Tyngdekraften - også kaldet Gravity
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-12-01 17:12

Hej alle

Jeg har lige installeret Gravity for at se om det er bedre end
Agent. Det er naturligvis en skidt ting at intet er til at finde,
mens jeg kan betjene Agent i søvne, men Gravity har den fordel at
den kan styre flere servere.

Imidlertid irriterer det mig at indlæggene skjules og skal
aktiveres igen, selv om de er hentet og alt muligt. Kan det ikke
slås fra?

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-12-01 17:30

Mon, 17 Dec 2001 17:11:53 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>se om det er bedre end Agent.

Det er den ikke

>den kan styre flere servere.

Jo, men har den lært sig å håndtere Æ Ø Å æ ø å i headers?

hilsen p

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-12-01 17:44

Peter Loumann skrev:

>Jo, men har den lært sig å håndtere Æ Ø Å æ ø å i headers?

Ja.

--
Bertel

Fra : Betin@

Dato : 17-12-01 19:48

nospam@lundhansen.dk skrev...

> Ja.

Det kommer an på om den mail man kigger på bruger QP, hvis den gør ser
headerne mærkelige ud.

Betin@

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-12-01 20:05

Mon, 17 Dec 2001 19:47:49 +0100, Betin@ <FruGraaspurv@hotmail.com>
wrote:

>Det kommer an på om den mail man kigger på bruger QP, hvis den gør ser
>headerne mærkelige ud.

Og QP er da vist tilladt i headers, måske endda anbefalede. Hvor er
det nu lige, jeg ka se det?

hilsen p

Fra : Betin@

Dato : 18-12-01 13:30

pelo@mail1.stofanet.dk skrev...

> Og QP er da vist tilladt i headers, måske endda anbefalede. Hvor er
> det nu lige, jeg ka se det?

Det aner jeg ikke.

Betin@

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-12-01 09:56

Tue, 18 Dec 2001 13:30:07 +0100, Betin@ <FruGraaspurv@hotmail.com>
wrote:
>pelo@mail1.stofanet.dk skrev...

>Det aner jeg ikke.

Nå, nu fandt jeg det selv:

http://usenet.dk/netikette/linje.html#encoding

Og jo, QP er egentlig anbefalet i headers, vistnok noget overflødigt.

hilsen p

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-12-01 18:04

Bertel Lund Hansen skrev:

>den kan styre flere servere.

Brug Hamster.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 18-12-01 14:23

On Mon, 17 Dec 2001 18:03:51 +0100, Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk>
wrote:

>Brug Hamster.

Just do it.

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
Real programmers don't comment their code. It was hard to write, it

Fra : Betin@

Dato : 17-12-01 19:49

nospam@lundhansen.dk skrev...
> [...]
>
> Imidlertid irriterer det mig at indlæggene skjules og skal
> aktiveres igen, selv om de er hentet og alt muligt. Kan det ikke

Hmm har du prøvet at sætte filters til All Articles og så klikke på
tegnestiften, jeg mener det er sådan jeg har gjort.

Betin@

Fra : Mogens Krage

Dato : 17-12-01 20:37

Bertel Lund Hansen skrev i <news:dk.edb.internet.software.mail+news>:

>Imidlertid irriterer det mig at indlæggene skjules og skal
>aktiveres igen, selv om de er hentet og alt muligt. Kan det ikke
>slås fra?

Det er faktisk noget der skal slås til, hvis det er som jeg tror ...

View -> Global options -> Storage

--
Mogens

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-12-01 14:01

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> Imidlertid irriterer det mig at indlæggene skjules og skal
> aktiveres igen, selv om de er hentet og alt muligt. Kan det ikke
> slås fra?

Jeg går i mit svar udfra, at du ønsker at se alle indlæg, læste såvel
som ulæste. Dette gøres ved at trykke på "Filters" øverst. derefter
vælges "All Articles" og der trykkes på "Default"

Hvis dit problem derimod er, at man med allerede hentede artikler skal
trykke enter eller bruge musen for at vise hele artiklen så tror jeg
ikke der er nogen løsning.

Mht. Gravity skal du dog være opmærksom på, at den ikke håndterer QP
(medmindre det er rettet i de nyere udgaver). Her er XNews noget bedre
og XNews kan også håndtere flere servere. Agent vil dog på en del
punkter stadig være et bedre program. Xnews kan hentes på
http://xnews.3dnews.net

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-01 15:52

Morten Bjergstrøm skrev:

>Hvis dit problem derimod er, at man med allerede hentede artikler skal
>trykke enter eller bruge musen for at vise hele artiklen så tror jeg
>ikke der er nogen løsning.

Okay.

>(medmindre det er rettet i de nyere udgaver). Her er XNews noget bedre
>og XNews kan også håndtere flere servere. Agent vil dog på en del
>punkter stadig være et bedre program.

Det faldt jeg - pudsigt nok - også tilbage til. Jeg brugte så
Kajs råd med at køre en Hamsterserver. Hvorfor har jeg dog ikke
gjort det forlænge siden? Det er en smart frontend til Agent
(eller andre programmer, naturligvis).

--
Bertel

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-12-01 16:55

Bertel Lund Hansen, du skrev:

> Det faldt jeg - pudsigt nok - også tilbage til. Jeg brugte så
> Kajs råd med at køre en Hamsterserver. Hvorfor har jeg dog ikke
> gjort det forlænge siden?

Velkommen i klubben, når du så får ændret lidt i Agenten og kigget dig
lidt omkring i Hamstermenuerne, så finder du sikkert et mere originalt
FQDN.

--
Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-01 17:21

Henrik K Hansen skrev:

>Velkommen i klubben, når du så får ændret lidt i Agenten og kigget dig
>lidt omkring i Hamstermenuerne, så finder du sikkert et mere originalt
>FQDN.

.... som er?

--
Bertel

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-12-01 17:33

Det der står til højre for @ i dit message-id

--
Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-01 18:17

Henrik K Hansen skrev:

>Det der står til højre for @ i dit message-id

Okay. Jeg har kikket på det og fundet det både i inifilen og i en
menu. Men uanset hvad jeg skriver, så står der Localhost når jeg
sender. Hvad er fidusen?

--
Bertel

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-12-01 18:41

Bertel Lund Hansen, du skrev:

> Okay. Jeg har kikket på det og fundet det både i inifilen og i en
> menu. Men uanset hvad jeg skriver, så står der Localhost når jeg
> sender. Hvad er fidusen?

I Agenten
GenerateId=0

I Hamsteren kan du så vælge om du vil lade newsserveren eller
hamsteren skrive dit FQDN.

Fanebladet Newsserver NNTP

Newsserveren
Ingen flueben ved Generate Message-id if no is set

Hamsteren
flueben ved Generate Message-id if no is set

Fanebladet Local Domains

FQDN for Message-id

--
Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-01 20:22

Henrik K Hansen skrev:

>I Agenten
>GenerateId=0 ...

Mange tak.

--
Bertel

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 18-12-01 19:20

On Tue, 18 Dec 2001 18:17:07 +0100, Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk>
wrote:

>Okay. Jeg har kikket på det og fundet det både i inifilen og i en
>menu. Men uanset hvad jeg skriver, så står der Localhost når jeg
>sender. Hvad er fidusen?

(Dette skulle få det til at virke..)

Gå til Configuation->Local Server
Tryk på Tabben "local domains"
indsæt her "dit.domæne.dk" i "FQDN for message-ids".

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
"I wasn't prepared to debug _anything_ at this point. Smash things into little

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-12-01 22:22

Peter Alfredsen wrote:

> Gå til Configuation->Local Server
> Tryk på Tabben "local domains"
> indsæt her "dit.domæne.dk" i "FQDN for message-ids".

Hmm, hvad er det lige præcis det skal bruges til? Hvorfor er det
bedre en defaultløsningen? Hvad kan man når man har foretaget
ændringen? Find selv på flere..

--
Hygge..
Thomas

Also a carnut? Check out:
<ftp://tommy.roeplukker.dk/pub/> - danish users only
<ftp://strandvaskeren.dyndns.dk> - dk + international

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-01 00:00

Thomas Strandtoft skrev:

>Hmm, hvad er det lige præcis det skal bruges til?

Det er væsentligt at alle message-id'er er forskellige. Chancen
for at det opfyldes forringes hvis de alle ender på "Localhost".

--
Bertel

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-12-01 14:43

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er væsentligt at alle message-id'er er forskellige. Chancen
> for at det opfyldes forringes hvis de alle ender på "Localhost".

Okay, vil det sige at jeg bør hitte ud af at slå det til og
navngive min hamster et eller andet uortodokst og unikt?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-12-01 02:05

"Thomas Strandtoft" skrev

> Okay, vil det sige at jeg bør hitte ud af at slå det til og
> navngive min hamster et eller andet uortodokst og unikt?

Det bedste du kan gøre, er at navngive højreside til et eller andet
du har kontrol over, f.eks. et domænenavn hvis du har et.

Reglen (RFC 1036) siger normalt, at der skal stå navnet på maskinen man
sendte indlægget fra.

Jeg har valgt at benytte navn på min maskine, navn på det (NT)domæne
jeg er logget på og til sidst navnet på hoveddomænet jeg er en del
af (Århus kommune). Det giver mig en ret god sikkerhed for, at der ikke
kommer msg-id som er sammenfaldende med mine (i teorien i alt fald,
andre kan i princippet navngive på samme måde).

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-01-02 00:43

On Mon, 17 Dec 2001 17:11:53 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Hej alle
Hej, IGNORER denne kommentar, jeg var nødt til lige at teste denne
gruppe. Sorry.