Maling af udstødning...
Fra : B 491

Dato : 16-12-01 17:25

Nogle gode ideer til hvad jeg kan bruge til at male min udstødning med så
den ikke ruster. Har prøvet 800 graders varmebestandig pejsemaling - men det
holder kun 14 dage... Anyone??

Med Venlig Hilsen
Peder, Benelli 491

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-12-01 18:17

Jeg mener der findes maling der bruges til bilers udstødningsmanifold, det
burde vel kunne holde.

Kim Larsen

Fra : Michael Thomsen

Dato : 16-12-01 18:24

Det eneste jeg har fundet ud af holder er nogen maling fra Alpha Diesel i
Frederkshavn, som bliver brugt til udstødningen på deres store skibs
motorer, men det kan ikke købes nogen steder, pga det er alt for giftigt

Mvh Michael

Fra : Klaus

Dato : 16-12-01 18:45

"B 491" <shanetown111@yahoo.(sletmig)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ikke ruster. Har prøvet 800 graders varmebestandig pejsemaling - men

Jeg har hos den lokale bilreserverdelsforhandler/tilbehørsbutik købt en
spraydåse "Pyrmo Flydende Aluminiums Spray" - korrisionsbeskyttende og
virker optil 800 grader... Jeg har så også en sort varmebestandig
spraymaling til at male ovenpå, da den Pyrmo er sølvfarvet!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 16-12-01 19:01

> [...]
> den ikke ruster. Har prøvet 800 graders varmebestandig pejsemaling - men

jeg købte en dåse grilllak i det lokale byggemarked... råd&dåd!

det har holdt godt og vel et helvt år nu, det er så småt begyndt at boble
lidt på forrøret igen.. så jeg rykker den lige af og maler her en af
dagene..

bare sørg for at slippe det godt ned så ikke der sidder noget løst rust!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 70 Km/t

Fra : kTTs

Dato : 17-12-01 11:25

> [...]
> den ikke ruster. Har prøvet 800 graders varmebestandig pejsemaling - men

Silvan har en udstødnings-spraymaling... Mener den heder Hot Paint eller
sådan noget... Men er ikke sikker... Koster vist ca. en hund og det virker
bare =)

Fra : kTTs

Dato : 17-12-01 11:32

"kTTs" <ktts_the_mighty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan noget... Men er ikke sikker... Koster vist ca. en hund og det virker

Skal lige siges at der vist findes pejse-spray i samme serie... Men den her
er en maling specifikt til udstødninger... Der er et billede af en bagpotte
til en bil på dåsen...

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-12-01 21:37

> [...]

> sådan noget... Men er ikke sikker... Koster vist ca. en hund og det virker

Jeps, den funker bare hvis man vil have en maling der er lige så tynd som
vand !
Jeg har forsøgt med den maling på min gamle Leo potte. Malingen løb lige
meget hvor meget og hvor lidt der kom på.
Selv efter 5-6 lag skallede det af som igenting ..

/Thomas

Fra : Tutbenne

Dato : 13-10-02 17:15

"B 491" skrev d. 16-12-01 17:25 dette indlæg :
> Nogle gode ideer til hvad jeg kan bruge til at male min udstødning med

> den ikke ruster. Har prøvet 800 graders varmebestandig pejsemaling -
> [...]

Hejza! du kan bruge varmefast spray men det skal så ligge 3-4 dage efter
at du har sprøjtet den! så holder det

http://www.kandu.dk/

Fra : Tutbenne

Dato : 13-10-02 17:18

> [...]

> Med Venlig Hilsen
> Peder, Benelli 491

Hejza! du kan bruge varmefast spray men det skal så ligge 3-4 dage efter

Hilsen Malene

http://www.kandu.dk/

Fra : Tutbenne

Dato : 13-10-02 17:23

> [...]
> Nogle gode ideer til hvad jeg kan bruge til at male min udstødning med

> den ikke ruster. Har prøvet 800 graders varmebestandig pejsemaling -

Du kan bruge varmefast spray det skal så bare ligge og tørre i 3-4 dage
bagefter! men så holder det os

http://www.kandu.dk/