Sin egen kostvejleder......hvordan?
Fra : ronny

Dato : 17-12-01 20:12

Hej alle :)

Jeg er en ung fyr på 24, der træner som en sindsyg for at "lige" slide de
sidste 7 kilo (har tabt 13 hovedsagelig ved bodybike hver dag). Men det emne
der hedder kost er jo i sig selv en kilde til vægttab, især hvis man i
fremtiden ikke kan træne så meget som jeg gør nu (kører 6 dage om ugen). Men
mange kokke fordærver som sagt maden, og de råd som jeg igennem tiderne har
modtaget mht. kost/træning/vægttab er meget divergerene. Jeg er klar over at
man må drage sig sine egne erfaringer, og derefter segmentere det som man
oplever virker. Nu søger jeg basisviden, og samtidig et vippebræt til at
starte fra. Kan nogen anbefale en god/flere gode bøger til sådanne emner?
Helst også noget med træning, men mest om vægttab og hvorledes den holdes.
Jeg søger ikke slanke kogebøger, men derimod bøger der kan ændre ens
kostvaner. Og da jeg snart skal ud i geleddet igen, og de værnepligtiges
form er for tiden meget dalene så det kunne være skønt hvis man kunne give
lidt af denne viden videre til dem, således at de om end ikke andet får det
ud af deres værnepligt.

Venlig hilsen
Ronny

Fra : Webwoman

Dato : 17-12-01 22:09

"ronny" <m11000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu søger jeg basisviden, og samtidig et vippebræt til at
> starte fra. Kan nogen anbefale en god/flere gode bøger til sådanne emner?

Almindelige sunde kogebøger kan varmt anbefales.

"Et hjertens godt liv" fra Hjerteforeningen er glimrende. Den er nemlig
andet og mere end en kogebog med masser af dejlige opskrifter... den er lige
præcis en guide til gode og sunde kostvaner. Og det gælder ikke kun for folk
med hjerte- og karsygsomme, men for alle, der gerne vil leve både sundt og
godt og smagfuldt.

http://www.hjerteforeningen.dk/butik/kogeboeger/ethjertensgodtliv.htm

Mvh. Lisbeth

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 18-12-01 10:36

"ronny" <m11000@hotmail.com> wrote in message

> [...]
kunne give
> lidt af denne viden videre til dem, således at de om end ikke andet

Du skal nok komme i form, når du ryger i trøjen de har nogle
folk, som er specielt uddannet til det samme...

Men, udover det, så kan man vel tage fat i enhver bog om
ernæringsfysiologi, som kan fås på biblioteket - eller i hvert fald
på universitetsbiblioteket.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk