Toilettet løber
Fra : Thïngmand

Dato : 17-12-01 09:13

Mit Gustavsberg Nordic Duo (et-skyls) toilet er begyndt at løbe!

Jeg skilte det ad og fandt ud af, at det ikke var flyderen der var noget
galt med - selv om den har trykket ventilen helt i top og faktisk bliver
dækket af vand, lukker ventilen ikke - den skal hav et hiv opad for at den
stopper.

Er ventilen kalket til? Jeg har prøvet at smøre hele molivitten ind i
kalkfjerner og lade det stå natten over, men lige meget hjalp det...

Nogen kneb eller skal jeg have fat i en fagmand?

P.S. Der sidder en sort plastickappe over ventilen, jeg godt kunne tænke mig
at få af, så jeg kunne se hvad der går galt - det lader sig umiddelbart ikke
gøre. Nogen der ved om den kan komme af (så den stadig kan komme på igen!)?

Fra : claus

Dato : 17-12-01 09:26

Thïngmand skrev i meddelelsen ...
>Mit Gustavsberg Nordic Duo (et-skyls) toilet er begyndt at løbe!

Det kan være "bolden" der skal skiftes ud og krandsen bolden går ned i,
der skal renses. Renses, men ikke ridses.

Hilsen Claus.

Fra : ...

Dato : 17-12-01 11:20

Det lyder som om at der er skidt eller kalk i ventilen, nok kombineret med
at svømmeren at set bedre tider.
Hvis du alligevel skal have en vvs'er ud og kigge på det, så er det måske en
ide at få skiftet det til et toilet med spareskyl.
Hvis du vil "gøre det selv", så skal du nok lige købe lidt stumper først
............ Det er jo snart jul, og så bliver vvs'ern ikke billigere at
handle med.
Du skal nok regne med at skulle bruge; en ny ventil / pakningssæt, og et nyt
svømmersæt.

Den billigste løsning på lidt længere sigt, er nok et nyt toilet med
spareskyl. Hvis du selv kan skifte toilettet, så er det helt klart den
billigste løsning.

Mvh
Thomas

Thïngmand <michael@thingmand.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xOhT7.5076$Q3.756258@news010.worldonline.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-01 12:15

On Mon, 17 Dec 2001 09:13:21 +0100, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
wrote:

Der var en artikel i Nordjyske Stiftstidende i weekenden, hvor de
skrev at man enten kunne henvende sig der hvor man havde købt det
eller også direkte til Gustavsberg. Det skulle være et kendt problem.

Mvh Jan

Fra : Thïngmand

Dato : 18-12-01 09:22

> Der var en artikel i Nordjyske Stiftstidende i weekenden, hvor de

Du har ikke mulighed for at maile et scan eller evt. ligge den i dk.binaer ?

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-01 07:28

On Tue, 18 Dec 2001 09:22:14 +0100, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
wrote:

Svigerfar har desværre allerede brugt den til optænding. Men essensen
var et man kunne enten henvende sig til det sted, hvor man havde købt
toilettet, så ville de sørge for det videre. Eller direkte til
Gustavberg, som enten ville sende de dele som skulle skiftes, eller
hvis man havde 10 tommelfingre, så ville de sende en mand med.

Til sidst var der så et direkte nr. til direktøren hos Gustavberg, men
det kan jeg desværre ikke huske.

Mvh Jan

Fra : Thïngmand

Dato : 19-12-01 09:41

> [...]
> Gustavberg, som enten ville sende de dele som skulle skiftes, eller
> hvis man havde 10 tommelfingre, så ville de sende en mand med.

Også selvom det er et 5 år gammelt toilet?

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-01 12:23

On Wed, 19 Dec 2001 09:40:36 +0100, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
wrote:

>Også selvom det er et 5 år gammelt toilet?

Nu husker jeg ikke at der stod noget med alder. Men ihvertfald 1+ år
gammelt. Ellers havde garantien jo dækket. Men bl.a. stod der at
journalisten havde haft kontakt til Bauhaus, så jeg ville da starte
med at spørge i Bauhaus om ikke de kan hjælpe.

Mvh Jan

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-12-01 15:59

"Thïngmand" wrote:

> [...]
> dækket af vand, lukker ventilen ikke - den skal hav et hiv opad for at den

Mit gaestetoilet loeb osse, og jeg fik at vide i diverse byggemarkeder
at det ville vaere noedvendigt med et nyt toilet! Da jeg havde spurgt
tilstraekkeligt mange steder broed een af dem sammen og indroemmede at
jeg ku noejes med en ny gummipakning til ventilen (20kr).

Mvh
Roberto (De er meget gavmilde med andre folks voldbeskattede
indtaegt).

--
Er der forresten nogen der ved hvorden man monterer centrallaas paa en
Ascona?