Forsikringsselskab
Fra : Kjeld Rasmussen

Dato : 16-12-01 18:01

Hej
Er der nogen i gruppen som har erfaringer med forsikringsselskabernes
erhvervsforsikringer både gode og dårlige.

Med venlig hilsen

Kjeld Rasmussen

--
Posted from bstnat1.dk-tv.net [194.239.18.57]

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-12-01 23:52

"Kjeld Rasmussen" <lyngvej3@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kjeld Rasmussen
>

> --
> Posted from bstnat1.dk-tv.net [194.239.18.57]

Mener du dækningsmææsigt? Mener du i forbindelse med
forsikringsbegivenheder? Eller mener du præmiemæssigt? Det sidste afhænger
jo i høj grad af det endelige produkt, og der betjener de fleste selskaber
sig jo af så vidt forskellige produktsammensætninger, der gør
sammenligninger næsten umulige og i hverfald særdeles tildsrøvende, hvis man
går i kast med forsøget.

Den mest tilfredsstillende løsning (hvis du står på bar bund og ikke er
"forlovet" med noget selskab) vil være at definere dit forsikringsbehov og
så bede om tilbud forskellige steder på præcis det, der dækker dit behov. Og
så kommer alle fælderne i form af, at man ikke skal være blind for de
forskellige rabatordning med flere poliser, familie- og kernekunderabtter og
alt det fis, der yderligere er med til at forplumre et
sammenligningsgrundlag specielt med udgangspunkt i enkelforsikringer.

Nu er problematiken ikke helt så vidtfavnende, når det udelukkende drejer
sig om erhvervsforsikringer. Der er de lovpligtige ansvarsforsikringer, og
så er der de rent omsætnings- og antal medarnejder relaterede forsikringer
(variabel præmieregulering hvert år), samt eventuelt driftstabsforsikring.
Desuden skal man i vore dage i stigende grad tage produktansvarsforsikring i
betragtning, idet det er et væsentlig oftere forekommende tema i dag - især
f.eks. USA. Men igen ligger alt inden for rammerne af definitionen på dit
forsikrings/dækningsbehov.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 26-01-02 15:18

Nå bumbum
Altså der er ikke andet for end at ringe rundt til et par selskaber og
forsøge sig med en sammenligning, eller hvad?
Er der ikke nogen som er specielt gode til små virksomheder?
Eller nogen man skal holde sig fra af andre grunde?

Jeg skal have den lovpligtige for mit aps og måske ...

mvh

Søren Bjerrum

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-01-02 20:50

"Søren Bjerrum" <sb@mijau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller nogen man skal holde sig fra af andre grunde?
>
> Jeg skal have den lovpligtige for mit aps og måske ...

Jeg har nu bragt din posting n e d e n under min tidligere, så dialogen
bliver lettere overskuelig.

Der findes noget, der hedder forsikringsmæglerne. De kalder sig eksperter i
at sammensætte det rigtige forsikringskoncept for det individuelle behov.

I øvrigt har jeg gennem de sidste 23-24 år brugt Codan. De er nok ikke de
billigste. Man skal nok også lige diskutere lidt med dem om det rette
koncept for den pris, man finder "fair" - eller finde den rette pris til det
koncept, de tilbyder. Dette plejer at foregå yderst professionelt og i en
behagelig atmosfære.

I tilfælde af en forsikringsbegivenhed har jeg aldrig oplevet problemer -
tært i mod har de løst flere i så tilfælde, end jeg var klar over, jeg
havde.

Specielt 3. december-stormen 1999 er nok i de flestes hukommelse endnu, og
jeg synes, jeg fik en meget behagelig og tilfredsstillende behandling -
virkelig professionelt arbejdende taksatorer (der var flere involveret
grundet flere forsikringsområder/policer aktiveret). Det synes jeg er
væsentlig det øjeblik, man selv står med skaderne og er udsat for noget, der
heldigvis ikke er dagligdags.

Prisen for lovpligtige er vel prisen for lovpligtige og ensartet i alle
selskaber, da en sådan forsikring baserer sig på de samme krav og kriterier.

Så bumbum-bummelum, hvis du så kan bruge dét til noget?

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 01-02-02 10:31

> [...]
kriterier.

> Så bumbum-bummelum, hvis du så kan bruge dét til noget?

Bumbum (for lige at blive i terminologien) det kan jeg da, og jeg har fået
talt med et par forsikringsselskaber blandt andet Codan.
Så tak for ordene, det er nogen gange der skal lidt snak til før det bliver
til handling, og det med forsikring havde jeg skubbet foran mig.

Mvh
Søren Bjerrum
www.mijau.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-02-02 15:23

"Søren Bjerrum" <sb@mijau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg skal have den lovpligtige for mit aps og måske ...

Jeg har *haft* alle mine forsikringer hos Danske Forsikring pr. dd.

Er skiftet over til TRYG Forsikring med hele mollevitten (privat + erhverv).

Med samme forsikringsdækning og i nogle tilfælde *bedre*, ligger min årlige
BESPARELSE på: 14.900,- kr.

Så det kan sandelig betale sig at "høre omkring"...

Hr. Bjørn

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 13-02-02 14:01

Hej Hr. Bjørn

Jeg har et par tilbud liggende, men tak fordi du holder mig i ørerne
Kunne jo godt finde på at nuppe den første og bedste - tjekker lige tryk
også.

Mvh
Søren Bjerrum
www.mijau.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-02-02 21:09

"Søren Bjerrum" <sb@mijau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har et par tilbud liggende, men tak fordi du holder mig i ørerne

Velbekomme.

Jeg bliver bare så edderspændt rasende, når en mangeårig samarbejdspartner
(Dansk XX), sådan tager fusen (ville ikke bruge et stærkere udtryk her) på
een.

Visse ting har jeg en (naiv) tillid til og svigter de denne, ser jeg ingen
"nåde".

Held og lykke med din "forskning".

Hr. Bjørn