/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Eicon Diva Lan & Teledanmark Internet
Fra : Riberhus


Dato : 17-12-01 11:03



Hej.
Jeg har følgende problem, kan nogen hjælpe?

Jeg har et eicondiva lan modem med 2 pc, koblet på.
Teledanmark internet-opkobling. 9 ud af 10 gange, kører det HELT VILDT
langsomt.
Selv med begge b-kanaler. Ved check af mail, skriver den ligeså "Søger efter
vært"
Prøvede i sidste uge at downloade til nyeste Firmware (1.5). Det kørte helt
godt den første aften.
Derefter var problemet det samme igen. Nogen ideer til hvad det kan være?
TDK kundeservice siger bare at det er COM-Porten der er
defekt??????????????? NÅÅÅÅ.


Mvh
Torben Riber Jensen
jagt@mail1.stofanet.dk



 
 
Claus Christensen (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Claus Christensen


Dato : 17-12-01 13:41


"Riberhus" <jensen@jagt.dk> skrev i en meddelelse
news:5pjT7.1090$4X4.2647@news.get2net.dk...
>
>
> Hej.
> Jeg har følgende problem, kan nogen hjælpe?
>
> Jeg har et eicondiva lan modem med 2 pc, koblet på.
> Teledanmark internet-opkobling. 9 ud af 10 gange, kører det HELT VILDT
> langsomt.
> Selv med begge b-kanaler. Ved check af mail, skriver den ligeså "Søger
efter
> vært"
> Prøvede i sidste uge at downloade til nyeste Firmware (1.5). Det kørte
helt
> godt den første aften.
> Derefter var problemet det samme igen. Nogen ideer til hvad det kan være?

Jeg går ud fra du har samme problem på begge dine maskiner - så er det
linjen; udbyderen, opsætningen af divaen eller en fælles konfiguration på de
to maskiner. Jeg går også ud fra at du har dine PCer tilsluttet til divaen
via netkort.

Kan man slå software komprimering fra på divaen? Hvis, ja så prøv det.
Tjek konfigurationen af divaen en extra gang - se opkaldinfo på:
http://kundeservice.opasia.dk/opasia-standard/opkoblingsinformation/faktalis
te.html
Tjek din netværksopsætning på dine PC'er en extra gang.
Prøv at deaktivere eventuelle antivirus programmer og software firewalls.
Tegn et gratis abonnement hos en anden udbyder og test.
Hvis du har monteret serielkablet, så prøv at fjern det.
Flyt divaen væk fra elektriske felter. (Skærm, pc, strømførende ledninger
osv.)
Prøv at "genstarte" divaen - tag strømmen i 5-10 sek.

Hjælper det ikke, vil anbefale dig at dokumentere problemet og der efter
ringe til support.
Identificer ethvert mønster der måtte være.
Er der bestemte tidspunkter?
Kører det godt lige når du har bootet?
Er det bestemte side/servere der er problemer med?
Find selv på flere
Lav flere hastighedsmålinger mod ftp://ftptest1.tele.dk/pub med et
ftp-program og noter hastighed, tidspunkt samt fra hvilken af dine maskiner
downloaden har fundet sted.

> TDK kundeservice siger bare at det er COM-Porten der er
> defekt??????????????? NÅÅÅÅ.

Jeg går ud fra at du har dine PCer tilsluttet til divaen via netkort og så
er det jo noget sludder.
Ellers vil jeg varmt anbefale og du gør det. Det plejer at spille max.
Håber du får det til at spille.
Mvh Claus




Riberhus (17-12-2001)
Kommentar
Fra : Riberhus


Dato : 17-12-01 14:01

Hej.

Jeg takker mange gange for de forskellige råd. Jeg søger videre.

Mvh
Torben Riber Jensen


"Claus Christensen" <clausch@daimi.au.dk> wrote in message
news:9vkp06$e80$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Riberhus" <jensen@jagt.dk> skrev i en meddelelse
> news:5pjT7.1090$4X4.2647@news.get2net.dk...
> >
> >
> > Hej.
> > Jeg har følgende problem, kan nogen hjælpe?
> >
> > Jeg har et eicondiva lan modem med 2 pc, koblet på.
> > Teledanmark internet-opkobling. 9 ud af 10 gange, kører det HELT VILDT
> > langsomt.
> > Selv med begge b-kanaler. Ved check af mail, skriver den ligeså "Søger
> efter
> > vært"
> > Prøvede i sidste uge at downloade til nyeste Firmware (1.5). Det kørte
> helt
> > godt den første aften.
> > Derefter var problemet det samme igen. Nogen ideer til hvad det kan
være?
>
> Jeg går ud fra du har samme problem på begge dine maskiner - så er det
> linjen; udbyderen, opsætningen af divaen eller en fælles konfiguration på
de
> to maskiner. Jeg går også ud fra at du har dine PCer tilsluttet til divaen
> via netkort.
>
> Kan man slå software komprimering fra på divaen? Hvis, ja så prøv det.
> Tjek konfigurationen af divaen en extra gang - se opkaldinfo på:
>
http://kundeservice.opasia.dk/opasia-standard/opkoblingsinformation/faktalis
> te.html
> Tjek din netværksopsætning på dine PC'er en extra gang.
> Prøv at deaktivere eventuelle antivirus programmer og software firewalls.
> Tegn et gratis abonnement hos en anden udbyder og test.
> Hvis du har monteret serielkablet, så prøv at fjern det.
> Flyt divaen væk fra elektriske felter. (Skærm, pc, strømførende ledninger
> osv.)
> Prøv at "genstarte" divaen - tag strømmen i 5-10 sek.
>
> Hjælper det ikke, vil anbefale dig at dokumentere problemet og der efter
> ringe til support.
> Identificer ethvert mønster der måtte være.
> Er der bestemte tidspunkter?
> Kører det godt lige når du har bootet?
> Er det bestemte side/servere der er problemer med?
> Find selv på flere
> Lav flere hastighedsmålinger mod ftp://ftptest1.tele.dk/pub med et
> ftp-program og noter hastighed, tidspunkt samt fra hvilken af dine
maskiner
> downloaden har fundet sted.
>
> > TDK kundeservice siger bare at det er COM-Porten der er
> > defekt??????????????? NÅÅÅÅ.
>
> Jeg går ud fra at du har dine PCer tilsluttet til divaen via netkort og så
> er det jo noget sludder.
> Ellers vil jeg varmt anbefale og du gør det. Det plejer at spille max.
> Håber du får det til at spille.
> Mvh Claus
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408917
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste