Fondue til 8..hvor meget skal vi købe ?
Fra : Mette & Steinar

Dato : 13-12-00 22:37

Hej

Vi bliver 8 til nytårsaften, og vi skal have rødvinsfondue. Så er
spørgsmålet bare hvor meget kød der skal til ? Vi skal have svine-, okse-,
og kalkunkød samt tilbehør.

På forhånd tak for svar

mvh

Mette

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 13-12-00 22:51

Hvis der er rødvin nok, kan I helt springe benmelsfabrikken
over ;)

--
vh/Torben
<918qc3$14ge$1@news.cybercity.dk>...

Fra : Mette & Steinar

Dato : 16-12-00 11:13

Torben Abildgaard <pialykke@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hbSZ5.494$L92.10536@news.get2net.dk...

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 17-12-00 16:11

Mette & Steinar wrote:

> [...]
>
> Vi bliver 8 til nytårsaften, og vi skal have rødvinsfondue. Så er
> spørgsmålet bare hvor meget kød der skal til ? Vi skal have svine-, okse-,

standart beregningen for skært kød plejer at være 150 g pr kvinde og
200 gr pr mand, men det er min erfaring at man er tilbøjelig til at
indtage lidt mere når den står på fondue. Men 200 til kvinderne og 300
til mændene vil sikkert være rigeligt. Det kommer også an på om du vil
severe forret og om det er nogle værre madelskere(madsvin) du har
inviteret.

--
Med venlig hilsen Poul-Erik Andreasen