/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Dykning med øreproblemer
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 17-12-01 23:37

Jeg har et stort problem !!

Jeg elsker at dykke, men mit venstre øre vil IKKE lade mig dykke. 2 gange
har jeg fået det opereret efter at jeg er begyndt at dykke, og to gange er
det sprunget !

Findes der muligheder for at købe masker der dækker hele hovedet ? Jeg har
set dem i fjernsynet, men de koster jo nok en formue ?

Surt når man nu så gerne vil dykke

/Jan



 
 
John Christensen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : John Christensen


Dato : 18-12-01 00:33

Det hjælper ikke, du skal stadig kunne trykudligne.
Alternativt er Newt og Wasp suits (hvis du har 200.000 USD)

JZC

"Jan G. Nielsen" <chips@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9vls37$8ud$1@sunsite.dk...
> Jeg har et stort problem !!
>
> Jeg elsker at dykke, men mit venstre øre vil IKKE lade mig dykke. 2 gange
> har jeg fået det opereret efter at jeg er begyndt at dykke, og to gange er
> det sprunget !
>
> Findes der muligheder for at købe masker der dækker hele hovedet ? Jeg har
> set dem i fjernsynet, men de koster jo nok en formue ?
>
> Surt når man nu så gerne vil dykke
>
> /Jan
>
>



Jan G. Nielsen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 18-12-01 00:48

Tror du, eller nogen anden, at det her kunne være svaret, eller er det bare
noget "pop" !

http://www.madforscuba.com/Scuba/Products.nsf/LookUp/11CBF26EC309AE9780256A0
7005F6708?OpenDocument

/Jan

"John Christensen" <johnchr@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:XqvT7.11535$z4.1284298@news000.worldonline.dk...
> Det hjælper ikke, du skal stadig kunne trykudligne.
> Alternativt er Newt og Wasp suits (hvis du har 200.000 USD)
>
> JZC
>
> "Jan G. Nielsen" <chips@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9vls37$8ud$1@sunsite.dk...
> > Jeg har et stort problem !!
> >
> > Jeg elsker at dykke, men mit venstre øre vil IKKE lade mig dykke. 2
gange
> > har jeg fået det opereret efter at jeg er begyndt at dykke, og to gange
er
> > det sprunget !
> >
> > Findes der muligheder for at købe masker der dækker hele hovedet ? Jeg
har
> > set dem i fjernsynet, men de koster jo nok en formue ?
> >
> > Surt når man nu så gerne vil dykke
> >
> > /Jan
> >
> >
>
>



Kasper Andersen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Andersen


Dato : 18-12-01 10:11

> > > Jeg elsker at dykke, men mit venstre øre vil IKKE lade mig dykke. 2
> gange
> > > har jeg fået det opereret efter at jeg er begyndt at dykke, og to
gange
> er
> > > det sprunget !
> > >
> > > Findes der muligheder for at købe masker der dækker hele hovedet ? Jeg
> har
> > > set dem i fjernsynet, men de koster jo nok en formue ?
> Tror du, eller nogen anden, at det her kunne være svaret, eller er det
bare
> noget "pop" !
>
>
http://www.madforscuba.com/Scuba/Products.nsf/LookUp/11CBF26EC309AE9780256A0
> 7005F6708?OpenDocument

Nogen påstår at det gør udligningen lettere,
der er lidt mere materiale om ProEar 2000 på:
http://www.divernet.com/gear/dtst0700.htm#ear
http://www.scubadiving.com/training/medicine/asthma2.shtml

Men mon ikke lidt træning i synkebevægelser, gabning og måske
skub-luft-op-i-ganen-med-tungen ville være en bedre ide.

Er det fordi du dykker videre (nedad) når dine ører gør ondt at
du sprænger trommehinderne?

--
Kasper Andersen
http://air365.dk - dykkerklub for alle certifikater



Jan G. Nielsen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 18-12-01 22:50

[snip]

>
http://www.madforscuba.com/Scuba/Products.nsf/LookUp/11CBF26EC309AE9780256A0
> > 7005F6708?OpenDocument
>
> Nogen påstår at det gør udligningen lettere,
> der er lidt mere materiale om ProEar 2000 på:
> http://www.divernet.com/gear/dtst0700.htm#ear
> http://www.scubadiving.com/training/medicine/asthma2.shtml
>
> Men mon ikke lidt træning i synkebevægelser, gabning og måske
> skub-luft-op-i-ganen-med-tungen ville være en bedre ide.

Nope !

> Er det fordi du dykker videre (nedad) når dine ører gør ondt at
> du sprænger trommehinderne?

Nej, jeg mærker ikke at den sprænger. Det er et gammelt problem, som lægerne
ikke rigtig kan få bugt med.




John Christensen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : John Christensen


Dato : 18-12-01 11:26

Det ved jeg desværre ikke da siden ikke vil loade rigtigt. Hvad var det for
noget ?

JZC

"Jan G. Nielsen" <chips@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9vm08j$ie6$1@sunsite.dk...
> Tror du, eller nogen anden, at det her kunne være svaret, eller er det
bare
> noget "pop" !
>
>
http://www.madforscuba.com/Scuba/Products.nsf/LookUp/11CBF26EC309AE9780256A0
> 7005F6708?OpenDocument
>
> /Jan




Nikolaj østergaard J~ (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj østergaard J~


Dato : 18-12-01 12:19

"Jan G. Nielsen" <chips@stofanet.dk> wrote in message
news:9vls37$8ud$1@sunsite.dk...

> Jeg har et stort problem !!
>
> Jeg elsker at dykke, men mit venstre øre vil IKKE lade mig dykke. 2 gange
> har jeg fået det opereret efter at jeg er begyndt at dykke, og to gange er
> det sprunget !
>
> Findes der muligheder for at købe masker der dækker hele hovedet ? Jeg har
> set dem i fjernsynet, men de koster jo nok en formue ?
>
> Surt når man nu så gerne vil dykke
>
> /Jan


Du er nødt til at trykudligne... I en hjelm vil trykket på ydersiden af dit øre
være
lig trykket i dine lunger... trykket i dine lunger skal være lig trykket i de
omkring liggende vandmasser....
ellers får du lungesqueeze eller lungesprængning.......hvis du ikke kan
trykudligne i mellemøret får du således en indadrettet øresqueeze....


mvh. NØJ


--
Posted from [130.226.138.4]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

plys (18-12-2001)
Kommentar
Fra : plys


Dato : 18-12-01 20:07

jeg går ud fra at det er trykudligningen der giver dig problemer
så jeg er ked af at fortælle dig det, men selv om man har en helmaske, eller
hjelm, på skal der stadig trykudlignes.
Eneste alternativ er en 1 atm dragt, men det er ikke ligefrem noget der blir
brugt til hyggedykning. med mindre man har en usædvanlig tyk tegnebog.
Og du har jo sikkert også prøvet at gå ned langsomt.
Men nu ved jeg jo langtfra alt om dykning, så måske er der andre her på NG
der har nogle alternative løsninger.

Jan G. Nielsen <chips@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vls37$8ud$1@sunsite.dk...
> Jeg har et stort problem !!
>
> Jeg elsker at dykke, men mit venstre øre vil IKKE lade mig dykke. 2 gange
> har jeg fået det opereret efter at jeg er begyndt at dykke, og to gange er
> det sprunget !
>
> Findes der muligheder for at købe masker der dækker hele hovedet ? Jeg har
> set dem i fjernsynet, men de koster jo nok en formue ?
>
> Surt når man nu så gerne vil dykke
>
> /Jan
>
>





Jan G. Nielsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 19-12-01 00:56


> jeg går ud fra at det er trykudligningen der giver dig problemer

Nej, det er at jeg nok ikke kan tåle vand på trommehinden.
Det var derfor at jeg håbede at så noget som denne her kunne hjælpe ?
http://www.madforscuba.com/Scuba/Products.nsf/LookUp/11CBF26EC309AE9780256A0
7005F6708?OpenDocument

> så jeg er ked af at fortælle dig det, men selv om man har en helmaske,
eller
> hjelm, på skal der stadig trykudlignes.
> Eneste alternativ er en 1 atm dragt, men det er ikke ligefrem noget der
blir
> brugt til hyggedykning. med mindre man har en usædvanlig tyk tegnebog.
> Og du har jo sikkert også prøvet at gå ned langsomt.
> Men nu ved jeg jo langtfra alt om dykning, så måske er der andre her på NG
> der har nogle alternative løsninger.





Allan Hansen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 19-12-01 10:05


Jan G. Nielsen <chips@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vol2t$p56$1@sunsite.dk...
> Nej, det er at jeg nok ikke kan tåle vand på trommehinden.
> Det var derfor at jeg håbede at så noget som denne her kunne hjælpe ?
>
http://www.madforscuba.com/Scuba/Products.nsf/LookUp/11CBF26EC309AE9780256A0

Det er ikke vand på trommehinden der giver sprængning. Den sprænger jo
heller ikke når du er i bad. Sprængning af trommehinden i dykning er en
differential tryk skade, som skal tages alvorlig da den kan give smerte,
utilpashed, ballanceproblemer og bevidstløshed. For at undgå øreproblemer i
dykning skal trykket kunne være ens uden på øret, i selve mellemøret samt i
lungerne og man skal have en anatomi der kan gøre dette. Selvom du sikkert
har været hos adskellige ørelæger vil jeg råde dig til at tage kontakt til
en dykkerlæge for råd og anvisning/henvisning ( se evt.
www.dykkermedicin.dk ).
Hvad du sikkert spørger om her er en maske der beskytter øret for vand. Der
er i ugens test på www.diveinn.com en Proear maske som der er noget tekst om
( brysterne på billedet hører ikke med ) . Hvorvidt den virker og er
anvendelig for dig vil jeg ikke tage stilling til. Det synes jeg du skal
drøfte med en dykkerkompetent læge.

Allan Hansen



Jan G. Nielsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 19-12-01 19:59

> > Nej, det er at jeg nok ikke kan tåle vand på trommehinden.
> > Det var derfor at jeg håbede at så noget som denne her kunne hjælpe ?
> >
>
http://www.madforscuba.com/Scuba/Products.nsf/LookUp/11CBF26EC309AE9780256A0
>
> Det er ikke vand på trommehinden der giver sprængning. Den sprænger jo
> heller ikke når du er i bad. Sprængning af trommehinden i dykning er en
> differential tryk skade, som skal tages alvorlig da den kan give smerte,
> utilpashed, ballanceproblemer og bevidstløshed. For at undgå øreproblemer
i
> dykning skal trykket kunne være ens uden på øret, i selve mellemøret samt
i
> lungerne og man skal have en anatomi der kan gøre dette. Selvom du sikkert
> har været hos adskellige ørelæger vil jeg råde dig til at tage kontakt til
> en dykkerlæge for råd og anvisning/henvisning ( se evt.
> www.dykkermedicin.dk ).

Tak for linket. Dem vil jeg tage en snak med. Måske efter at jeg er bleven
opereret :(

> Hvad du sikkert spørger om her er en maske der beskytter øret for vand.
Der
> er i ugens test på www.diveinn.com en Proear maske som der er noget tekst
om

Det er så også den jeg linker til lidt tidligere i denne her besked

> ( brysterne på billedet hører ikke med )

ØV !

> Hvorvidt den virker og er anvendelig for dig vil jeg ikke tage stilling
til. Det synes jeg du skal
> drøfte med en dykkerkompetent læge.

Det vil jeg så gøre




Henrik L . (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Henrik L .


Dato : 20-12-01 12:50

"Jan G. Nielsen" <chips@stofanet.dk> wrote in message
news:9vls37$8ud$1@sunsite.dk...

Har selv haft lidt problemer med det. Mit råd er:
Trykudlign ofte også selv om du ikke føler et pres.
Sørg for at din maske sidder rigtigt så den forbliver tør,
Jeg opdagede at mit problem var størst jo mere jeg pustede ud gennem næsen.
Køb nogle håndkøbs-næsedråber. Brug dem efter første dyk, hvis du fornemmer
problemer.
Check lige med lægen først i øvrigt.

H









--
Posted from [80.63.57.154]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408865
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste