Musik program i tv.....
Fra : Kristian V. Jensen

Dato : 16-12-01 16:41

Hejsa...

Jeg hørte engang at der efter nytår ville begynde at komme et musik program
ligesom puls, voxpop osv. på tv2 eller dr1, kan ikke lige huske hvad det var
for en af dem...

Men er der nogen der kan komme med flere oplysninger omkring dette ??

Og hvilken slags musik vil de spille ??

Håber på mest alternativ dansk rock...
Og ikke så meget POP !

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk

Fra : Invader Zim

Dato : 17-12-01 00:07

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
var
> for en af dem...
>
> Men er der nogen der kan komme med flere oplysninger omkring dette ??

Jeg håber mest de vil spille industrial, noisecore, ebm, idm, jazz fusion,
coldwave, experimental osv.
Chancen for at dette skulle ske er nok lig nul.

-Invader Zim

np: Stop poking me.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-01 15:24

> Jeg håber mest de vil spille industrial, noisecore, ebm, idm, jazz fusion,
> coldwave, experimental osv.

> -Invader Zim
_______________

Øhhhhhhhhhhhh ?????.......... nårh, sådan noget

og så måske også lige noget mere heayvy-hause-dance-funk-punk-metal, men
allermest savner vi en masse god dansktop. Hihi

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-12-01 15:34

Åge Halldorsson wrote:

> _______________
>
> Øhhhhhhhhhhhh ?????.......... nårh, sådan noget
>
> og så måske også lige noget mere heayvy-hause-dance-funk-punk-metal, men
> allermest savner vi en masse god dansktop. Hihi

Kører det ikke stadigvæk på Kanal KBH?
Jeg synes da ikke det er så længe siden jeg så meget dårlig tøjstil og
ukoordineret dans da jeg zappede forbi.

Fra : Invader Zim

Dato : 17-12-01 19:18

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> _______________
>
> Øhhhhhhhhhhhh ?????..........

Ja, det var dét jeg regnede med.

-Invader Zim

np: Aphex Twin - Ventolin

Fra : Lars Nielsen

Dato : 17-12-01 12:26

On Sun, 16 Dec 2001 16:40:53 +0100, "Kristian V. Jensen"
> [...]

>for en af dem...
>
>Men er der nogen der kan komme med flere oplysninger omkring dette ??

Så vidt jeg husker planlægger DR at lave/sende det ugentlige
hitlisteprogram Top Of The Pops. Det skal vist produceres i samarbejde
med BBC, som har rettighederne til konceptet og i forvejen optager
indslagene med de britiske og internationale stjerner.

Fra : Kristian V. Jensen

Dato : 22-12-01 20:40

Det kunne være SÅ mega fedt hvis de ikke kun spillede pop musik med div. boy
n' girlband's, men meget rock...

Og ikke gik ud efter nogen hitliste, så det næsten er de samme numre der
spillet igen og igen, men tog efter seernes ønsker, så kan også har mulighed
for at høre noget ældre musik..
Og ikke hele tiden de hit, som alle spiller !!

Det ville være det ultimative musik program, og jeg ville være en trofast
sér !

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk

Fra : Christian Muus

Dato : 17-12-01 18:00

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
var
> for en af dem...
>
> Men er der nogen der kan komme med flere oplysninger omkring dette ??

Jeg læste at der skulle komme et program der hed "Boogie-et-eller-andet" på
DR efter nytår med hende den ene fra SOAP som vært. Jeg kunne dog ikke finde
noget info på DR's hjemmeside, men mon ikke det bliver noget
mainstream-halløj, der appelerer meget bredt?

Christian

Fra : Ole Damgaard

Dato : 18-12-01 21:37

> [...]
var
> for en af dem...
>
> Men er der nogen der kan komme med flere oplysninger omkring dette ??

Kære Kristian
Programmet hedder Boogie. Det sendes tirsdag til lørdag kl. 16-17 på DR1 -
med genudsendelse ved midnatstide. Det er et interaktivt program, hvor
seerne selv kan være med til at bestemme indhold - så det er da bare med at
bruge mail-adressen boogie@dr.dk - når programmet får premierre til nyår
åbner også en webside på www.dr.dk/boogie
Alle har jo ret til at forsøge at påvirke programmets musikindhold - selv
Åge - omend jeg ikke tror han får held af det. Det er et moderne
ungdomsprogram - og musikprofilen vil være derefter.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-12-01 06:30

Kære Kristian

Det er et moderne
> ungdomsprogram - og musikprofilen vil være derefter.
__________

Jeg har ingen lyst til at påvirke et sådant program, da ikke så mange blandt
den yngste del af befolkningen er
til den type musik som jeg foretrækker.
Men lad mig foreslå et "moderne 50 år og opefter-program", hvor
musikprofilen vil være derefter. Det var ikke lige en tanke som strejfede
jer, vel ?
Nej, vel. Lad det hellere kværne derudad med dunk-dunk-musak, på alle
kanaler. Det ved i hvad er. Men husk lige een ting. Det er muligt at der er
folk som kan lide andre slags musik end det som i selv kan.
Nå men lad det nu ikke ødelægge julehumøret. Halvdelen af befolkningen
har nok opgivet Dr`s musik.

Glædelig for-h-JUL

Fra : Invader Zim

Dato : 19-12-01 19:57

> [...]
er
> folk som kan lide andre slags musik end det som i selv kan.

Prøv lige at styr dit overlegenhedsflip lidt...
Jeg ved ikke om du rent faktisk gør det for at virke som en nar, men din
attitude virker nogle gange fornærmende, da du faktisk taler ned til de
fleste der kan lide flere eller andre typer musik end du kan.
Det er nemlig helt rigtigt at der er folk der kan lide andre slags musik
end det som man selv kan... og det gælder altså også for folk som er i din
aldersgruppe. Problemet jeg har med dig er ikke at du kan lide ældre musik,
men at du går ud fra at alle andre her ikke kan.
Og når du ikke engang har prøver at sætte dig ind i andre former for musik
end den du er vant til, men bare går ud fra at det hele er det samme... så
er det da intet under at der er så mange i denne nyhedsgruppe der kommer
med diverse bemærkninger osv. næsten hver gang jeg har set dig ytre dig på
dette forum.
Jeg har ikke læst denne nyhedsgruppe i alt for lang tid, måske 8 måneder,
og jeg er sikker på der er sket et eller andet her, der nok ikke har været
din skyld, der fået dig til at tage denne lidt bitre holdning over for
andre her i gruppen.
Jeg er temmelig sikker på du sikkert er rigtig flink i 'det virkelige liv',
men her virker du altså mange gange ubehagelig.
Jeg siger dette ud af venlighed. Prøv lige at tænke over det.

Personligt synes jeg selv det kunne være fedt med et musik program der
fokuserede på f.eks. forskellige former for jazz - og både klassikere og
nye kunstnere.

-Invader Zim

np: Radiohead - Street Spirit

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-12-01 20:00

"Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> wrote in message
> Personligt synes jeg selv det kunne være fedt med et musik program der
> fokuserede på f.eks. forskellige former for jazz - og både klassikere og
> nye kunstnere.

Det kunne faktisk være ganske interessant, men vil det ikke næsten svare til
at lave et program om alle former for rytmisk musik? Jeg mener, hvor vil du
trække grænserne? Skal det dække alt fra (*yrk*) flodpramsjazz til de mest
syrede afarter af "se! vi kan spille i 13/16-takt mens vi er på LSD"-agtig
fusionsjazz?

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-12-01 21:46

Invader Zim <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Tk5U7.440$Zm5.89772@news000.worldonline.dk...

> [...]
> end det som man selv kan... og det gælder altså også for folk som er i din

___________

Sikke noget vrøvl du kan lukke ud. Det jeg har noget imod er dem som meler
deres egen musikalske kage. Jeg synes da at det er helt fint at der er en P3
til den "unge" musik som intet siger mig og mange andre.
Der er jo et publikum til den type musik. Så det er selvfølgelig helt i
orden.
Problemet med de musik-politisk korrrekte ledende DR-folk er at de
arrogant ignorerer den lette musikgerne. De lukker helt af og vil ikke
erkende at den eksisterer. Det er derfor jeg taler om at for at skabe
rimelige forhold bliver man nødt at at foretage en hurtig udskiftning af
musik-ledelsen i DR. Ny og friske folk bliver nødt til hurtigst muligt at
komme på banen.
Det er i den forbindelse der kan tales om, at tale ned til folk. Men det
er os der tales ned til.
Et tydeligt bevis er at vi ikke levnes plads til en P4-format-radio til
dansktop-country. Til trods for at den genre er så stor at den har førsteret
til en formatradio, efter P3.
I har en format-radio. Det har vi ikke. Så det kan vel ikke være så
underligt at vi er temmelig utilfredse. Aviserne SKRÅSTREG dagspressen har i
sidste uge haft læserbreve om samme emne, fra medarbejdere SKRÅSTREG ansatte
på Danish Crown i Skive.

SÅDAN !

