And........
Fra : Søren Brix Nielsen

Dato : 11-12-00 21:48

er det en god ide at stege sine juleænder den 23 december....? råd ønskes
!!!

Click here for Free Video!!
http://www.gohip.com/freevideo/

Fra : N/A

Dato : 12-12-00 18:03

Fra : René Hjorth

Dato : 12-12-00 18:03

Tue, 12 Dec 2000 01:12:00 +0100 skrev "Kæld Gydum" <oz1pll@qsl.net>

Hej Kæld,

>Personligt vil jeg nok ikke stege Ænderne dagen før de
>skal bruge - langtidssteg dem om formiddagen stil dem
>koldt - skær dem ud - læg dem i en ren bradepande og
>pensel dem med andefedt lige før de skal varmes i en
>meget varm ovn ...

Lutter gode råd; jeg havde selv gået og tænkt over det - og selvom jeg
anser mig selv for meget erfaren i et køkken, er and/gås ikke hvad jeg
laver særligt ofte.

Din anvisning har derfor givet mig lidt ro i sindet - tak.

Og så er jeg helt enig i din betragtning om at det er synd at
langtidsstege svinekam; den skal have et brag af en stegning og ligge
indpakket - med sværen fri - og trække mens anden/gåsen genvarmes og
bliver sprød.

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-12-00 19:13

"Kæld Gydum" <oz1pll@qsl.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> koldt - skær dem ud - læg dem i en ren bradepande og
> pensel dem med andefedt lige før de skal varmes i en

Hvor varm er meget varm ?

Venligst

Henriette Døssing
www.doessing.dk
henriette@doessing.dk

Fra : Kæld Gydum

Dato : 12-12-00 19:24

Hej Henriette Døssing

"Meget varm" er efter mit komfur .. 300 grader på øverste
"rille" - evt. grill varme, men man skal holde øje med "Anden"
de 10 min. til et kvarter det tager at varme den op ...

Stil æbler og svesker i bunden af ovnen evt. lidt længere
tid - og evt. dækket med staniol ...

Rigtig Glædelig Jul .... samt Held og Lykke ...

Med venlig hilsen
Kæld Gydum