/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
L.... Stofanet
Fra : Bjørn og betina


Dato : 17-12-01 21:38

Holdkæft hvor køre det stofanet dårligt specielt hvad angår deres mail og
news, nu har det lige været nede igen i et par dage, er der andre end mig
der er træt af deres lort. prøv at se på hvor mange problemer de har i
forhold til andre udbydere



 
 
Jesper Sloth (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Sloth


Dato : 17-12-01 22:15


"Bjørn og betina" <ingebrigtsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1e5769$0$794$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Holdkæft hvor køre det stofanet dårligt specielt hvad angår deres mail og
> news, nu har det lige været nede igen i et par dage, er der andre end mig
> der er træt af deres lort. prøv at se på hvor mange problemer de har i
> forhold til andre udbydere
>
>
Hej

Hvis det ikke var for prisen Sååå .......

Det er sådan at når man tænder computeren og vil på nettet, så er det altid
lidt spændende om der er noget af det der virker.

Mvh

Jesper



Jan Henning Larsen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 18-12-01 11:51

On Mon, 17 Dec 2001 22:14:35 +0100, "Jesper Sloth"
<jesper.sloth@mail1.stofanet.snydt.dk> wrote:

>
>"Bjørn og betina" <ingebrigtsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>news:3c1e5769$0$794$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>> Holdkæft hvor køre det stofanet dårligt specielt hvad angår deres mail og
>> news, nu har det lige været nede igen i et par dage, er der andre end mig
>> der er træt af deres lort. prøv at se på hvor mange problemer de har i
>> forhold til andre udbydere

Sådan har det lort kørt i mange år, de kan ikke få det til at virke,
eller vil ikke.



Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Allan Joergensen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 19-12-01 08:32

Jan Henning Larsen <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>>> Holdkæft hvor køre det stofanet dårligt specielt hvad angår deres mail og
>>> news, nu har det lige været nede igen i et par dage, er der andre end mig
>>> der er træt af deres lort. prøv at se på hvor mange problemer de har i
>>> forhold til andre udbydere
> Sådan har det lort kørt i mange år, de kan ikke få det til at virke,
> eller vil ikke.

Start med at definere "mange år" - Definer så dårligt. Tænk så over helt
præcist hvor mange penge du betaler for at bruge news. Beregn så ud fra
det hvor let det er at få penge til at gøre det bedre.

--
Allan Joergensen aka [DW] on Undernet
Email: dw@nowhere.dk - Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Peter Loumann (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 19-12-01 10:03

19 Dec 2001 07:32:11 GMT, dw+spam@nowhere.dk (Allan Joergensen)
wrote:

>Start med at definere "mange år" - Definer så dårligt.

Hej Allan,

jeg synes, I har fået ganske mange ret præcise tilkendegivelser. Tag
dem til jer i stedet for at bide igen! Du er på kanten til at pålægge
kunderne jeres opgave. Om det i det enkelt af de mange hyppige og
langvarige nedbrud er socket error 1001, nul feed eller noget tredje,
må i længden vare uinteressant for kunden. Han kobler ikke op for at
diagnostisere jer, men for at læse news.

>Tænk så over helt præcist hvor mange penge du betaler for at bruge news.
>Beregn så ud fra det hvor let det er at få penge til at gøre det bedre.

Det har vi ingen mulighed for: Stofa specificerer ikke udgiften på den
måde. StofaNet som helhed har en meget attraktiv pris for de fleste.
Men jeg synes ikke, det kan være en begrundelse for at levere et
(del)produkt, der ikke dur. Personligt ville jeg hellere betale lidt
mere og så få news.

Din sidste sætning forekommer intern og kunderne uvedkommende.

hilsen p


Brian B. Christensen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian B. Christensen


Dato : 19-12-01 10:08

On 19 Dec 2001 07:32:11 GMT, dw+spam@nowhere.dk (Allan Joergensen)
wrote:

>Start med at definere "mange år" - Definer så dårligt. Tænk så over helt
>præcist hvor mange penge du betaler for at bruge news. Beregn så ud fra
>det hvor let det er at få penge til at gøre det bedre.

Jeg vil gerne hjælpe ham på vej med et svar. Jeg har haft stofa i et
par år eller 3. I disse 3 år har der været en periode på nogle få
måneder hvor det har kørt stabilt. Ringer man til supporten, fatter de
nada. De giver en nogle tips til noget de - forhåbentligt - godt ved
ikke virker. Såsom bruge andre udbyderes newsservere, selvom de er
totalt lukket land for andre udbydere.

Jeg betaler 200 kr. om måneden for en pakke hvor news er med. Men news
virker bare ikke så godt. Hvad ville folk mon sige til at købe en
stofapakke med 20 tv kanaler, men desværre så virker TV3 kun en gang
imellem?

Jeg ved ikke hvor mange kunder Stofanet har, men hivs I ikke mener at
I får penge nok til at drive en newsserver, så må I jo sætte prisen op
eller droppe news som en af jeres services. Begge dele kan koste
kunder, men sådan er det jo at være en virksomhed i en branche hvor
konkurrencen er benhård.


Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Brian B. Christensen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian B. Christensen


Dato : 19-12-01 10:14

On Wed, 19 Dec 2001 10:07:54 +0100, Brian B. Christensen
<bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> wrote:

>On 19 Dec 2001 07:32:11 GMT, dw+spam@nowhere.dk (Allan Joergensen)
>wrote:
>
>
>Jeg vil gerne hjælpe ham på vej med et svar. Jeg har haft stofa i et
>par år eller 3. I disse 3 år har der været en periode på nogle få
>måneder hvor det har kørt stabilt.

Her mener jeg selvfølgelig kun newsserveren. Opkoblingen fungerer
meget godt og personligt synes jeg det er billigt.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Allan Joergensen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 19-12-01 16:19

Brian B. Christensen <bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> wrote:

> Jeg ved ikke hvor mange kunder Stofanet har, men hivs I ikke mener at
> I får penge nok til at drive en newsserver, så må I jo sætte prisen op
> eller droppe news som en af jeres services. Begge dele kan koste
> kunder, men sådan er det jo at være en virksomhed i en branche hvor
> konkurrencen er benhård.

Det er skam min overbevisning at tingene skal være bedre - Og det bliver
de også. Problemet er bare at få folk længere oppe på kagen til at
forstå, at det at drive en newsserver ikke er en engangsinvistering, men
noget, der bliver ved og ved og ved med at koste mange penge.

I øjeblikket tuner jeg som sindsyg på det der vi har - Og jeg håber på
at vi får smidt nogle flere resourcer ind efter nytår.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men det burde køre bedre i dag (og i
går) end det har gjort længe.

--
Allan Joergensen aka [DW] on Undernet
Email: dw@nowhere.dk - Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Brian B. Christensen (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian B. Christensen


Dato : 20-12-01 08:38

On 19 Dec 2001 15:18:51 GMT, dw+spam@nowhere.dk (Allan Joergensen)
wrote:

>Det er skam min overbevisning at tingene skal være bedre - Og det bliver
>de også. Problemet er bare at få folk længere oppe på kagen til at
>forstå, at det at drive en newsserver ikke er en engangsinvistering, men
>noget, der bliver ved og ved og ved med at koste mange penge.

Jo, jeg ved godt hvordan det er at sidde "nede på stigen". Men nu har
Stofa brugere altså hørt på det der i flere år; "Det bliver bedre"...
Ja, det håber vi da også, men man bliver bare træt af at høre på det
på et tidspunkt, når der nu ikke sker noget.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Martin Højriis Krist~ (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 19-12-01 14:32

"Brian B. Christensen" <bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> skrev i en
meddelelse news:tpl02uc55qreqtlrcstn2rjbm3hp0bsjfp@4ax.com...
> Jeg betaler 200 kr. om måneden for en pakke hvor news er med. Men news
> virker bare ikke så godt. Hvad ville folk mon sige til at købe en
> stofapakke med 20 tv kanaler, men desværre så virker TV3 kun en gang
> imellem?

Det er en meget dårlig sammenligning. TV3 er langt mere populær end
news.
Det ville være bedre om du sammelignede news med en eller anden
indonesisk kanal

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan Henning Larsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 19-12-01 13:43

On 19 Dec 2001 07:32:11 GMT, dw+spam@nowhere.dk (Allan Joergensen)
wrote:

Start du først med at besvare mit indlæg rigtig.

>Start med at definere "mange år" - Definer så dårligt. Tænk så over helt
>præcist hvor mange penge du betaler for at bruge news. Beregn så ud fra
>det hvor let det er at få penge til at gøre det bedre.


Jeg betaler for denne ydelse, den skal bare virke, ellers må de havde
det med i deres vilkår for et abonnent, at der altid er problemer med
deres lorte server, de levere en ydelse der er yderst mangelfuld.

Mange år = 3-4 ÅR ikke mdr.

Dårligt = problemer at hente mail, 2-4 min om at opdatere 1 news
gruppe, skal jeg blive ved.

Jeg skal ikke beregne hvor mange penge der går til deres news, den
skal bare virke, deres problem, de er trods alt internetudbyder, så må
de få fingeren ud.


Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Bjørn og betina (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn og betina


Dato : 18-12-01 19:25

> Det er sådan at når man tænder computeren og vil på nettet, så er det
altid
> lidt spændende om der er noget af det der virker.


Ja meget, men jeg har fået lidt respons på en mail jeg sendte til dem. her
er hvad de sagde.

Det er korrekt at der i løbet af netop overståede weekend har været
alvorlige problemer med mail1.stofanet.dk, hvor servicen har været afbrudt i
forholdsvis lang tid, men at kalde det for daglige problemer med driften af
mai1.stofanet.dk, det finder jeg en anelse ukorrekt. Vi har valgt at
fortsætte med et midlertidigt setup på mailserveren, som netop er den
"backup" du efterlyser, men samtidig har vi erkendt at dette setup ikke vil
være forsvarligt at fortsætte med, hvorfor vi allerede på daværende
tidspunkt har udmeldt, at der vil ske endnu en afbrydelse for idriftsættelse
af andet udstyr. Vi kan ikke skifte setup uden at foretage en afbrydelse, og
det håber vi at der er forståelse for.



Det andet problem er newsserveren, som jeg kun kan være enig i at der har
været mange problemer med, og dette har vi gjort vores leverendør og
samarbejdspartner på news opmærksom på, endda op til flere gange. Vi
forventer fortsat at der her også laves et stabilt setup, da vi selvfølgelig
ikke overfor vores kunder kan være tjent med, at newsservicen ikke fungere
optimalt i længere perioder. Vi har desværre ikke nogen nøjagtig dato for
hvornår man forventer at newsservicen fungere helt optimalt, men der
arbejdes på det altså på det.




Karsten Feddersen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 18-12-01 09:20

Hej

Bjørn og betina wrote:

> Holdkæft hvor køre det stofanet dårligt specielt hvad angår deres mail og
> news, nu har det lige været nede igen i et par dage, er der andre end mig
> der er træt af deres lort. prøv at se på hvor mange problemer de har i
> forhold til andre udbydere


Hmm - news kører som lort - det kan vi hurtig blive enige om. Web'en
synes jeg kører upåkladelig og mht mailen har jeg valgt en ekstern
leverandør af mail - på den måde skal jeg kun bruge Stofa's mailservere
til at sende mails og det har på intet tidspunkt givet problemer.
Undersøg hvad et mailhotel koster ude i byen eller få en gratis adresse
hos en anden udbyder.

Men hvis nu alle brugere af nyhedsgrupperne hos Stofa pressede lidt på
kunne vi måske få gjort lidt ved det. Så længe man mugger herinde sker
der nok ikke det store.

Med venlig hilsen
Karsten Feddersen
http://www.feddersen.dk




aaa (18-12-2001)
Kommentar
Fra : aaa


Dato : 18-12-01 19:46

"Bjørn og betina" <ingebrigtsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c1e5769$0$794$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Holdkæft hvor køre det stofanet dårligt specielt hvad angår deres mail og
> news, nu har det lige været nede igen i et par dage, er der andre end mig
> der er træt af deres lort. prøv at se på hvor mange problemer de har i
> forhold til andre udbydere

Jeg har endnu ikke oplevet mailproblemer gennem mail1.stofanet.dk af
betydning; mht news kan du have rimelig ret; men det skyldes som sædvanlig
de binære grupper som overbelastes; alle ISP'er burde fjerne disse så vil
news kører hurtigere end lysets hastighed.

Tænk også på at hver gang dit modem er Online, og hver gang der er klartone
i din telefon og signal i dit TV, ja så har din leverandør gjort et godt
stykke arbejde. Der kan så være ekstraydelser der halter; du kan jo komme
med lidt konstruktiv kritik istedet



Michael Nielsen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 18-12-01 12:24

Mail er ikke nogen ekstraydelse de har betalt for den også ska den også
virke...


