ATI Video Out
Fra : Morten Seeberg

Dato : 17-12-01 08:13

Kan ATI kort finde ud af at skifte til TV-out hvis der ikke er alm. skærm
tilsluttet?

--

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
/\/\orten $eeberg, Systems Engineer @

Fra : Mikael1973

Dato : 17-12-01 15:57

"Morten Seeberg" skrev d. 17-12-01 08:13 dette indlæg :
> Kan ATI kort finde ud af at skifte til TV-out hvis der ikke er alm.
skærm
> tilsluttet?

Jah, his det er Radeon8500 og frem du taler om ved jeg det helt sikkert
.... Rage128 kan der godt være lidt problemer med, men det kan
(pinefuldt) løses med en driver .... 8)

Hilsen Mikael1973

http://www.kandu.dk/

Fra : Rune Christiansen

Dato : 17-12-01 21:20

Radeon8500 og frem?? har de da lavet noget nyere end det?

anyway de "almindelige" Radeon kort - kan også finde ud af det

Fra : Mikael1973

Dato : 18-12-01 11:34

"Rune Christiansen" skrev d. 17-12-01 21:20 dette indlæg :
> Radeon8500 og frem?? har de da lavet noget nyere end det?
>
> anyway de "almindelige" Radeon kort - kan også finde ud af det

Det er ikk helt rigtigt ...... Man skal være lidt geek og spækket med
tålmodighed for feks. at få et rage128 All In Wonder til at du på
winME/XP, og især hvis man har ALI chipsæt på sit bundkort, da ingen af
disse Retail drivere gider du sammen sådan lige umiddelbart. Personligt
fik jeg det kun til at kører med en betadriver, og jeg har stadig ikke
fået tv-out delen til at fungere efter hensigten i XP ( Jeg kan ikk få
overscan til at fungere,+ at hviss jeg kører en Medie
afspiller(mplayer,Zoom,ThaPlaya)fryser mit system fuldstændigt.

Jo der er 3 versioner af radeon8500 kortet (oem,le,dv) og så
selvfølgeligt med forskellige multimedia funktioner (tv in/out
,twinview,dual display osv.)

Fortsat god dag og god jul hvis jeg ik lige skulle vende tilbage ....
*sss*

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 18-12-01 15:51

On Tue, 18 Dec 2001 10:34:03 GMT, "Mikael1973"
> [...]

>Jo der er 3 versioner af radeon8500 kortet (oem,le,dv) og så
>selvfølgeligt med forskellige multimedia funktioner (tv in/out

Hejsa!

Hmmm.. Nu har rage128 chippen aldrig siddet på et Radeon kort

Der findes jo version af Radeon inden 7500/8500 den hedder 7200,
og er den "gamle" skråstreg "almindelige" udgave.

Mvh. Henrik

Fra : Rune Christiansen

Dato : 18-12-01 16:41

Nu er et Rage 128 jo heller ik ligefrem et Radeon kort vel?