Fra : Ole Damgaard

Dato : 20-12-01 02:54

> [...]
> underligt at vi er temmelig utilfredse. Aviserne SKRÅSTREG dagspressen har
> sidste uge haft læserbreve om samme emne, fra medarbejdere SKRÅSTREG

Kære Åge
Hovedproblemet med dig er at du hårdnakket gang på gang fremfører dine
udokumenterede
påstande - så længe at du inderligt tror på dem. DR såvel som større
kommercielle radioer
foretager kontinuerlige undersøgelser af danskernes musiksmag - og
musikvalget tilrettelægges
efter det - og ikke en "musik-ledelses" smag. I danmark er der i k k e et
stort og markant marked
for dansktop-musikken. Hvis der var - hvilken interesse skulle
radiostationer så have for at
negligere dette flertal? Hvis der var, ville det nok give sig udslag i de
officielle salgstal - og
dermed IFPI´s officielle hitliste, som du hver søndag eftermiddag kunne høre
på P4, hvis
du kunne udholde det.
Virkeligheden er at der er et meget stort antal mennesker der direkte tager
afstand fra
dansktop-musik (og vi taler ikke her om højrøvede akademikere).
Når man skal formattere populære musikkanaler er det almindeligt at tage
udgangspunkt i
tre definitioner: 1. ønsket musik 2.accepteret musik 3. Uønsket musik. Når
man skal lave
radioprogrammer til store, brede befolkningsgrupper skal man tilstræbe en
del ønsket
musik men osse en masse accepteret - men undgå det uønskede. Dette må
placeres i
specialprogrammer, hvor de andre så kan holde sig fra.
Og det er et faktum at dansktop og dancemusik er uønsket musik hos meget
store
befolkningsgrupper - også i alderen over 60 år.
Det redigerer danmarks radio efter - og selv om du påstår at over halvdelen
af danskerne
er utilfredse er det ikke rigtigt - det ved vi osse fra løbende
undersøgelser - og det ses
da osse af det faktum at ca. 80 procent af danskerne åbner for DR-radio hver
dag.
Det nytter ikke noget, at du argumenterer med hvor mange mennesker
der kommer til en Vildsundfestival eller andre steder - den oplevelse har
intet at gøre med
musikoplevelsen i en radio. Det nytter ikke at du argumenterer med at Svensk
og Norsk TV
laver programmer med dansebands - du kunne lisså godt argumentere med at
Østrigs TV
har meget jodle-sang. Der er store forskelle på tradiotioner - selv
skandinaviske lande imellem.
Det nytter ikke noget, at du forvrænger lyttertal for DR´s Dansktoppen - det
kunne alle
gennemskue da du forsøgte.
Det er en ærlig sag at du kan lide noget andet musik (det kan jeg osse og
har derfor en god
samling af CD´ere, som jeg spiller når jeg erkender at jeg bliver "smal" i
mit musikbehov.
Det ville være dejligt hvis du kunne prise din musik uden konstant at hævde
at små musik-
camarillaer tyraniserer flertallet af det danske folk - og at du føler dig
kaldet til at være talsmand
for dette imaginære flertal.
mvh ole

Fra : Alice Trauelsen

Dato : 20-12-01 10:48

Hej
Jeg vil tillade mig at komme med en kommentar. Jeg arbejder som frivillig på
en lokal radio. Vi spiller musik i den lette genre. Dansktop, svensk, tyske
pop osv. men også country musik. Der er stor forspørgelse både på dansktop
og country musik. Hos os har vi en blandet smag blandt vores lyttere. Det
hænder da også at jeg må spille musik jeg ikke bryder mig om, men det gør da
ikke at jeg skælder ud på dem som kan lide den. Det bedst ved musikken som
jeg elsker. Det er at smag og behag er forskellig. Derfor syntes Du man
skal lytte til den musik du kan lide, og så lad andre nyde den musik de kan
lide. Og gør det med et smil.

Mange hilsner
Alice

--
Pas på dig selv og alle de Andre

www.radio-luna.dk
www.alice-trauelsen.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-01 18:58

Alice Trauelsen <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c21b375$0$89103$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

da
> ikke at jeg skælder ud på dem som kan lide den. Det bedst ved musikken som

SV: Det har du helt ret i. Hvilken station er der forresten tale om ? - Er
det Radio Midtfyn/Radio2000 ?

Det er at smag og behag er forskellig. Derfor syntes Du man
> skal lytte til den musik du kan lide, og så lad andre nyde den musik de
kan
> lide. Og gør det med et smil.

SV: Jov jov, det er da rigtigt nok. Men du er så heldig at bo et sted med en
sådan alsidig lokalradio. Men os som ikke har sådan en, øhhhh, vi har jo ret
svært ved at nyde den musik som vi kan lide.
Mens vi lader andre nyde den musik de kan lide, med et kæmpe smil på læben.
Synes altså at det er et voldsomt stort problem at nye den musik man kan
lide. Det må da betinge at den bliver spillet. Hvordan skal vi ellers nyde
den, mens andre nyder den musik som de kan lide. Øhhhhhh ?????,
er det ikke halv-vanskeligt, Alice ?

> Mange hilsner
> Alice

Hej Alice

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-12-01 10:51

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk>

Ole, du skriver med nogle ret alternative linjelængder. Ombryd
linjerne én gang efter ca. 72 tegn.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 20-12-01 13:03

In an article of 20 Dec 2001 Ole Damgaard wrote:

> og det ses da osse af det faktum at ca. 80 procent af danskerne åbner
> for DR-radio hver dag.

Det skyldes da udelukkende, at på trods af den kæmpe kvalitetsforringelse,
der er sket af P3 inden for det sidste år, så er P3 faktisk stadig bedre
end radiostationer som The Voice og Uptown.

--
Uffe Holst

Fra : John K

Dato : 20-12-01 20:06

> [...]

der er sket af P3 inden for det sidste år, så er P3 faktisk stadig bedre
end radiostationer som The Voice og Uptown.

Det er jo så igen en smagssag.

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-01 21:28

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:U2.Q2.CH2aCg1l1ScEwNd.NR@post6.tele.dk...

> [...]

der er sket af P3 inden for det sidste år, så er P3 faktisk stadig bedre
end radiostationer som The Voice og Uptown.

_____________________

Jeg lytter da også og for mit vedkommende skyldes det at det er rart at få
en god nyhedsorientering. I den forbindelse er P1 fremragende

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-01 18:40

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:WwbU7.171$w77.9110@news.get2net.dk...

Fra : John K

Dato : 20-12-01 23:58

Det er den mest fornuftige kommentar der er kommet fra dig Åge :)

Fra : Invader Zim

Dato : 20-12-01 15:06

> Invader Zim <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> skrev i en
> [...]

Er det nu også det? Er det ikke bare fordi du ikke har lyst til at sætte
dig ind i, hvad jeg mener?
Du har jo stort set sprunget hovedessensen af hvad jeg har skrevet over.

> Det jeg har noget imod er dem som meler
> deres egen musikalske kage. Jeg synes da at det er helt fint at der er en
P3
> til den "unge" musik som intet siger mig og mange andre.

Hvad er 'den ''unge'' musik'?

> [...]
> musik-ledelsen i DR. Ny og friske folk bliver nødt til hurtigst muligt at

Jeg taler ikke om radioen eller fjersynet, jeg taler om måden du fører dig
frem på i denne nyhedsgruppe.

> Det er i den forbindelse der kan tales om, at tale ned til folk. Men
det
> er os der tales ned til.

Hvem er 'os'?

> [...]
førsteret
> til en formatradio, efter P3.
> I har en format-radio. Det har vi ikke. Så det kan vel ikke være så

Hvem er 'I' og hvem er 'vi'?
Hvorfor er der en side?
Hvorfor går du ud fra at jeg tilhører en af dem?
Det er netop det, der støder mig ved din attitude... du forsøger at gøre
tingene til noget det ikke er.
Du taler til alle der yngre end dig som om de alle hverken kan lide den
samme musik som dig,
og heller ingen form for kendskab til musik har. Derudover går du også ud
fra at ''alle de unge'' lytter til den samme slags musik.

.... hvorfor føler jeg, at jeg taler til en væg?

-Invader Zim

np: Louis Armstrong - A Kiss To Build A Dream On

Fra : Kasper Aae

Dato : 20-12-01 17:58

On Thu, 20 Dec 2001 15:05:57 +0100, "Invader Zim"
> [...]

>fra at ''alle de unge'' lytter til den samme slags musik.
>

>... hvorfor føler jeg, at jeg taler til en væg?

Jeg tror det største problem er at Åge deler det op i sort og hvidt.
På den ene side har han dansktop/country, som egenlig er en enkelt
eller to genrer i sig selv, og på den anden side har han "den unge
musik", som strækker sig over adskillelige genrer.

Han nægter simpelthen at forstå, at der ikke kan afsættes en hel
radiostation til de par niche-genrer han selv foretrækker. Det ville
være det samme, hvis jeg bad om en landsdækkende radiostation, der kun
spillede Drum & Bass eller en der kun spillede Dødsmetal.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : John K

Dato : 20-12-01 01:56

> Nå men lad det nu ikke ødelægge julehumøret. Halvdelen af befolkningen
> har nok opgivet Dr`s musik.

Ja og stort set alle på Usenet har opgivet Åge :)

Glædelig jul.