør det langsomt i.
Lad sovsen koge yderligere nogle minutter og smag til med salt og peber.
Farv eventuelt med kulør.
Befri de benløse fugle for pinde eller tråde.
Læg dem tilbage i sovsen og lad den blive gennemvarme.
Servér straks, eventuelt med kogte kartofler eller kartoffelmos til.

Dog... jeg kan ikke så godt li´spækstrimlerne så jeg bruger en skive bacon i
stedet

mvh
Bess