Glem ikke !
Fra : E.Dalgas

Dato : 17-12-01 16:32

Hvordan kan vi blive parate til at modtage et under ? Her er hvad Ordet
siger :

Min sjæl, pris Herren, alt i mig skal prise hans hellige navn. Min sjæl,
pris Herren, glem ikke hans velgerninger! Sl.103,1-2.

Hvornår begynder dit under ? Når du begynder at prise Herren fra din sjæls
dyb - med alt hvad hvad der er i dig. Det er forståeligt, når vi står midt i
en personlig krise at vi kun kan tænke på at råbe om hjælp. Nogle mennesker
råber på Gud, som om de drejede -112 - når de står i en paniksituation. De
går til Herren, koncentreret om deres eget problem, Gud ! Siger de ; "jeg
ved jeg ikke er værdig, men jeg trænger grusomt til dig nu". Istedet bør vi
bruge tid til at lovprise og tilbede Gud for den Han Er. Vi burde sige :
"Tak Herre, fordi du udgød dit blod på korset. Tak fordi du har udfriet mit
liv fra graven. Jeg priser dig for din helbredende kraft". Når vi har
lovprist ham, siger skriften at vi ikke skal glemme alle hans velgerninger :

Han tilgiver al din skyld,helbreder alle dine sygdomme. Han udfrier dit liv
fra graven,han kroner dig med godhed og barmhjertighed.Han mætter dit liv
med gode gaver,du bliver ung igen som en ørn. Herren øver retfærdighed og
ret mod alle undertrykte.Sl.103,3-6.

Vi tjener en Gud som :

1) Tilgiver os al vor skyld. v3

2) Helbreder alle vor sygdomme. v3

3) Udfrier vort liv fra graven. v4

4) Kroner vort liv med godhed og barmhjertighed. v4

5) Mætter vort liv med gode gaver. v5

6) Gør os unge igen som en ørn. v5

7) forsvare os. v6

Som skriften tydeligt viser, tager goderne sig ikke bare af vor frelse, men
også vort helbred og vi får besked på at huske dem alle sammen. Når folk
glemmer, hvad Gud har gjort, begrænser de Hans velsignelse.

Benny Hinn. Guds mirakler idag. side 46-47.

--
************
E. Dalgas

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-12-01 16:41

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min sjæl, pris Herren, alt i mig skal prise hans hellige navn. Min sjæl,
> pris Herren, glem ikke hans velgerninger! Sl.103,1-2.

Glem ikke hvem Gud er, dette er grundvolden for ethvert mirakel fra Gud.

Ole

Fra : E.Dalgas

Dato : 17-12-01 17:06

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1e1380$0$52997$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote in message

> Glem ikke hvem Gud er, dette er grundvolden for ethvert mirakel fra Gud.

Hvordan ved DU hvem GUD er ??

--
************
E. Dalgas

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-12-01 17:33

> Hvordan ved DU hvem GUD er ??

Ud fra hvad han åbenbarer for mig

Ole

Fra : E.Dalgas

Dato : 17-12-01 17:46

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1e1f81$0$7538$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote in message

Gud.

> Ud fra hvad han åbenbarer for mig

Så du kender altså Gud udfra det han har gjort, fordi det han har gjort
fortæller dig hvem han er ??

--

************
E. Dalgas

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-12-01 19:29

> Så du kender altså Gud udfra det han har gjort, fordi det han har gjort
> fortæller dig hvem han er ??

Ja

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-01 17:34

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev

[ ... ]

> Hvordan ved DU hvem GUD er ??

Det gør han jo nok fordi han har tro på Ham og hans Søn!!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Live4Him

Dato : 17-12-01 17:28

> [...]
> dyb - med alt hvad hvad der er i dig. Det er forståeligt, når vi står midt
> en personlig krise at vi kun kan tænke på at råbe om hjælp.
~~~~~~~~~~~~
Ja, det er rigtigt at vi skal tro på Gud og takke Ham, selvom vi har mange
problemer og vor sjæl måske er fuld af skuffelse, opgivenhed og tvivl. Men
Jesus er den samme, og jeg vil ikke være slave under mine følelser.

Mine følelser skal ikke få lov at sætte dagsordenen i mit liv, så jeg priser
herren alligevel. Men til dette har vi også brug for guds hjælp. Vi takker
Helligånden for at Han er den der hjælper os at bede i modgang, prise i
regn, og gå videre selvom der ikke synes nogen vej frem.

Vi kan intet i egen kraft.
Gud jeg beder dig ; hjælp mig til at komme til dig selv når jeg er skuffet.
Hjælp mig til at tro på dig selvom jeg tvivler. Giv mig styrke til at takke
dig, når min sjæl og tanker er fulde af skuffelse. Og Gud, giv mig håb midt
i det håbløse og lys midt i mørket. Herre, bevar mig i din kærlighed når der
ingen kærlighed er mere.

Tak Herre, at du er underets Gud, der kan skabe lys hvor der intet lys er.
Håb, hvor håbløsheden forlængst har taget over. Og nyt livsmod, der hvor
modløsheden har sænket sig som en uigennemtrængelig tåge.

Tak Gud, at du er den samme, gode, og retfærdige Gud, uanset hvad der sker
med os.

Amen.

jørgen.