Livret ?
Fra : Sander

Dato : 02-12-00 03:05

Kom så .. fortæl mig hvad jeres livret er !!!

Jeg kan afsløre at jeg ånder og lever for spaghetti med KØD-sovs.. altså
lavet med det bedste kød nede fra den lokale slagter og frisk pasta

Fra : Rene Strøm

Dato : 02-12-00 09:14

For et års tid siden var der en diskussion på en amerikansk nyhedsserver.
Problemet der skulle svares på var: Vælg dit sidste måltid

Det er en hård opgave, men efter lang tids tænken og grublen kom jeg
frem til Dansk Andesteg med hele svineriet.

mvh. René

Sander <nirekdk@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:909l3p$100r$1@news.cybercity.dk...

Fra : Poul Augustenborg

Dato : 02-12-00 12:23

> nyhedsmeddelelse:909l3p$100r$1@news.cybercity.dk...

Raclet - alternativt Fondue er så absolut min favorit (blandt mange)

Det er for mig en fornøjelse, at kunne sidde længe og "hygge" spise
forskellige typer kød og tilbehør.

MVH
Poul

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 05:56

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 05:56

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 07-12-00 05:56

"Christian Bech" skrev i en meddelelse...

> Hvilken form for røv skal der benyttes
> Christian

Hov-hov det er ikke dk.erotik her..., det er gruppen "dk.mad+vin+ kun
lidt kultur".

"Stine mener: Med olie eller rødvin?
PS: Jeg foretrækker rødvin"

Ja, -jeg var også selv lidt længe om at finde ud af det.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

En ny undersøgelse viser, at folk, der begår selvmord,
ofte har været hos lægen en måned før.

Fra : Jens

Dato : 02-12-00 13:51

Det må vel blive dansk sommer kylling med nye kartofler, skilt sovs, agurk
salat og raberkompot.

Fra : Brian Kristensen

Dato : 02-12-00 21:18

Kan ikke være mere enig

Brian

Fra : Hans Pedersen

Dato : 02-12-00 14:02

On Sat, 2 Dec 2000 03:04:54 +0100, "Sander" <nirekdk@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg kan afsløre at jeg ånder og lever for spaghetti med KØD-sovs.. altså
>lavet med det bedste kød nede fra den lokale slagter og frisk pasta

Jeg er enig, på nær at jeg synes, at frisk pasta er noget forbandet
hø. Jeg er mere til tørret.

Ellers er jeg helt vild med lammekølle, med masser af hvidløg og lækre
flødekartofler.

Hans Pedersen
http://hanspedersen.dk
ICQ: 9178476

Fra : zar

Dato : 02-12-00 15:28

Så absolut stegt flæsk og persillesovs, ligger øverst på min liste, men
mange andre lækre ting kan friste.

Fra : ka

Dato : 02-12-00 23:21

Kalvefilet i gorgonzolasauce...
og nye danske kartofler... når tiden er til det.

MVH
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Fra : Kvan

Dato : 04-12-00 12:32

"Sander" <nirekdk@vip.cybercity.dk> writes:

> Kom så .. fortæl mig hvad jeres livret er !!!

Et ordentligt svin af en god bøf; hertil grønne asparges med smør og
en god australsk shiraz.

- Kvan.

Fra : Peter Westh

Dato : 04-12-00 15:18

"Sander" <nirekdk@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kom så .. fortæl mig hvad jeres livret er !!!

Jeg tror min er okse-kød - bov, tværreb eller noget andet med smag -
marineret og braiseret i rødvin til det næsten falder fra hinanden, sammen
med vintergrøntsager - gulerod, selleri, pastinak, champignons - og med godt
hjemmebagt brød og/eller kartoffelmos.

Men jeg er nu også vild med min kærestes korianderkylling - mør kylling der
svømmer i en skøn blanding af youghurt, smør, chili og frisk koriander.

MVH

Peter

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 04-12-00 15:44

"Peter Westh" <pwesth@hum.ku.dk> wrote in message
> Men jeg er nu også vild med min kærestes korianderkylling - mør kylling
der
> svømmer i en skøn blanding af youghurt, smør, chili og frisk koriander.

Hov, det lyder da utroligt lækkert. Du kunne vel ikke overtale hende til at
skrive opskriften ned og poste den her? :)

Carsten Sørensen

Fra : Peter Westh

Dato : 04-12-00 16:02

Jeg skal se hvad jeg kan gøre

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 18:18

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 05-12-00 18:18

"Neta & Peter" <pwesth@hum.ku.dk> wrote in message
> Her er den. Opskriften er fra Arto der Harotounians bog "Mad med Yoghurt"
> (the yoghurt book). Den er indisk, navnet er Margi Dahi (hvilket vist
> betyder youghurtkylling)

Det ser godt ud, mange tak. Jeg tror også at mine knap så chili-vante venner
vil kunne spise den i stedet for en Jalfrezi (yum)

Carsten Sørensen

Fra : Peter Westh

Dato : 05-12-00 18:43

I stedet for en vaffornoget??

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 05-12-00 19:21

> I stedet for en vaffornoget??

En Chicken Jalfrezi (kyllingen var lige underforstået her, undskyld).
Jalfrezi-retter er som regel temmeligt fyldte med hele chili og ganske
"hotte" (i hvert fald hvis man får dem på et engelsk curry-house).

Jalfrezi staves på mange måder, her er en Chicken Jhalfrezi fra
<http://www.geocities.com/NapaValley/6654/> (jeg kan ikke huske hvor jeg
fandt min opskrift og den er desværre væk nu, denne ligner dog men er
nemmere at lave)

Det skal være en pænt stor håndfuld chilier :) Og helst _ikke_ de der
"normale" 10-12 cm. lange, glatte man finder de fleste steder, de er for
milde. De rigtige er sådan en 5-6 cm, tynde og rynkede. Man kan selvfølgelig
selv variere det lidt alt efter hvor glad man er for chili.

Carsten Sørensen

----

Time to Prepare 20 mins
Time To Cook 15 mins
Number of Servings 4
Ingredients

4 chicken breasts, cut into 1 inch cubes
1 green sweet pepper, sliced
1 red sweet pepper, sliced
2 medium onions, sliced
2 tblspoons oil or ghee
handful Thai Bird-eye chillies
Handful fresh chopped coriander leaves
1 teaspoon ground coriander seeds
2 teaspoons ground fenugreek seeds
1 teaspoon cumin seeds
1 teaspoon mustard seeds
2 teaspoons chilli powder
1/2 teaspoon onion seeds
1 teaspoon paprika
2 tblspoons light soy sauce
4 cloves garlic, chopped
1 tblspoon chopped fresh ginger
1 teaspoon lemon juice
2 tblspoons tomato puree
4 tblspoons water

Instructions
Heat ghee / oil in wok until smoking.
Add onion, onion seeds, cumin seeds, mustard seeds, cook until onions soft
(about 3 mins)
Add chicken, cook (stirring) for about 5 mins.
Add rest of ingredients except chopped coriander leaves. Cook until chicken
is tender, stirring continuously.
Add coriander leaves, cook for 1 more minute then serve with naan bread or
rice, and saag aloo.

If you don't feel manly enough, don't eat the chillies. If you do, then
enjoy!

Fra : Peter Westh

Dato : 05-12-00 19:34

> En Chicken Jalfrezi (kyllingen var lige underforstået her, undskyld).

Det ser rigtig godt ud, og sundt ovenikøbet. Den vil jeg prøve, næste gang
der skal kylling på bordet (og jeg skal lave den). Mange tak,

Peter

Fra : N/A

Dato : 10-12-00 11:23

Fra : N/A

Dato : 10-12-00 11:23

Fra : Neta & Peter

Dato : 10-12-00 11:23

Ja, smag og behag, jeg er vild med både lugten og smagen af frisk koriander.

Peter

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:g5ap0n.cdsk.e61.klaus@zigzag.adsl.dk...

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 10-12-00 15:57

"Peter W. Bosse" wrote:

Det er vel også mest den tørrede korianderfrugt (ligner bittesmå
> rosiner) man benytter, og bruger i div. kager og desserter. Urten
> har aldrig været særlig populær.
> - Og dog..., det siges at frugterne anvendes til at stimulere
> appetitten, og mod vinde

Tror du ikke at det nærmere er korender
Tørrede koriander er små korn lidt mindre end sorte peberkorn.
De er i øvrigt den vigtigste bestanddel i mange carry retter, hvad enten
man selv laver sin carry eller man bruger en færdig blanding.

I øvrigt er jeg enig med dig om de friske, med de meget bennyttede i
indisk
madlavning.

--
Med venlig hilsen Poul-Erik Andreasen

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 11-12-00 05:39

"Poul-Erik Andreasen" <poulerik@worldonline.dk> skrev...

> Tror du ikke at det nærmere er korender

Jo, - du har fuldstændig ret. <|

--
Mvh.
Peter W. Bosse

I'm not afraid to die. I just don't want to be there when it happens.
- Woody Allen

Fra : Adam Franciere

Dato : 11-12-00 22:10

In article <909l3p$100r$1@news.cybercity.dk>, nirekdk@vip.cybercity.dk
says...
> Kom så .. fortæl mig hvad jeres livret er !!!
>
> Jeg kan afsløre at jeg ånder og lever for spaghetti med KØD-sovs.. altså
> lavet med det bedste kød nede fra den lokale slagter og frisk pasta

Ja, det er vel det det hele handler om: kvalitetsvarer og tid. Når jeg
har tre timer til at pille og hakke et løg i, fire timer til at snitte en
chili og to til at drikke min øl i, ja, så ender dét som regel med at
blive min livret. I hvert fald den dag.

--
Hilsen Adam

(Fjern "ny" i e-mailadressen for at svare per e-mail)

Fra : N/A

Dato : 14-12-00 20:09

Fra : Jens

Dato : 14-12-00 20:09

Korrekt der er ikke noget bedre en to ristede og en kakao på Houlbergs
Terrasser efter en lang våd nat i byen
"nilo" <nilodk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Pølser ved pølsevognen er da heller ikke at foragte.Det smager skønt!

Jens

Fra : Adam Franciere

Dato : 13-12-00 22:43

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 14-12-00 07:29

"Adam Franciere" <farkaf@moes.hum.aau.dkny> skrev i en meddelelse:
> [...]
> snitte en chili og to til at drikke min øl i, ja, så ender dét som
> regel med at blive min livret. I hvert fald den dag.

Du postede også det samme indlæg for 2 dage siden (d.11.12.00)

Er det mon en juleleg¿¿

* A *
< >
* V *
o /\
/ \ /*\
-.- /***\
_||_ ||

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Tyske og amerikanske forskere har fundet et bundt
hjerneceller lokaliseret i fordøjelseskanalen.