Ombygning af FZ 750 med stumper fra FZR 10~
Fra : The Duke

Dato : 16-12-01 23:59

Hej Ng...

Jeg skal snart have startet på mit vinter projekt... før man ved af det er
vinteren jo omme, og der skal rulles igen !

Jeg har købt en lidt skadet FZ 750 fra 87` og har skaffet en hel FZR 1000
Exup89 i meget pæn stand fra tyskland, men kan det lade sig gøre sådan uden
vidre at flytte motoren over i FZ 750 stellet ?? har hørt om det, men hvor
nemt er det ?? jeg gider nemlig ikke købe en hel FZR 1000 hvis det er for
besværligt..

Jeg vil naturligvis også bruge fælge + bagsvinger/forgaffel/bremser/ div
kåbedele fra FZR`en, men det faldende punkt er motoren !

Hjælp mig lidt, da jeg skal træffe beslutningen inden jul med hensyn til køb
af FZR`en...

På forhånd tak

The Duke Of Darkness ( snart forhåbentlig, FZ (R) 750 (1000) !! )

Ps. Hvordan er det lige med den her Exup ventil, hvor på udstødninget sidder
den ??

Fra : Carlo Pedersen

Dato : 17-12-01 17:27

Hej

Den motor den passer over i en FZ'er er motoren fra en Genesis og den skulle
der ikke være noget problem med at sætte over idet at motorblokken på FZ'er
er den sammen motorblok der sidder på en Genesis, men motoren på en EXUP
skulle være anderledes og ikke sådan lige til at sætte i. men igen alt kan
lade sig gøre det er jo bare et spørgsmål og hvor lang tid det skal tage,
der er en i Randers her har presset en Thunder Ace i et stel fra en FZR 1000
fra 87, så det kan sikkert lade sig gøre, men det skulle være Genesisen der
passer.

Carlo

The Duke <duke_of_darkn6@hotmail.com> skrev i en

Fra : The Duke

Dato : 19-12-01 02:42

Tak, jeg vil starte med at lede efter en FZR 1000 med genesis, det er vel
årg. 88 og ned efter ??
hvad med fælge/ bagsvinger/forgaffel osv. kan det også sådan bare flyttes
over ??

TDOD