Ulovlig markedsføring fra Alcatel
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 17-12-01 18:34

Hej NG

Hvis man downloader manualen til Alcatels nye mobiltelefon 511 står der
klart og tydeligt, at der er en FM-radio i den.

Det er der ikke.

Manualen kan downloades her:
http://www.alcatel.com/consumer/mobilephone/product_range/ot511/accessories.
htm#

Er det ikke i klar modstrid mod markedsføringsloven? Hvad med dem der har
købt telefonen, muligvis fordi den havde en FM-radio i sig. Kan de kræve at
handelen går tilbage?

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Henning Makholm

Dato : 17-12-01 18:51

Scripsit "Mark Andreas Christensen" <Machs-nospam-@email.dk>

> Hvis man downloader manualen til Alcatels nye mobiltelefon 511 står der
> klart og tydeligt, at der er en FM-radio i den.

Overskriften til det pågældende afsnit er klart og tydeligt markeret
med en fodnote der lyder

(1) Depending on the accessory in use

og fodnoten er endda fremhævet med et stort udråbstegn og rasteret
baggrund.

> Er det ikke i klar modstrid mod markedsføringsloven?

Nej.

> Hvad med dem der har købt telefonen, muligvis fordi den havde en
> FM-radio i sig.

Er selv ude om det, når de har ignoreret de tydelige angivelser om at
der er tale om ekstraudstyr.

--
Henning Makholm "These are a nasty breed. They sting
you without waiting to be insulted first."

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 17-12-01 19:24

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message

> Overskriften til det pågældende afsnit er klart og tydeligt markeret
> med en fodnote der lyder
>
> (1) Depending on the accessory in use

Man kan heller ikke høre radio med det tilbehør.

'Standarthovedtelefoner' er dem man også bruger i f.eks. en discman, altså
hovedtelefoner med et minijackstik.

Jeg kan se at du har læst den engelske manual. Der står det muligvis
anderledes.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 18-12-01 20:01

Jeg skrev et brev til Alcatel hvor jeg fremlagde problemmet. En
salgsassistent svarede og sagde, at det med radion blev ændret i sidste
øjeblik, så de nåede ikke at fjerne det fra deres manual.

Men det gør det da ikke mere lovligt. Jeg har læst en tråd i
dk.teknik.telefoni.mobil om en der købte telefonen netop da han var af den
opfattelse at den havde radio. Kan han ikke kræve at handelen går tilbage?

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Peter G C

Dato : 18-12-01 22:22

"Mark Andreas Christensen" <Machs-nospam-@email.dk> wrote in message

[klip]

> Kan han ikke kræve at handelen går tilbage?

Formentlig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/