/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Dansk Kabel TV
Fra : -[::::Shamran::::]-


Dato : 17-12-01 20:21

nogle der har inet via dem...hvordan køre det og hvordan er opsætningen
(ingen dialup ) ???

shamran



 
 
Scorpio (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Scorpio


Dato : 17-12-01 20:45

"-[::::Shamran::::]-" <shamran.alive@xxxxxx.xx> wrote in message
> nogle der har inet via dem...hvordan køre det og hvordan er opsætningen
> (ingen dialup ) ???

Yup, jeg har det. Dog kun 128/64. Men jeg får lige den hastighed at jeg
betaler for...
Jeg var enda så heldig at der i 9 første måneder havde været en fejl fra
oprettelses datoen.
De havde kommet til at koble mig på 512/256 mens jeg kun betalte for det
andet som jeg har nu.

Det kører bare skide fedt og er skide billigt.
Nej, men skal ikke ringe op eller noget.
Man får bare et modem og sætter det enten til det medfølgene netkort eller
sin usb. (ved usb versionen skal der nogle få drivere til).
Men så kører det også bare derudad.

Det skal lige siges at højeste hastighed pt. kun ligger på 1024/512.
Men det kan vel også være rigeligt, ellers kan man jo vælge adsl.

Så skal det også siges at det ikke er alle programmer som det er muligt at
bruge. F.eks. Roger Wilco da forbindelsen går gennem en NAT server.
Man kan godt bruge icq men man kan ikke voice chatte med andre. Man kan
heller ikke modtage filer, men man kan sende.

Man har heller ikke mulighed for at oprette ftp eller webserver. Men det kan
løses ved at betale de 12 kr. om måneden for en fast ip og så kan man bare
det hele.
Det skal også siges at hvis man har to computere og gerne vil have netværk
mellem dem og samtidig internet på begge.
Så kan det klares ved kun at have begge koblet på modemmet. Den ene ved usb
og den anden ved ethernet. (det kan selvfølgelig også lade sig gøre med en
hub eller switch).
Men på den måde får man internet og netværk igennem samme kabel og slipper
for alle de mange ledninger og andet skidt.
Dog vil mit netværk højst overføre med ca. 550kilobyte pr. sekund.
Men det kan jeg godt leve med.

Jeg ville blive glad hvis du ville kontakte mig på icq nummer 102934933.
PS: Hvor bor du?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk



-[::::Shamran::::]- (17-12-2001)
Kommentar
Fra : -[::::Shamran::::]-


Dato : 17-12-01 21:01

Lyder jo fedt !!! pt har jeg en ATM forbindelse til TDC ADSL.
Ang NAT. Hvis jeg får fast ip kan jeg vel stadig væk ikke fortælle hvilke
porte den skal bruge eller ??? programmer som netmeeting,msn
(sende/modtage), ftp,webserver, gamevoice....er uundværlige for mig !



Scorpio (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Scorpio


Dato : 17-12-01 21:29

"-[::::Shamran::::]-" <shamran.alive@xxxxxx.xx> wrote in message
> Lyder jo fedt !!! pt har jeg en ATM forbindelse til TDC ADSL.
> Ang NAT. Hvis jeg får fast ip kan jeg vel stadig væk ikke fortælle hvilke
> porte den skal bruge eller ??? programmer som netmeeting,msn
> (sende/modtage), ftp,webserver, gamevoice....er uundværlige for mig !

Jeg kender ikke noget til porte. Men hvis du får en fast ip, så kan du jo
alt det som du nævner dér.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk



Martin Højriis Krist~ (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-12-01 09:52

"Scorpio" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1e55a7$0$52947$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ang NAT. Hvis jeg får fast ip kan jeg vel stadig væk ikke fortælle
hvilke
> > porte den skal bruge eller ??? programmer som netmeeting,msn
> Jeg kender ikke noget til porte. Men hvis du får en fast ip, så kan du
jo
> alt det som du nævner dér.

Nej, ikke hvis der køres gennem NAT

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Scorpio (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Scorpio


Dato : 18-12-01 13:47

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
> Nej, ikke hvis der køres gennem NAT

Hvis man får en fast ip så kører den vel ikke igennem NAT serveren.
Det må simpelthen bare så den ikke går igennem NAT.
Læs selv på dk-tv.dk under priser og se så på beskrivelsen af fast ip.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk



Martin Højriis Krist~ (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 19-12-01 00:22

"Scorpio" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1f3aa7$0$55589$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Nej, ikke hvis der køres gennem NAT
> Hvis man får en fast ip så kører den vel ikke igennem NAT serveren.

