Hvordan definerer man et marked.
Fra : Magnus Alkil

Dato : 18-12-01 07:16

Jeg søger en defintion af marked udfra en anden synsvinkel end
Marshall-krydset! Evt. udfra en sociologisk tilgang.

Er der en der sidder inde med en ide ?? Jeg ved at der er mange, der giver
op for at defineret et marked og ender med at sige at et marked = et marked.
Er der en derude der har en god ide ???

Fra : KGB

Dato : 18-12-01 15:35

> Jeg søger en defintion af marked

Prøv dk.kultur.sprog (?)

--
Regards
(-: KGB

Fra : http://xfriis.dk

Dato : 28-12-01 21:22

Et marked er en dobbelt auktion

Fra : Magnus Alkil

Dato : 05-01-02 20:43

Mange tak for jeres engagement - det har været meget nyttigt værktøj at
kunne trække på udenfrakommende resourcer. (bl.a. Mikkel T. oa.)

Mvh
Magnus

Fra : Lasse Ehlers

Dato : 04-01-02 14:27

Et marked opstår når to eller flere agenter har behov for at handle
med varer eller tjenester. Et marked er således defineret til at være
den del af en eller flere handler, som muliggør handel mellem
agenterne. Et marked leverer en række faciliteter som muliggør handel
mellem agenterne, herunder er den mest basale facilitet
informationsformidling.

Håber du kan bruge min definition til noget.

Venlig hilsen

Lasse Ehlers
Stud.polit.