OS 9.2.1 installeringsprobs
Fra : dean

Dato : 17-12-01 17:38

Jeg er igang med at opgradere fra 9.1 IE til 9.2.1 IE, men efter et par
minutter får jeg beskeden;
"Problems were encountered reading the file "Big system morsels"
installation cannot continue."
Jeg har downloadet den igen, men samme fejl opstår.
Nogen forslag?

Mvh

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper

Dato : 17-12-01 17:51

dean <dean.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> installation cannot continue."
> Jeg har downloadet den igen, men samme fejl opstår.

Så er det nok din 9.1 IE installation der er defekt, der kan være
opstået systemfejl eller bad blocks. Kør Doktor Norton på din HD og hvis
ikke du finder noget, så prøv at lave en ren ominstallation af 9.1, som
du så opdatere.
--
Jesper.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-01 17:58

Hej Thomas

Installerer du direkte fra den mountede .smi fil? - Problemet er højst
sandsynlig, at dens 'filstruktur' (directory file) er defekt. .smi filen
virker reelt som en temp partition med eget direvtorystruktur, og da den
er låst, kan du ikke hverken med Norton DiskDoctor eller DiskWarrior rette
fejlene.

Du skal derfor trække det mountede symbol, der kan åbnes som en mappe over
på harddisken, og installere derfra istedet for.

Det _kan_ også være en fejl i directory filen på din HD, så hvis du har
DiskWarrior, vil det være en meget god idé at lave en ny directory fil,
inden du opgraderer til 9.2.1. Når du så har opg. til 9.2.1IE, så hent den
nyeste 9.2.2IE og opgrader til den. Det vil du ikke fortryde. Den er
væsentlig hurtigere og langt bedre end selv 9.2.1.

mvh. Erik Richard

dean wrote:

> [...]
> installation cannot continue."
> Jeg har downloadet den igen, men samme fejl opstår.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : macsteen

Dato : 17-12-01 18:08

in article q4pT7.11279$z4.1258958@news000.worldonline.dk, dean at
dean.news@kandu.dk wrote on 17.12.2001 17:37:

> [...]
> installation cannot continue."
> Jeg har downloadet den igen, men samme fejl opstår.

Bare klø på igen. Hvis ikke det går så start op fra en CD og prøv igen.

Fra : dean

Dato : 17-12-01 19:08

> Bare klø på igen. Hvis ikke det går så start op fra en CD og prøv
igen.

Forrygende. Nu kører det. Tak for hjælpen.

Mvh
Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Lindgren

Dato : 17-12-01 23:54

> igen.

Hej Alle,

Til alle dem som forsøger at hente den danske opdatering til 9.2.1 hos
Apple, vil jeg bare sige glem det!, der er tale om diskimages med
forkerte checksums, som potentielt kan skabe problemer i stil med dem
beskrevet i denne tråd - gælder både samlet og segmenteret download.
Ufatteligt at Apple ikke har fixet problemet for længst.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-01 03:07

Hej Lars

Den holder ikke! - Jeg har for nylig hentet den i samlet version _igen_ -
netop, fordi denne diskussion har været oppe at vende nogle gange før.
Jeg véd ikke, om der er problemer med den segmenterede udgave, men den
samlede version, fejler intet, de 5-6 gange jeg har hentet den ned med
Netscape 4.78/4.79/128bits udg..

Derimod er der et problem med DiskCopy 6.3.x. Den har en fejl, der
bevirker, at preference- / indstillingsfilerne ændres for _hver_
udpakning/mounting, - altså hver gang programmet aktiveres. - Ikke blot
ved Drag&Drop, men også hvis man vælger 'Åbn' fra arkivmenuen. Fejlen er
både i DK og US versionen, så det hjælper ikke at skifte. Det eneste, der
kan hjælpe, er at slette indstillingsfilerne for hver gang, man aktiverer
DiskCopy.

Fejlen er rapporteret til og bekræftet af Apple, men den skulle være
delvis rettet i den version, der følger med Mac OS X 10.1US (ikke kun
opgraderingen, men den fulde version inkl OS 9.2.1).

mvh. Erik Richard

Fra : Lars Lindgren

Dato : 18-12-01 08:55

> [...]
> Jeg véd ikke, om der er problemer med den segmenterede udgave, men den
> samlede version, fejler intet, de 5-6 gange jeg har hentet den ned med

Hej Erik og andre,

OK, jeg har ihvertfald gjort opmærksom på problematikken nu... - hentede
den ned fra minimum 4 forskellige maskiner /steder med henholdsvis
Netscape 4.79 og IE 5.0 - og fik i alle tilfælde en 84 MB fil som var
uanvendelig. Derfor til andre, som skal bruge filen, sæt under Diskcopys
indstillinger DC til at checke checksum, så man er sikker på ikke at
starte systemopdatering fra et muligt defekt image og deraf følgende
problemer.

Det lykkedes iøvrigt aldrig at få hentet et brugbart image hos Apple,
men det blev så anskaffet på anden vis.

Hilsen Lars