Skal ikke kunne sige det, men det er ikke umuligt

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Anders Lund (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 18-12-01 14:00


-[::::Shamran::::]- <shamran.alive@xxxxxx.xx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1e4ea2$0$93434$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Lyder jo fedt !!! pt har jeg en ATM forbindelse til TDC ADSL.
> Ang NAT. Hvis jeg får fast ip kan jeg vel stadig væk ikke fortælle hvilke
> porte den skal bruge eller ??? programmer som netmeeting,msn
> (sende/modtage), ftp,webserver, gamevoice....er uundværlige for mig !
Hvis du køber fast ip (som jeg har gjort) Roude din forbindelse forbi naten,
så alle alle ip pakker til din ip ruger direkte til din computer, og alle ip
pakker ud stor med din ip som afsender ip. Det funker faktisk fulstendeig
som en alminde dial in. Dvs, at der overhovet ikke vil være nogen problemer
med nogen programmer.

Mvh
Anders Lund



Scorpio (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Scorpio


Dato : 18-12-01 15:12

"Anders Lund" <anders@itnews.dk> wrote in message
> Hvis du køber fast ip (som jeg har gjort) Roude din forbindelse forbi
naten,
> så alle alle ip pakker til din ip ruger direkte til din computer, og alle
ip
> pakker ud stor med din ip som afsender ip. Det funker faktisk fulstendeig
> som en alminde dial in. Dvs, at der overhovet ikke vil være nogen
problemer
> med nogen programmer.

Det vil sige at du har Dansk Kabel TV som udbyder?
Har du en hjemmeside og/eller icq nummer?
Du kan altid kontakte mig på icq nummer 102934933

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk



-[::::Shamran::::]- (18-12-2001)
Kommentar
Fra : -[::::Shamran::::]-


Dato : 18-12-01 20:40

> Det vil sige at du har Dansk Kabel TV som udbyder?
> Har du en hjemmeside og/eller icq nummer?
> Du kan altid kontakte mig på icq nummer 102934933

JEg tror sgu at jeg bestiller der imorgen....køre det hos mig så springer 4
personer på samme !



Bertel Lund Hansen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-12-01 21:58

Scorpio skrev:

>Dog vil mit netværk højst overføre med ca. 550kilobyte pr. sekund.
>Men det kan jeg godt leve med.

Det kan jeg egentlig godt forstå.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Scorpio (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Scorpio


Dato : 17-12-01 22:26

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
> Scorpio skrev:
>
> >Dog vil mit netværk højst overføre med ca. 550kilobyte pr. sekund.
> >Men det kan jeg godt leve med.
>
> Det kan jeg egentlig godt forstå.

Hvorfor det?
Jeg ved stadig ikke hvorfor at det kun vil overføre med sådan en lav
hastighed...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk



Bertel Lund Hansen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-12-01 00:19

Scorpio skrev:

>> >Dog vil mit netværk højst overføre med ca. 550kilobyte pr. sekund.
>> >Men det kan jeg godt leve med.

>> Det kan jeg egentlig godt forstå.

>Hvorfor det?

Fordi det svarer til at du har en 4Mbit-linje. Det er da ret
fedt!

>Jeg ved stadig ikke hvorfor at det kun vil overføre med sådan en lav
>hastighed...

Selv om jeg tolker det som 550 kilobit, er det stadig det
dobbelte af hvad du siger du betaler for. Hvad er der egentlig
galt?

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Scorpio (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Scorpio


Dato : 18-12-01 07:26

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
> Fordi det svarer til at du har en 4Mbit-linje. Det er da ret
> fedt!

> Selv om jeg tolker det som 550 kilobit, er det stadig det
> dobbelte af hvad du siger du betaler for. Hvad er der egentlig
> galt?

Du har misforstået noget.
Mit internet er på 128/64, men det burde jo ikke at have noget med netværket
at gøre...
Det vil stadig kun overføre med 550kilobyte pr. sekund.
Som sagt er den ene computer koblet på usb in/ud gangen og den anden på
ethernet porten.
Så jeg vil tro at der er noget lignene en slags hub eller switch inde i
modemmet siden at computerne kan se hinanden.

Men hvorfor er det så så langsomt?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk



Bertel Lund Hansen (18-12-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-12-01 15:55

Scorpio skrev:

>Du har misforstået noget.
>Mit internet er på 128/64, men det burde jo ikke at have noget med netværket
>at gøre...

Åh ja, jeg opfattede "netværk" som internet i sammenhængen, men
det var en overfladisk læsning, ser jeg nu.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kristian Krautwald (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Kristian Krautwald


Dato : 19-12-01 22:48

In newsgroup dk.edb.internet.udbydere wrote, Bertel Lund Hansen, this,
the Tue, 18 Dec 2001 15:55:20 +0100:

Hej Bertel!

>Åh ja, jeg opfattede "netværk" som internet i sammenhængen, men
>det var en overfladisk læsning, ser jeg nu.

Kom ind i kampen!

--
Med venlig hilsen
Kristian Krautwald <kristian@krautwald.dk>
http://www.krautwald.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste