Erstatnigskrav imod privatperson
Fra : Brian Sørensen

Dato : 17-12-01 09:58

Jeg skrev tidligere omkring en hackersag imod vores billedmanagesment
system.
Nu har jeg fået et brev fra Byretten, hvor jeg skal møde op hvis jeg har et
erstatningskrav.

Nu ligger landet sådanne at dem der har lavet systemet, vil ikke have deres
firma, som de efterfølgende har startet, blandet ind i sagen. Noget med
dårlig omtale af deres nye firma osv.
Desuden er det også mig der har brugt det meste tid på at rette trådene ud,
efter de over 5000 billeder der var blevet slettet.

Jeg har jo aldrig modtaget nogle penge fra de berørte hjemmesider, da de
iforvejen ikke har betalt noget for systemet, da jeg selv er med i klubben
og har lavet det som en tjeneste for dem. Men nu vil jeg jo godt have nogle
penge ud af hackeren for de 40 timers ekstra arbejde, han har pådraget mig.

Hvad går jeg/vi ? Klubben som var mest berørt, vil godt være med til at
anlægge sag imod ham for at få nogle penge ud af det.
Jeg har sagt at prisen er 500,-/timen dvs. kr. 20000,- ialt for mit arbejde.
Det beløb vil jeg godt have at hackeren betaler mig, men da det tidligere
har været i klubregi og de har fået systemet gratis, og jeg er privatperson
uden firma, kan dette så lade sig gøre ???

Venlig hilsen
Brian Sørensen

Fra : Peter G C

Dato : 17-12-01 12:59

"Brian Sørensen" <hmsd@vip.cybercity.dk> wrote in message

[klip]

> [...]
> har været i klubregi og de har fået systemet gratis, og jeg er
privatperson
> uden firma, kan dette så lade sig gøre ???

Det er ikke helt nemt at få erstatning for fritidsarbejde.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Brian Sørensen

Dato : 20-12-01 13:21

Er der ingen andre der har nogle gode råd ???

Venlig hilsen
Brian Sørensen