maxi problem
Fra : Poul Hansen

Dato : 16-12-01 01:22

I dag har jeg sat en 5½udstødning, 20mm studs, dyse68 og et powerluftfilter
på min Puch maxi. Alt det andet er standart.

Når jeg starter den tager den helt vildt mange omdrejninger, uden jeg rør på
gashåndtaget og hvis jeg rør på gashåndtaget går den død.

Den tager så mange omdrejninger at den er hved at eksplodere!!

Håber i kan hjælpe.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-12-01 00:36

"Poul Hansen" <poulh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> gashåndtaget og hvis jeg rør på gashåndtaget går den død.
>
> Den tager så mange omdrejninger at den er hved at eksplodere!!

Jeg gætter kraftigt på at dysen er alt for lille... det passer med de mange
omdrejninger og at den dør når man lukker op for gasspjældet..

Thore Jensen

Fra : Elbarto

Dato : 17-12-01 13:14

"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
mange
> omdrejninger og at den dør når man lukker op for gasspjældet..

ellers er den ikk helt tæt ved karbu/studs
har kørt med nogen lunde det samme ...men kan ski ikk lige huske dysen
det er forresten oss nemmere at smække en gammel bing karbu på Thansen har
mellemstykket karbu og studs
og den lækre instillige dyse der er guld på en puch
aldrig nogensinde mer skal du skifte dyse ,,bare indstille
dog fås den kun i en 15mm udgave ..til gengæld mener pulle at den er lovlig
(det mente de ihvertfald med min MSer 3.g ) mener at karbu høre hjemme på
en maxi med gear

ErikElB

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-12-01 19:27

"Elbarto" <elbarto@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> dog fås den kun i en 15mm udgave ..til gengæld mener pulle at den er
lovlig
> (det mente de ihvertfald med min MSer 3.g ) mener at karbu høre hjemme

> en maxi med gear

Jep, en dejlig karb. Det var sådan der sad på min maxi 2g, tilbage i
firserne...
Efterhånden blev man lidt fingersnild og kunne justere dysen mens man kørte,
så kunne der lige hentes 5 - 10 km/t, når motoren var blevet varm

Thore Jensen

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 17-12-01 19:25

> dog fås den kun i en 15mm udgave ..til gengæld mener pulle at den er
lovlig
> (det mente de ihvertfald med min MSer 3.g )
den er kun 12mm men den kører udemærket stadigvæk, men jeg ville nu bare få
sat nogle ordentlige pakninger på og evt bare få en 15mm bing på 20mm er ret
blodigt...
mvh claus

Fra : Palle Hansen

Dato : 16-12-01 12:49

Den får formeget luft i forhold til benzin: Fordi den får falsk luft, du
skal bruge en ny pakning eller selv lave den(helst af rigtig
"pakningspapir"), eller køb en tupe flydende pakning, som godt kan bruges på
begge sider af den gamle pakning. Pakningen skal være mellem cyl. og studs.
Ligeledes skal karburatoren gå stramt og helt i bund på studsen.
Ligeledes skal dysen altid være større jo mere man tuner, den bedste måde at
bestemme størrelsen på er at hvis maskinen slår over i 4takt (tænder kun
hveranden gang, og bremser lidt) lidt ned ad bakke, betyder det at den får
tilpas benzin, og så trækker den også bedst opad bakke.
Svar mig om det ikke hjælper.
Pallebhansen@get2net.dk