Peter Jackson som instruktør af SW3?
Fra : nikolaj borg

Dato : 17-12-01 15:19

Der er startet en underskiftsindsamling der kræver, at Peter Jackson bliver
hyret som instruktør af SW3. Nu har jeg af gode grunde hverken set LotR
eller SW2, så jeg synes umiddelbart, at de er temmeligt hurtige ude. Desuden
synes jeg et eller andet sted, at det er op til Lucas selv, hvad han vil
gøre med sit koncept (selvom det da kunne være sjovt at se, hvad Jackson
kunne gøre med SW3).

Hvad siger I?

Her er linket:

http://www.petitiononline.com/dgkomxpq/petition.html

/Nikolaj

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-12-01 15:34

On Mon, 17 Dec 2001 15:19:01 +0100, "nikolaj borg"
<nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote:

> [...]
>synes jeg et eller andet sted, at det er op til Lucas selv, hvad han vil
>gøre med sit koncept (selvom det da kunne være sjovt at se, hvad Jackson

Nej nu stopper festen!! Helligbrøde!
Men man kunne jo, hvis Lucas ikke vil lave de 3 sidste tilbyde dem til
Jackson

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-12-01 16:31

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nu stopper festen!! Helligbrøde!
> Men man kunne jo, hvis Lucas ikke vil lave de 3 sidste tilbyde dem til
> Jackson

Jeg kan ikke rigtigt se, hvor helligbrøden skulle ligge? Lucas instruerede
kun første film i forrige trilogi, og han var jo også ude og snakke med en
del instruktører, før han endeligt selv besluttede sig for at hoppe i stolen
til den nye serie.

Jeg regner personligt ikke med, at andre skulle få lov til at overtage roret
på sidste episode, men det har da før været luftet, at man så på muligheden
for at lade andre forsøge sig universet (specifikt blev Shadows of the
Empire vistnok nævnt?). Star Wars er så stor en pengemaskine, at det nok
skal komme henad vejen.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 16:38

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:

> Hvad siger I?

At nogle mennesker tydeligvis ikke ved hvad de skal bruge deres tid
på.

Det må stå klart for enhver, at SW3 går til Coppola. Således sluttes
cirklen. "Always two there are..."

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-12-01 16:54

On 17 Dec 2001 16:37:34 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>At nogle mennesker tydeligvis ikke ved hvad de skal bruge deres tid
>på.
>
>Det må stå klart for enhver, at SW3 går til Coppola. Således sluttes
>cirklen. "Always two there are..."

Hæhæ godt set, man skulle tro du har The force

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 17-12-01 17:11

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> At nogle mennesker tydeligvis ikke ved hvad de skal bruge deres tid
> på.

Men det er jo ikke just en nyhed

> Det må stå klart for enhver, at SW3 går til Coppola. Således sluttes
> cirklen. "Always two there are..."

"...a master and an apprentice". Hvem er hvad?

/Nikolaj

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 17:40

> "...a master and an apprentice". Hvem er hvad?

Man skal vist ikke læse ret mange linier om Lucas' karriere for at
kunne besvare det spørgsmål... Coppola nærmest bar ham frem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : nikolaj borg

Dato : 17-12-01 18:26

> Man skal vist ikke læse ret mange linier om Lucas' karriere for at
> kunne besvare det spørgsmål... Coppola nærmest bar ham frem.

Aha, jeg havde fået det indtryk, at de startede op samtidig og var en del af
samme "kuld" af instruktører. Så blev jeg jo også lidt klogere idag

/Nikolaj

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 18:58

> Aha, jeg havde fået det indtryk, at de startede op samtidig og var en del af
> samme "kuld" af instruktører. Så blev jeg jo også lidt klogere idag

Næh, Coppola producerede allerede i 1961 (første kreditering: Script
adaptor i 1953), mens Lucas første krediteringer er fra 1965.

Coppola producerede (og financierede vist også) bioudgaven af
THX-1138, fordi han var imponeret over Lucas' studiefilm THX 1138:4EB.

Lucas har senere fortalt, at han planlagde at skrive, producere og
instruere THX-1, THX-2, THX-3, THX-4 ... THX-1137, og måske senere
THX-1139 til THX-3000, men så blev han distraheret af et rumeventyr.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : CybaMerc

Dato : 17-12-01 22:23

A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:

>Man skal vist ikke læse ret mange linier om Lucas' karriere for at
>kunne besvare det spørgsmål... Coppola nærmest bar ham frem.

Det er da at overdrive en smule. Lucas blev klart hjulpet på vej af
Coppola; men havde dog selv talentet og viljen til at skabe sig en
karriere.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 23:32

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> writes:

> Det er da at overdrive en smule. Lucas blev klart hjulpet på vej af
> Coppola; men havde dog selv talentet og viljen til at skabe sig en
> karriere.

Ja, selvfølgelig. Det formulerede jeg uklart. Jeg håber mit senere
indlæg om samme opklarede det.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-12-01 17:26

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> escribió en el mensaje de
noticias m3heqpg8n5.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Det må stå klart for enhver, at SW3 går til Coppola. Således sluttes
> cirklen. "Always two there are..."

Eller hvad med Jonothan Frakes:
"Yoda of borg I am, Resistance futile is."

eller Christopher Lambert:
"Only one there can be"

eller Arnold:
"Be back I will"

arh, nu bliver det for plat

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-12-01 17:28

On Mon, 17 Dec 2001 17:25:34 +0100, "Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac>
wrote:

> [...]
>noticias m3heqpg8n5.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

>Eller hvad med Jonothan Frakes:
>"Yoda of borg I am, Resistance futile is."

Jep

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk