X tip :-)
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-12-01 20:43

Jeg er fundet denne fiunktion som jeg ikke har set omtalt nogen steder.
I Mac OS X kan man nu gemme opdateringer hentet med softwareopdate.

Marker den hentede _og_ installerede opdatering:
"Opdater" -> "Arkiver som..."

Det løser et problem for computere der ikke er på internet eller er
koblet op via modem og andre forbindelser der ikke er underlagt
flatrate.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-12-01 21:10

> Marker den hentede _og_ installerede opdatering:
> "Opdater" -> "Arkiver som..."

Jeg har også fundet alle opdateringer som "stand alone"
installationsfiler hos Apple.

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-12-01 21:30

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Jeg har også fundet alle opdateringer som "stand alone"
> installationsfiler hos Apple.

ja, men for dem der ikke betaler flatrate og bruger software update til
at hente/installere opdateringer, er det uvægerligt lettere end at
skulle ind og hente fielerne manuelt.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-12-01 15:10

> ja, men for dem der ikke betaler flatrate og bruger software update til
> at hente/installere opdateringer, er det uvægerligt lettere end at
> skulle ind og hente fielerne manuelt.

Ja, jeg brugte også lige tippet til at arkivere iTunes 2.0.3
opdateringen

Men jeg brugte faktisk "stand alone" filerne til opdateringer som
"Software Update" gik død i. (Jeg kan ikke lige huske hvilken opdatering
det var, men det gik galt et par gange.)

Også selvom man ikke har flatrate forbindelse kan det være ret handy at
ha' opdateringer liggende på HD - det gør en genindstallering lidt
lettere.

Martin

Fra : macsteen

Dato : 17-12-01 21:15

in article 1f4kuo5.2i9ittdv033N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen
at spam@reippuert.dk wrote on 17.12.2001 20:42:

> [...]
>
> Det løser et problem for computere der ikke er på internet eller er
> koblet op via modem og andre forbindelser der ikke er underlagt

Ikke forstået. Hvor vælger du "Opdater" -> "Arkiver som..."

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-12-01 21:30

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Ikke forstået. Hvor vælger du "Opdater" -> "Arkiver som..."

I programmet "software update" (menu'en), selvfølgelig

Fra : macsteen

Dato : 17-12-01 21:52

in article 1f4kwtl.uk6thy1pl5fyfN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 17.12.2001 21:29:

> I programmet "software update" (menu'en), selvfølgelig

Software Update er en System Preferences Pane ikke?
Når jeg ser på den har jeg følgende menuer:
System Prefs, Edit, View, Window, Help

Jeg kan ikke med min bedste vilje finde noget der minder om det du
beskriver.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-12-01 21:59

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Software Update er en System Preferences Pane ikke? Når jeg ser på den har
> jeg følgende menuer: System Prefs, Edit, View, Window, Help

Det er en presfpane der komunikerer med programmet Softwareupdate.app,
programmet åbnes kun hvis der findes opdateringer - eller hvis du åbner
det manuelt.

/System/Library/CoreServices/Softwareupdate.app

> Jeg kan ikke med min bedste vilje finde noget der minder om det du
> beskriver.

giv viljen en chance mere...

Fra : macsteen

Dato : 17-12-01 23:22

in article 1f4ky5h.777fs5ccatqnN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen
at spam@reippuert.dk wrote on 17.12.2001 21:59:

> [...]
> det manuelt.
>
> /System/Library/CoreServices/Softwareupdate.app

Nåja, så O.K. da ;-}