Hej.
Jeg takker mange gange for de forskellige råd. Jeg søger videre.
Mvh
Torben Riber Jensen
"Claus Christensen" <clausch@daimi.au.dk> wrote in message
news:9vkp06$e80$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Riberhus" <jensen@jagt.dk> skrev i en meddelelse
> news:5pjT7.1090$4X4.2647@news.get2net.dk...
> >
> >
> > Hej.
> > Jeg har følgende problem, kan nogen hjælpe?
> >
> > Jeg har et eicondiva lan modem med 2 pc, koblet på.
> > Teledanmark internet-opkobling. 9 ud af 10 gange, kører det HELT VILDT
> > langsomt.
> > Selv med begge b-kanaler. Ved check af mail, skriver den ligeså "Søger
> efter
> > vært"
> > Prøvede i sidste uge at downloade til nyeste Firmware (1.5). Det kørte
> helt
> > godt den første aften.
> > Derefter var problemet det samme igen. Nogen ideer til hvad det kan
være?
>
> Jeg går ud fra du har samme problem på begge dine maskiner - så er det
> linjen; udbyderen, opsætningen af divaen eller en fælles konfiguration på
de
> to maskiner. Jeg går også ud fra at du har dine PCer tilsluttet til divaen
> via netkort.
>
> Kan man slå software komprimering fra på divaen? Hvis, ja så prøv det.
> Tjek konfigurationen af divaen en extra gang - se opkaldinfo på:
>
http://kundeservice.opasia.dk/opasia-standard/opkoblingsinformation/faktalis
> te.html
> Tjek din netværksopsætning på dine PC'er en extra gang.
> Prøv at deaktivere eventuelle antivirus programmer og software firewalls.
> Tegn et gratis abonnement hos en anden udbyder og test.
> Hvis du har monteret serielkablet, så prøv at fjern det.
> Flyt divaen væk fra elektriske felter. (Skærm, pc, strømførende ledninger
> osv.)
> Prøv at "genstarte" divaen - tag strømmen i 5-10 sek.
>
> Hjælper det ikke, vil anbefale dig at dokumentere problemet og der efter
> ringe til support.
> Identificer ethvert mønster der måtte være.
> Er der bestemte tidspunkter?
> Kører det godt lige når du har bootet?
> Er det bestemte side/servere der er problemer med?
> Find selv på flere
> Lav flere hastighedsmålinger mod ftp://ftptest1.tele.dk/pub med et
> ftp-program og noter hastighed, tidspunkt samt fra hvilken af dine
maskiner
> downloaden har fundet sted.
>
> > TDK kundeservice siger bare at det er COM-Porten der er
> > defekt??????????????? NÅÅÅÅ.
>
> Jeg går ud fra at du har dine PCer tilsluttet til divaen via netkort og så
> er det jo noget sludder.
> Ellers vil jeg varmt anbefale og du gør det. Det plejer at spille max.
> Håber du får det til at spille.
> Mvh Claus
>
>
>