Twin Peaks
Fra : Jacob

Dato : 18-12-01 01:33

Som den store Twin Peaks jeg er bliver jeg simpelthen nødt til at dele disse
info med gruppen

Twin Peaks First Season Special Edition DVD set er netop udkommet. For mere
info om hvad det indeholder se her http://makeashorterlink.com/?O56B12C3
(amazon link)

Der er blevet lavet et meget spændende interview her
http://www.dugpa.com/interviewrance.html Hold også øje med

Med TP har David Lynch i mine øjne skabt et pragtfuld univers med drama,
spænding og en forunderlig humor. Serien udmærker sig ved en utrolig stor
dybde, så DVD settet kan sagtens ses mange gange, du vil finde nye detaljer
ved hvert gennemsyn.

Med denne udgivelse er der ingen udvej mere. Jeg MÅ have en DVD-maskine

--
Jacob

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 18-12-01 03:25

"Jacob" <unknown@stofanet.dk> skrev:

> Med denne udgivelse er der ingen udvej mere.

Måske jeg har læst forkert, men var der ikke noget med at det første
'intro'-afsnit ikke er med på DVDen ?
Jeg håber jeg har læst forkert.... fordi, så MÅ jeg have Twin Peaks på
DVD.

> Jeg MÅ have en DVD-maskine

Selvfølgelig.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.

Fra : Morten Steen

Dato : 18-12-01 08:22

> Måske jeg har læst forkert, men var der ikke noget med at det første
> 'intro'-afsnit ikke er med på DVDen ?

Desværre har du fuldstændig ret. Pilot-episoden er IKKE med i boxen... noget
med rettigheder, mener jeg at have læst. Det er altså noget hø.

Morten

Fra : Jacob

Dato : 18-12-01 10:41

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> skrev i en meddelelse

> Måske jeg har læst forkert, men var der ikke noget med at det første
> 'intro'-afsnit ikke er med på DVDen ?
> Jeg håber jeg har læst forkert.... fordi, så MÅ jeg have Twin Peaks på
> DVD.

Nede i bunden af http://www.dugpa.com/faq.html kan du finde svaret på dine
spørgsmål. Helt kort er piloten ikke med på DVD settet fordi Warner Bros
ejer rettighederne og dem ville de ikke af afgive.

Der er lavet en såkaldt "Hong Kong" version af piloten som man kan læse mere
om her http://www.dugpa.com/pilotreview.html Selv om kvaliteten af denne
udgivelse er ok ville jeg nok tøve med at købe denne version. Den bliver
også lidt svært at få fat i. Mon ikke Warner finder en måde af udgive
piloten på som den fortjener.

--
Jacob

Fra : Morten DH

Dato : 18-12-01 14:31

> [...]
> udgivelse er ok ville jeg nok tøve med at købe denne version. Den bliver
> også lidt svært at få fat i. Mon ikke Warner finder en måde af udgive

Sådan er det jo desværre næsten altid, de kommercielle interesser går klart
forud for kundernes ønsker

Men det her kan måske bringe juleglæden tilbage:

Alright, Twin Peaks fans, here it is. New Line has sent out info to
retailers announcing a 2/26 street date for the long-awaited Twin Peaks:
Fire Walk With Me special edition. The disc includes the 134-minute cut of
the film, a new 1.85:1 anamorphic widescreen transfer, English Dolby Digital
and DTS 5.1 tracks, a new original documentary on the film, and the
theatrical trailer. No deleted scenes are listed; however, we expect the
official press release from New Line by the end of the year or so, so stay
tuned for the final specs. Retail is only $19.95.

Fra : JSMadsen

Dato : 18-12-01 15:33

Tjek www.dvdfile.com idag for en god nyhed om Twin Peaks: FWWM - på DVD til feburar.
Den er iøvrigt ude på DVD i England...