Paradok`sal ??
Fra : Erik Larsen

Dato : 16-12-01 03:54

Para`doks = En kirkesamfund der har det godt, når den har det skidt!

Der med mener jeg; Når Jesus Kristi kærlighed og Frelse, har hævet os over
over alle jordiske myndigheder og sygdomme

Hvad kaldes det så, når lederne og prædikanterne løber rundt for at finde en
"dogme" der passer bedre ind i det moderne kirkesamfund i forehold til
tjenester,dåb og nadver med enhver anden religion.

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-12-01 08:25

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> "dogme" der passer bedre ind i det moderne kirkesamfund i forehold til
> tjenester,dåb og nadver med enhver anden religion.

Paulus siger, lad dem som gør uretfærdighed blive ved at gøre
uretfærdigt, et sted i gt står der, går man i rette med dem, flåes man

Tit og ofte er det på grund af et skriftsted som man har hevet ud af sin
sammenhæng, og dermed retfærdiggører sig selv ved at gemme sig selv bag en
eller anden læresætning.

Der er vel ikke noget nyt ved det du spørger om, det er frafald, dem som tit
advarer, efter min mening, er også dem som sommetider selv sider godt i
samme

Ole

Fra : Erik Larsen

Dato : 16-12-01 23:16

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Paulus siger, lad dem som gør uretfærdighed blive ved at gøre
> uretfærdigt, et sted i gt står der, går man i rette med dem, flåes man

Ja, flåes er det rette ord.

> Tit og ofte er det på grund af et skriftsted som man har hevet ud af sin
> sammenhæng, og dermed retfærdiggører sig selv ved at gemme sig selv bag en
> eller anden læresætning.

Jeg tror de er trætte af at vente på Gud som aldrig har loved dem at komme,
på deres Fældeskirkelige økuneniske tro!

> Der er vel ikke noget nyt ved det du spørger om, det er frafald, dem som
tit
> advarer, efter min mening, er også dem som sommetider selv sider godt i
> samme

Hvad mener du, er du imod kapitalismen eller vranglæren.

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-12-01 13:31

> Ja, flåes er det rette ord.

Det er også vigtigt at man giver sig selv lov til at helbredes, at man ikke
ødelægger sig selv pga de sår man har

> Jeg tror de er trætte af at vente på Gud som aldrig har loved dem at
komme,
> på deres Fældeskirkelige økuneniske tro!

Gud har lovet, det skal nok holde

Ole

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-12-01 22:05

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Det er også vigtigt at man giver sig selv lov til at helbredes, at man
> [...]

Gud har ikke lovet noget uden for sit frelservej, og Jesus Kristus, Guds Ord
er den vej.

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-12-01 08:26

> [...]
>
> Der med mener jeg; Når Jesus Kristi kærlighed og Frelse, har hævet os over
> over alle jordiske myndigheder og sygdomme

Mener du dermed at de klynger sig mere til Jesus?

Ole

Fra : Erik Larsen

Dato : 16-12-01 23:11

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Mener du dermed at de klynger sig mere til Jesus?

Nej; jeg mener det er nok og leder og evangelister behøver ikke finde på nye
frelserplaner!

Erik L