Noget unikt?
Fra : MAL

Dato : 16-12-01 20:07

Hej

Jeg skal sikre mig at mit java program kun kan køres fra bestemte klienter,
og leder derfor efter noget som er unikt for den enkelte klient. Jeg har
forsøgt at få fat i MAC addressen men dette kan kun lade sig gøre på Windows
og Solaris - men jeg har brug for at det kan lade sig gøre på
Windows og Macintosh. Er der nogen der har nogen gode ideer til dette?

/Martin

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 16-12-01 23:32

MAL wrote:
> [...]
> og Solaris - men jeg har brug for at det kan lade sig gøre på
> Windows og Macintosh. Er der nogen der har nogen gode ideer til dette?

En anden mulighed er IP adresser, hvis de er unike nok (det afhænger jo
af om det Internet eller interntnet, med faste ip adresser)

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 17-12-01 08:15

MAL wrote:

> [...]
> og Solaris - men jeg har brug for at det kan lade sig gøre på
> Windows og Macintosh. Er der nogen der har nogen gode ideer til dette?

Jeg mener (måske) at have set noget om MAC adresser i JDK 1.4. Så hvis
din situation kan vente på JDK 1.4...

Men det kan du sikkert finde meget mere om på java.sun.com.

-dennis

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 17-12-01 22:18

Afhængigt af, hvad du skal bruge det til, bør du lige være opmærksom på:to
ting:
1. På de fleste netværkskort kan det lade sig gøre at ændre MAC adressen.
2. Hvis brugeren skifter netværkskort (hvis det fx går i stykker), så får
han også en ny MAC-adresse.

Hvis du skal bruge det til kopibeskyttelse, så er det bedste nok at gå efter
en hardware dongle - fx Aladin HASP.