|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | maxi problem Fra : Poul  Hansen
 | 
 Dato :  16-12-01 01:22
 | 
 |  | I dag har jeg sat en 5½udstødning, 20mm studs, dyse68 og et powerluftfilter
 på min Puch maxi. Alt det andet er standart.
 
 Når jeg starter den tager den helt vildt mange omdrejninger, uden jeg rør på
 gashåndtaget og hvis jeg rør på gashåndtaget går den død.
 
 Den tager så mange omdrejninger at den er hved at eksplodere!!
 
 Håber i kan hjælpe.
 
 
 
 
 |  |  | 
  SmaRTrxxv (17-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  17-12-01 00:36
 | 
 |  | 
 "Poul Hansen" <poulh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3c1be939$0$25408$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > I dag har jeg sat en 5½udstødning, 20mm studs, dyse68 og et
 powerluftfilter
 > på min Puch maxi. Alt det andet er standart.
 >
 > Når jeg starter den tager den helt vildt mange omdrejninger, uden jeg rør
 på
 > gashåndtaget og hvis jeg rør på gashåndtaget går den død.
 >
 > Den tager så mange omdrejninger at den er hved at eksplodere!!
 >
 Jeg gætter kraftigt på at dysen er alt for lille... det passer med de mange
 omdrejninger og at den dør når man lukker op for gasspjældet..
 
 Thore Jensen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Elbarto (17-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Elbarto
 | 
 Dato :  17-12-01 13:14
 | 
 |  | 
 "SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:9vjb22$2ila$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "Poul Hansen" <poulh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3c1be939$0$25408$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > I dag har jeg sat en 5½udstødning, 20mm studs, dyse68 og et
 > powerluftfilter
 > > på min Puch maxi. Alt det andet er standart.
 > >
 > > Når jeg starter den tager den helt vildt mange omdrejninger, uden jeg
 rør
 > på
 > > gashåndtaget og hvis jeg rør på gashåndtaget går den død.
 > >
 > > Den tager så mange omdrejninger at den er hved at eksplodere!!
 > >
 > Jeg gætter kraftigt på at dysen er alt for lille... det passer med de
 mange
 > omdrejninger og at den dør når man lukker op for gasspjældet..
 >
 > Thore Jensen
 >
 >
 ellers er den ikk helt tæt ved karbu/studs
 har kørt med nogen lunde det samme ...men kan ski ikk lige huske dysen
 det er forresten oss nemmere at smække en gammel bing karbu på  Thansen har
 mellemstykket   karbu og studs
 og den lækre instillige dyse  der er guld på en puch
 aldrig nogensinde mer skal du skifte dyse ,,bare indstille
 dog fås den kun i en 15mm udgave ..til gengæld mener pulle at den er lovlig
 (det mente de ihvertfald med min MSer 3.g  )  mener at karbu  høre hjemme på
 en maxi med gear
 
 ErikElB
 
 
 
 
 |  |  | 
   SmaRTrxxv (17-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  17-12-01 19:27
 | 
 |  | 
 "Elbarto" <elbarto@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3c1de102$0$25413$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > dog fås den kun i en 15mm udgave ..til gengæld mener pulle at den er
 lovlig
 > (det mente de ihvertfald med min MSer 3.g  )  mener at karbu  høre hjemme
 på
 > en maxi med gear
 >
 Jep, en dejlig karb. Det var sådan der sad på min maxi 2g, tilbage i
 firserne...
 Efterhånden blev man lidt fingersnild og kunne justere dysen mens man kørte,
 så kunne der lige hentes 5 - 10 km/t, når motoren var blevet varm    Thore Jensen
            
             |  |  | 
   Claus Ruglund Jakobs~ (17-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Ruglund Jakobs~
 | 
 Dato :  17-12-01 19:25
 | 
 |  | > dog fås den kun i en 15mm udgave ..til gengæld mener pulle at den er
 lovlig
 > (det mente de ihvertfald med min MSer 3.g  )
 den er kun 12mm men den kører udemærket stadigvæk, men jeg ville nu bare få
 sat nogle ordentlige pakninger på og evt bare få en 15mm bing på 20mm er ret
 blodigt...
 mvh claus
 
 
 
 
 |  |  | 
  Palle Hansen (16-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Palle Hansen
 | 
 Dato :  16-12-01 12:49
 | 
 |  | Den får formeget luft i forhold til benzin: Fordi den får falsk luft, du
 skal bruge en ny pakning eller selv lave den(helst af rigtig
 "pakningspapir"), eller køb en tupe flydende pakning, som godt kan bruges på
 begge sider af den gamle pakning. Pakningen skal være mellem cyl. og studs.
 Ligeledes skal karburatoren gå stramt og helt i bund på studsen.
 Ligeledes skal dysen altid være større jo mere man tuner, den bedste måde at
 bestemme størrelsen på er at hvis maskinen slår over i 4takt (tænder kun
 hveranden gang, og bremser lidt) lidt ned ad bakke, betyder det at den får
 tilpas benzin, og så trækker den også bedst opad bakke.
 Svar mig om det ikke hjælper.
 Pallebhansen@get2net.dk
 
 "Poul Hansen" <poulh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3c1be939$0$25408$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > I dag har jeg sat en 5½udstødning, 20mm studs, dyse68 og et
 powerluftfilter
 > på min Puch maxi. Alt det andet er standart.
 >
 > Når jeg starter den tager den helt vildt mange omdrejninger, uden jeg rør
 på
 > gashåndtaget og hvis jeg rør på gashåndtaget går den død.
 >
 > Den tager så mange omdrejninger at den er hved at eksplodere!!
 >
 > Håber i kan hjælpe.
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |