Andet multimedie
bentjuul 3670
PS 6.01 spørgsmål
Fra : Frank Larsen

Dato : 17-12-01 01:27

Er der en der ved hvad det er for et par små firkanter jeg pludselig er
begyndt at få på de billeder jeg ser i PS 6.01 det er to stk grå hvori der i
den ene står 01 og den anden vises ligesom et kurvediagram, de optræder godt
nok ikke på udskrifterne men de virker lidt irriterende, så hvis de kan
fjernes på en eller anden måde ville det være rart.

--
Mange hilsner fra
Frank Larsen

Fra : Madsen

Dato : 17-12-01 03:21

"Frank Larsen" <Frank larsen@mail1.stofanet.dk> skrev:

> [...]
> nok ikke på udskrifterne men de virker lidt irriterende, så hvis de kan
> fjernes på en eller anden måde ville det være rart.

Det er formodentlig fordi du på et tidspunkt har rodet med Slice-
værktøjet. Jeg har før oplevet at Photoshop 6.01 smider slices i
et nyåbnet dokument, selvom jeg overhovedet ikke har bedt om
at lave slices i det. Løsningen er at nulstille Photoshop, eller det
er i hvert tilfælde den eneste måde jeg indtil videre har kunnet
finde, for at få den til at holde op med det.

Hvordan du nulstiller kan du se her:

Madsen.

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-12-01 13:22

> [...]

> nok ikke på udskrifterne men de virker lidt irriterende, så hvis de kan
> fjernes på en eller anden måde ville det være rart.

I den danske version:
Fjern fluebenet i Vis / Vis / Udsnit.

--
Kurt Lund

Fra : Madsen

Dato : 17-12-01 15:08

"Kurt Lund" <kl@fabel.dk> skrev:

> I den danske version:
> Fjern fluebenet i Vis / Vis / Udsnit.

He-he.
Ja sådan kunne jeg nu nok også have fået det væk de gange
hvor jeg har oplevet at Photoshop viser slices selvom jeg ikke
har bedt om det, men skidt pyt. Nu ved jeg da hvad jeg skal
gøre næste gang den begynder med det. :)

Madsen.

Fra : Frank Larsen

Dato : 17-12-01 21:24

Ok og tak, dette hjalp, men hva er slices på dansk, bare for at jeg evt. kan
undgå dette eller ved hvorfor, det er en dk version af PS jeg sidder med

--
Mange hilsner fra
Frank Larsen

Fra : Madsen

Dato : 17-12-01 21:39

"Frank Larsen" <Frank larsen@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Ok og tak, dette hjalp, men hva er slices på dansk, bare for at jeg evt. kan
> undgå dette eller ved hvorfor, det er en dk version af PS jeg sidder med

Som Kurt skrev så hedder det Udsnit i den danske Photoshop.

Madsen.

Fra : Frank Larsen

Dato : 17-12-01 23:29

tak for hjælpen herfra