lønudbetaling
Fra : Mickey

Dato : 17-12-01 14:38

Jeg har arbejdet et par dage i starten af december. Indsendt mit
skattefrikort for 2001 til min arbejdsgiver (virkarbearu).
Nu siger de at de vil have mit frikort for 2002 for at kunne udbetale min
løn d. 15/1 2002 (deres udbetalingsdag, underligt system)

Er det korrekt ? - skal de ikke skrive udbetalingen på for det år pengene er
tjent i ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
TDC har klippet min DNS (og min email)...

Fra : Zacho

Dato : 17-12-01 17:33

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løn d. 15/1 2002 (deres udbetalingsdag, underligt system)
>
> Er det korrekt ? - skal de ikke skrive udbetalingen på for det år pengene

Nej...Det er datoen for udbetalingen der er gældende...

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-12-01 18:02

> [...]
> løn d. 15/1 2002 (deres udbetalingsdag, underligt system)
>
> Er det korrekt ? - skal de ikke skrive udbetalingen på for det år pengene er

Jeg er tidligere blevet oplyst om, at det er det år udbetalingsdagen/dispositionsdatoen
ligger i, der er afgørende for hvilket år lønnen skal beskattes i. Så der er noget der
tyder på at vikarbureauet har ret. Jeg er dog ikke i besiddelse af henvisning til
lovhjemmel derom, men måske en af juristerne har det ?

Claus

Fra : PHK

Dato : 22-01-02 17:35

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er tidligere blevet oplyst om, at det er det år
udbetalingsdagen/dispositionsdatoen
> ligger i, der er afgørende for hvilket år lønnen skal beskattes i.

En tjenestemand kan være forudlønnet, men har alligevel sin løn for jan til
disposition 31. december.

Holder ovenstående påstand så?

--
_
|_|

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-01-02 22:11

> udbetalingsdagen/dispositionsdatoen

Jeg kan supplere med at en dagpengeydelse for december der skulle have været
udbetalt 22/12 men pga. af fejl og sløseri fra a-kassen først kommer til
udbetaling medio januar, beskattes i december året

/A