"aaa" <agenten007@yahoo.com> wrote in message
news:9vn383$68r$1@sunsite.dk...
> "Bjørn og betina" <ingebrigtsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:3c1e5769$0$794$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Holdkæft hvor køre det stofanet dårligt specielt hvad angår deres mail
og
> > news, nu har det lige været nede igen i et par dage, er der andre end
mig
> > der er træt af deres lort. prøv at se på hvor mange problemer de har i
> > forhold til andre udbydere
>
> Jeg har endnu ikke oplevet mailproblemer gennem mail1.stofanet.dk af
> betydning; mht news kan du have rimelig ret; men det skyldes som sædvanlig
> de binære grupper som overbelastes; alle ISP'er burde fjerne disse så vil
> news kører hurtigere end lysets hastighed.
>
> Tænk også på at hver gang dit modem er Online, og hver gang der er
klartone
> i din telefon og signal i dit TV, ja så har din leverandør gjort et godt
> stykke arbejde. Der kan så være ekstraydelser der halter; du kan jo komme
> med lidt konstruktiv kritik istedet
>
>
>



Bertel Lund Hansen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-12-01 16:00

aaa skrev:

>Jeg har endnu ikke oplevet mailproblemer gennem mail1.stofanet.dk af
>betydning; mht news kan du have rimelig ret; men det skyldes som sædvanlig
>de binære grupper som overbelastes;

Det ser jeg ingen grund til at tro. Mig bekendt har det ikke kørt
særlig godt nogensinde, og en overbelastning vil sænke
hastigheden, men ikke lægge usenettet dødt. Der er kommet en lind
strøm af klager over Stofanets usenetserver i al den tid den har
kørt.

>Der kan så være ekstraydelser der halter;

Det er rigtigt. Man får ikke ret meget gratis pizza hos Stofanet.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Peter Loumann (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 18-12-01 19:03

Tue, 18 Dec 2001 15:59:58 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

> Mig bekendt har det ikke kørt særlig godt nogensinde

Nøh, desværre. Jeg har haft StofaNet siden apr. 98, og i al den tid
har mønstret stort set været det samme: news kører fint i 3-4 uger og
går så helt i sort en uges tid.

Noengange har deres folk henvist til, at det hjælper å skifte til en
af deres 2 andre servere. Det gør det osse *noengange*, men langtfra
altid, og under alle omstændigheder er det jo en nødløsning.

>Det er rigtigt. Man får ikke ret meget gratis pizza hos Stofanet.

Og slet ingen gratis cola til. Men abonnementet er meget fordelagtigt
på pris for langt de fleste.

hilsen p, der som sædvanlig er på via sunsite


KC (19-12-2001)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 19-12-01 17:14

Vi har haft stofanet i næsten et år og har stort set ingen problemer haft
med nyhedsserveren.

Derimod har vi konsekvent undladt at bruge deres mailserver. Der var alt for
mange nedbrud. Gennemsnitligt var pop-serveren nede 1 dag om ugen.

Få en mailadresse et andet sted - fx. hos Worldonline og brug kun stofas
smtp-server. Det fungerer 10 gange bedre - det løste i hvert fald alle vores
problemer!!! Så har du i øvrigt også masser af muligheder for at indstille
dine mailfunktioner - fx. gratis viderestilling til mobiltelefonen, ekstra
adresser mv.

KD



"Bjørn og betina" <ingebrigtsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1e5769$0$794$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Holdkæft hvor køre det stofanet dårligt specielt hvad angår deres mail og
> news, nu har det lige været nede igen i et par dage, er der andre end mig
> der er træt af deres lort. prøv at se på hvor mange problemer de har i
> forhold til andre udbydere
>
>
>



Martin Jensen (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Jensen


Dato : 20-12-01 18:33

[Snip: StofaNet er dumme og det kører dårligt osv. ]

Jeg læser flere steder at folk skriver at der er "nogle problemer med mail,
flere problemer med news, men ellers så surfer man egentligt godt".

Den vil jeg gerne forsøge at skyde i sænk.

Jeg har et par gange været ude og hjælpe en ven der har problemer med sit
StofaNet. Alt går langsomt. Alt.

Der hentes med maximalt 65 kilobyte/sec - normalt hentes meget langsommere,
20-30 kbyte/s - det svinger vildt i hastighed - og der er jævnligt et slemt
pakketab alle steder til (hvilket nok bidrager til at hastigheden er i
bund.) - og selvom 20-30 kbyte/s er ca. det samme somen 256 kbit dsl linie,
så er surfen meget langsommere end på en sådan.

Hastighedsmålingerne er foretaget med den tekstbaserede 'ftp' som er med i
Windows, og samt en win32 port af 'wget', og er lavet fra ftptest1.tele.dk,
tucows.inet.tele.dk, ftp.sunet.se samt de interne StofaNet sider hvor man
også kan hente større filer inde.

StofaNet har haft en tekniker ude 3 gange og kigge på linien; men linien fra
et skab ude på gaden og ind til modemet er perfekt. Kablet fra netkort til
PC har der også været kigget på, og jeg har for sjov taget et eget kabel
med, som en Fluke tester sagde god for (samtidig med at det sådan i praksis
virker fint ;). Samtidig lavede teknikeren selv nogle hastighedstests som
gav samme dårlige resultat.

Netkortet har vi haft kigget på, og jeg har haft en egen bærbar med, og
brugt dens netkort (som jo virker perfekt alle andre steder) samtidig med at
han har haft lånt både 3c905 og intel 10/100 pro adapter as well.

(Her har vi også opdaget at StofaNet nogle steder låser Kindernetadgangen
til MAC-adressen, men det lærte vi at opdatere selv. I denneforbindelse
nævner jeg det, fordi denne praksis ikke står opgivet nogle steder, og det
gav en masse problemer, som mange andre sikkert kunne komme ud for)

Der er under forsøget på at overbevise StofaNet om at de har et problem
anvendt 4 maskiner (der kører perfekt alle andre steder) kørende Win98se,
Windows 2000 og WinXP og en Linux, prøvet med 5-6 forskellige netkort, samt
alt hvad man nu kan skifte ud af kabler og modem (som også er blevet
skiftet).

Nå. Alt er prøvet - og vi erfarer om StofaNet:

- Hvis man ringer til supporten fyrer de en masse bæ af i røret, som enten
intet har med sagen at gøre, eller som tyder på at supporteren egentligt
helst vil hjem.
- Hvis man siger at det er noget bæ de fyrer af, og at der er problemer
udover softwaren, så sender de en tekniker.
- Teknikeren kan kun sige at linien 'måler perfekt' og at det er PC'en det
er i vejen med, selvom den bærbare som teknikeren havde medbragt forøvrigt
udviste samme dårlige performance under testen.
- Det at teknikeren rent faktisk diagnosticerer at det går langsomt og er
dårligt får ingen konsekvens.
- Samtidig blev vi truet med en regning på 600 kr fordi vi selv, og ikke en
StofaNet tekniker, oprindeligt havde sat netkortet i og sat det op.... (Og
herefter tog StofaNet teknikeren naivt netkortet ud, satte det i et andet
PCI slot, installerede drivere igen (en ældre driver for øvrigt), satte
TCP/IP op, testede, og fik lorteresultat igen.) Så selv om en teknier havde
gjort det var vi lige vidt. Vi fik dog aldrig regningen, men det vidner om
indstillingen....

Moralen (set fra min side) er:

1. Se denne tråds emne
2. Se punkt 1

Jeg har været kunde ved mange ISP'er gennem årene, get2net, Image, TDC, og
deres forskellige afdelinger, på k56, ISDN osv, og nu ADSL, men jeg har
aldrig mødt så storsnudet og arrogant et firma med så dårlig support og
kundebetjening, samt så mange problemer med deres services, som der gøres så
lidt for at fixe, som gennem StofaNet - det kan meget vel være at jeg tager
fejl, men jeg har ikke oplevet noget der tyder på det.

Nå - det var vist lige et surt opstød.

/Martin
(som er glad for sin ADSL linie fra TDC|BB)



Jan Henning Larsen (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 21-12-01 13:23

On Thu, 20 Dec 2001 18:33:08 +0100, "Martin Jensen"
<reply-in-the-newsgroup-please@theres.no.domain.her.notld> wrote:

>Jeg har været kunde ved mange ISP'er gennem årene, get2net, Image, TDC, og
>deres forskellige afdelinger, på k56, ISDN osv, og nu ADSL, men jeg har
>aldrig mødt så storsnudet og arrogant et firma med så dårlig support og
>kundebetjening, samt så mange problemer med deres services, som der gøres så
>lidt for at fixe, som gennem StofaNet - det kan meget vel være at jeg tager
>fejl, men jeg har ikke oplevet noget der tyder på det.
>
>Nå - det var vist lige et surt opstød.
>
>/Martin
>(som er glad for sin ADSL linie fra TDC|BB)

Dejligt at se at det ikke er alle der er rygklappere, men er villig
til at stå frem og sige sin mening om det Stofa lort, og især det
sidste du skriver er meget rammende om Stofa og deres indstilling til
deres kunder.

