Import i iTunes
Fra : dean

Dato : 16-12-01 17:46

Kan man på nogen måde importere fra mere end et drev ad gangen i
iTunes??

Mvh
Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper

Dato : 16-12-01 19:47

dean <dean.news@kandu.dk> wrote:

> Kan man på nogen måde importere fra mere end et drev ad gangen i
> iTunes??

Det kommer an på hvad du mener med "ad gangen", itunes kan ikke
importere og konvertere fra flere drev samtidigt, men hvis du i
Preferences under General sætter den til On CD insert: Import songs and
eject og så indsætter CD'ere i flere drev, så vil iTunes importere alle
drevene, ét ad gangen.
--
Jesper.

Fra : dean

Dato : 16-12-01 20:56

> [...]
and
> eject og så indsætter CD'ere i flere drev, så vil iTunes importere

Er det en programbegrænsning, eller kan maskinen ikke klare at
konvertere mere end en skive ad gangen?

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : macsteen

Dato : 16-12-01 21:01

in article EU6T7.10815$z4.1200744@news000.worldonline.dk, dean at
dean.news@kandu.dk wrote on 16.12.2001 20:56:

> and
> alle
>
> Er det en programbegrænsning, eller kan maskinen ikke klare at
> konvertere mere end en skive ad gangen?
>
> Thomas

Jeg har med en tidligere version af iTunes, et SCSI-CDRW og den indbyggede
ATAPI-CDROM kunnet importere simultant.
Jeg har ikke SCSI-brænderen mere, ej heller iTunes 1 og jeg har ikke testet
det nu med den firewire-cdrw jeg har nu.

Fra : dean

Dato : 16-12-01 21:24

> [...]
indbyggede
> ATAPI-CDROM kunnet importere simultant.
> Jeg har ikke SCSI-brænderen mere, ej heller iTunes 1 og jeg har ikke

Kunne du ikke for eksperimentets skyld, prøve med dine nuværende drev,
om det kan lade sig gøre.
Jeg er i gang med at lægge mine 300 cd´er over på Mac´en, så det kunne
være ok at speede processen op
med to drev.

http://www.kandu.dk/

Fra : macsteen

Dato : 16-12-01 21:26

in article mi7T7.10912$z4.1203119@news000.worldonline.dk, dean at
dean.news@kandu.dk wrote on 16.12.2001 21:23:

> [...]
> om det kan lade sig gøre.
> Jeg er i gang med at lægge mine 300 cd´er over på Mac´en, så det kunne

Jeg er lige igang med noget andet. Iøvrigt vil det ikke speede processen
særlig meget op da kodningen går ca. halvt så hurtigt, man kan sige at man
kan sætte lidt mere over og lave noget andet imens.

Hvorfor laver du ikke selv test?

Fra : dean

Dato : 16-12-01 21:44

> [...]
man
> kan sætte lidt mere over og lave noget andet imens.

Med de drev jeg bruger, vil den kun konvertere én af gangen....
men hvis den halverer kodningstiden, er det næsten omsonst.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Stjernholm

Dato : 17-12-01 23:42

Det kan du faktisk godt.

Prøv det her:

Isæt audio cd i dit indbyggede CD drev
Isæt en audio CD i din externe CD brænder ( kræver toast CD reader
extension)

Træk begge cd`er til Libary og encodning / ripping starter

Du kan nu også encode til mp3 fra f.eks en bunke aiff filer på harddisk.

Fantastisk software... !!!

Itunes encoder naturligvis kun en ting af gangen , men det er nu meget rart
at du ikke hele tiden skal rende og skifte CD`er hvis du f.eks lægger hele
din CD samling ind i computeren !!

Jeg gjorde det faktisk selv. 3 Maskiner og 1 weekend tog det at lægge HELE
min CD samling på godt 600 CD`er ind. Det gik fuldstændig smertefrit.

I dag bruger jeg så en gammel Imac som stereoanlæg i stuen som via ethernet
har fat i en server hvor al musikken ligger.

Denne løsning har både været billig og enkel da Imaccen kostede godt 3.500
kroner og et par ekstra harddiske til serveren godt 3000.

Det synes jeg er et billigt stereo anlæg ! Imaccen kører OSX og har 192 mb
ram og jeg tror ikke jeg kan huske hvornår den sidst har været rebootet...

Itunes virker !

Morten

in article h64T7.10433$z4.1184506@news000.worldonline.dk, dean at

Fra : dean

Dato : 18-12-01 09:33

> [...]
192 mb
> ram og jeg tror ikke jeg kan huske hvornår den sidst har været

Hej Morten
Nu er jeg kommet så langt, at den importerer fra begge drev, men når den
importerer fra mit brænderdrev,
en Yamaha CDR 400T, så skal den først pakke ud og derefter importere??
Det har jeg ikke set før og det tager temmelig lang tid. Ellers er jeg
enig i de fleste pæne ting du siger om iTunes.

Thomas

http://www.kandu.dk/