hvidløg oliven
Fra : E.G.Clasen

Dato : 29-11-00 17:03

Jeg vil høre om der er nogen som kan fortælle om det at lægge hvidløg i
olie i glas og ligeledes oliven. Mig forekommer det at der var fremme i
pressen at det kunne være farligt med hensyn til at det slet ikke kan
stå så længe fordi der kommer mange bakterier i olien?
Jeg vil da gerne høre om den rette måde at gøre dette på også med hensyn
til forskellige smagsstoffer.

MVH.
E.Clasen

Fra : Kæld Gydum

Dato : 29-11-00 21:10

Hej E.G.Clasen ....

Med hensyn til Oliven skal jeg ikke gøre mig klog men når det drejer
sig om Hvidløg i Olie - bør de blancheres og afkøles inden de kommes
på flasker eller glas og gerne "mørke" glas ...

Bør stilles koldt - gerne køleskab og kan holde sig længe på et
køligt sted ...

Held og Lykke

Med venlig hilsen
Kæld Gydum