HIP HIP HURRA.



Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Daniel Stjernholm (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Daniel Stjernholm


Dato : 21-12-01 16:44

On Fri, 21 Dec 2001 13:22:48 +0100, Jan Henning Larsen
<janhlarsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Dejligt at se at det ikke er alle der er rygklappere

Der er forskel på at komme med teknisk kritik af et produkt og at
sætte sig og hyle som en unge der ikke har råd til mere slik *bwuaha
det er aaaaaalt for dyrt og Stofafolkene lugter*

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen
http://maria.hirse.dk/

Jan Henning Larsen (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan Henning Larsen


Dato : 21-12-01 17:34

On Fri, 21 Dec 2001 15:43:39 GMT, skumling@skumling.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:


>Der er forskel på at komme med teknisk kritik af et produkt og at
>sætte sig og hyle som en unge der ikke har råd til mere slik *bwuaha
>det er aaaaaalt for dyrt og Stofafolkene lugter*

Åh, blev du trådt over dine store tæer, gå ud til din mor, så hun kan
puste på dem.


Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Martin Højriis Krist~ (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-12-01 21:33

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:71p62uo10pkub11g58hvejgcm8psq67j7f@4ax.com...
> >Der er forskel på at komme med teknisk kritik af et produkt og at
> >sætte sig og hyle som en unge der ikke har råd til mere slik *bwuaha
> >det er aaaaaalt for dyrt og Stofafolkene lugter*
> Åh, blev du trådt over dine store tæer, gå ud til din mor, så hun kan
> puste på dem.

Din retorik er slående.
De teknisk mindede i denne gruppe og især de udbyder ansatte er langt
fra rygklappere, de ved bare lidt om sagerne.
Så lad være med at forfalde til den slags angreb og kom istedet med
saglige argumenter som ikke starter med "jeg synes" eller lign. Så kan
du sagtens overbevise folk.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Thomas Jensen (25-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 25-12-01 23:56

On Thu, 20 Dec 2001 18:33:08 +0100, "Martin Jensen"
<reply-in-the-newsgroup-please@theres.no.domain.her.notld> wrote:

>[Snip: StofaNet er dumme og det kører dårligt osv. ]
>
>Jeg læser flere steder at folk skriver at der er "nogle problemer med mail,
>flere problemer med news, men ellers så surfer man egentligt godt".
>
>Den vil jeg gerne forsøge at skyde i sænk.
>
>Jeg har et par gange været ude og hjælpe en ven der har problemer med sit
>StofaNet. Alt går langsomt. Alt.

Og der er latterligt høje pingtider på alt også, ikke sandt ?

Det problem havde jeg, og jeg havde ligeledes en tekniker ude der dog,
da han så samme resultat på egen bærbare, ikke påstod at problemet
stadig var PC'en.

Han ville undersøge det og så hørte jeg ikke noget fra ham i et par
dage. Hvorefter han ringede og fortalte at han var på vej ud til den
central (eller hvad det hedder i Stofa sprog) hvor jeg var koblet på.
For han havde lige været ved en anden kunde der havde samme problem,
og guess what ? Vi var begge koblet på det fysisk samme udstyr på
deres central. 1/2 time efter ringede han igen og bad mig prøve min
forbindelse. Han havde skiftet et kort af en eller anden art.

Og sandelig om ikke det spillede 100% igen.

Så grib fat i dem igen. I Aalborg var der ihvertfald en vågen tekniker
der kunne finde ud af det.

Mvh.

Thomas

--
Thomas Jensen

"Any technology distinguishable from magic is not sufficiently advanced."

Martin Jensen (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Jensen


Dato : 27-12-01 12:15

> og guess what ? Vi var begge koblet på det fysisk samme udstyr på
> deres central. 1/2 time efter ringede han igen og bad mig prøve min
> forbindelse. Han havde skiftet et kort af en eller anden art.
>
> Og sandelig om ikke det spillede 100% igen.
>
> Så grib fat i dem igen. I Aalborg var der ihvertfald en vågen tekniker
> der kunne finde ud af det.

Lyder som noget man skulle prøve!

Tak for tippet - I'll be back! ;)

/Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste