tabulater eller anden indryk...
Fra : strix nebulosa

Dato : 16-12-01 10:18

Hej

Er der en HTML kode for tabulatorindryk eller en anden form for
indrykning, således at man kan stille to rækker op med lige margener
uden at skulle bruge tabeller!??

MVH Steen Brølling
--
strix nebulosa <strix@mail.dk>

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-12-01 15:13

Nej.
Du kan anvende en DIV block og sætte margin på den med CSS.

Fra : Marie Antonsen

Dato : 16-12-01 22:00

strix nebulosa wrote:

> [...]
>
> Er der en HTML kode for tabulatorindryk eller en anden form for
> indrykning, således at man kan stille to rækker op med lige margener

&nbsp;

/marie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-01 22:11

Sun, 16 Dec 2001 22:00:07 +0100, skrev Marie Antonsen
<marie@daimi.au.dk>:

>&nbsp;

bør ikke bruges til det, kun hvis det drejer sig om, hvad der
svarer til et bogstav eller for at få fyld i en tabel.

Det korrekte er at bruge <div> og margin.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rune Glerup

Dato : 16-12-01 22:20

Marie Antonsen skrev:

> &nbsp;

Det mener du ikke!! Man laver ikke layout med tabeller og da SLET ikke
ved manuelt at rykke teksten ind med &nbsp; !! Jeg korser mig og håber,
at du skammer dig!!!

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Vertikal centrering? Se <http://kaboom.dk/rodekassen/vcenter.html> .

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 17-12-01 16:08

Rune Glerup wrote:

> Det mener du ikke!! Man laver ikke layout med tabeller og da SLET ikke
> ved manuelt at rykke teksten ind med &nbsp; !! Jeg korser mig og håber,
> at du skammer dig!!!

Det kan da godt være at du ikke gør det...
Men et er om man subjektivt siger at noget er pænere end noget andet...
Det er ligesom at jeg synes din hjemmeside er hæslig gul, det er min
mening og derfor ikke noget andre nødvendigvis skal hidse sig op over.

/Daniel

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 17-12-01 16:30

"Daniel Nielsen" <djn@daimi.au.dk> skrev

> [...]
> Det er ligesom at jeg synes din hjemmeside er hæslig gul, det er min
> mening og derfor ikke noget andre nødvendigvis skal hidse sig op over.

Om end Rune måske er lidt vel hård i sin argumentation har han ret. Det er
noget værre roderi at placere elementer med mellemrum. Det gør man heller
ikke i MS Word eller andre tekstbehandlingsprogrammer. I det øjeblik du
eksporterer dit dokument til et andet program (Anden browser), vil lave
noget om på layout osv. vil du helt sikkert få problemer.

Det *er* en dødssynd at layoute med mellemrum hvis man ønsker et nogenlunde
professionelt resultat!

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 17-12-01 22:08

Kasper Kyndsberg wrote:

> [...]
> noget om på layout osv. vil du helt sikkert få problemer.
>
> Det *er* en dødssynd at layoute med mellemrum hvis man ønsker et nogenlunde

Jeg sagde ikke at jeg var uenig med ham... Jeg kunne bare ikke se en
grund være ubehøvlet...

/Daniel

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 17-12-01 22:26

"Daniel Nielsen" <djn@daimi.au.dk> skrev

> Jeg sagde ikke at jeg var uenig med ham... Jeg kunne bare ikke se en
> grund være ubehøvlet...

Jeg er som sagt enig i, Rune er lidt vel hård i sin retorik. Men du skrev
altså:

> [...]
> Det er ligesom at jeg synes din hjemmeside er hæslig gul, det er min
> mening og derfor ikke noget andre nødvendigvis skal hidse sig op over.

Og jo, opfattelsen af, man ikke bør bruge mellemrum til sit design er da
subjektivt, men imperisk data som jeg og andre mener at være i besidelse af,
viser, at man ikke bør bruge mellemrum til at designe. Det kan godt være,
ovenstående kan læses på to forskellige måder, men jeg læser det nu som om,
at det er en uunderbygget at mellemrum er noget skidt til brug for layout

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Rune Glerup

Dato : 17-12-01 21:27

Daniel Nielsen skrev:

8< --- saks --- >8

> Det kan da godt være at du ikke gør det...
> Men et er om man subjektivt siger at noget er pænere end noget andet...

Nej, det er slet ikke dét, det handler om. Det handler om, at man ikke
bruger en solotandbørste til at male et hus med.

> Det er ligesom at jeg synes din hjemmeside er hæslig gul, det er min
> mening og derfor ikke noget andre nødvendigvis skal hidse sig op over.

Så er det jo godt, at der ikke er nogen, der tvinger dig til at se på
den.

Fra : Rune Glerup

Dato : 16-12-01 22:21

strix nebulosa skrev:

> Er der en HTML kode for tabulatorindryk eller en anden form for
> indrykning, s=E5ledes at man kan stille to r=E6kker op med lige margener
> uden at skulle bruge tabeller!??

Hvis du eks. vil opstille telefonnumre og navne i et system er det smart
at bruge tabeller. Hvis man udelukkende ønsker at lave layout, kan man
bruge forskellige teknikker i CSS.

Se evt. <http://www.html.dk/artikler/00006/> i bunden (lav det sådan, at
man kan linke til afsnit, Jonas :), hvor der er givet et bud på en teknik
til at lave spalter i CSS.

Du kan også se eksempler på layout lavet i CSS på
<http://www.bluerobot.com/web/layouts/>.

Fra : strix nebulosa

Dato : 17-12-01 14:16

Rune Glerup <rune@kaboom.dk> wrote with a touch of lunacy:

> [...]
> til at lave spalter i CSS.
>
> Du kan også se eksempler på layout lavet i CSS på

Tak. Jeg troede faktisk ikke rigtig det kunne laves med div, men det ka'
det jo nemt :)

Steen Brølling
--
strix nebulosa <strix@mail.dk>