type 1 error
Fra : otn

Dato : 16-12-01 03:51

Jeg er begyndt at få den del type 1 fejl. Der er ikke foretaget nogle
ændringer mht. hard/-software og manglende hukommelse er det ikke. Gode
bud på fejlsøgning modtages med stor tak.

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-12-01 22:46

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> Jeg er begyndt at få den del type 1 fejl. Der er ikke foretaget nogle
> ændringer mht. hard/-software og manglende hukommelse er det ikke. Gode
> bud på fejlsøgning modtages med stor tak.

hardware og software oplysninger, samt hvornår fejlen indtræder ville
hjælpe en del...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : otn

Dato : 17-12-01 16:00

> hardware og software oplysninger, samt hvornår fejlen indtræder ville
> hjælpe en del...

Jeg har en beige G3 DT med 400Mhz ziff kort ( kortet har kørt 4-5 år
uden problemer ) 2 hardiske på henh. 20GB & 40GB, 160Mb ram ( virtual
off ) OS 9.1US. Diverse SCSI "grej" tilsluttet.
Type 1 fejlen blev meget tydelig ( og irriterende ) i lørdags, da jeg
forsøgte at convertere ca. 80Mb mp3 filer til aiff filer. Det har ikke
før været noget problem. Converteringen foregår vha. SoundJam MP som
plejer at virke fejlfrit, Jeg prøvede selvfølgelig at give SJ mere ram
men det hjalp ikke.
iTunes blev d/l og den klarede opgaven - men nu kan jeg altså bedre li´
( mere vant til ) SJ.
Fejlen har også vist sig i andre situationer - som jeg dog ikke lige
husker ;0) . Finder quits forekommer også.

MVH

Ole

PS! Tak for din interesse.
PSS! Nu vi er ved det - jeg har postet et indlæg om en anden fejl der
bevirker, at der pludselig kan fremkomme underlige tegn a la Zaf D. i
menu baren ligesom den ordinære font ændres.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-01 17:41

Hej Ole

otn wrote:

> Jeg har en beige G3 DT med 400Mhz ziff kort ( kortet har kørt 4-5 år
> uden problemer ) 2 hardiske på henh. 20GB & 40GB, 160Mb ram ( virtual
> off ) OS 9.1US. Diverse SCSI "grej" tilsluttet.

Jeg synes, der er noget, der begynder at lugte lidt af, at der er flere, der
har problemer med nogle upgrade cards. Så det, jeg allerførst ville gøre var
at checke kortets indstillinger i forhold til cache, busspeed osv.. Prøv at
sætte den 10-20% ned i hastighed og se, hvad der så sker.

Harddiskene burde ikke være problemet, med mindre, der er fejl i directory
filens MDB sektorer, men dem kan du rette med at lægge en hel ny filstruktur
med DiskWarrior 2.

> [...]
> før været noget problem. Converteringen foregår vha. SoundJam MP som
> plejer at virke fejlfrit, Jeg prøvede selvfølgelig at give SJ mere ram

Hvordan konverterede du - enkeltvis eller 'batch', - altså alle mp3 filerne på
én gang?

> iTunes blev d/l og den klarede opgaven - men nu kan jeg altså bedre li´
> ( mere vant til ) SJ.

Det ville undre mig, hvis iTunes kunne batch-konvertere ligeså stabilt som
programmer, der specielt er beregnet til det, - hvis altså, du har brugt
batch-metoden. Den metode er noget, der virkelig kræver CPU kraft og masser af
RAM. Jeg har selv brugt det et par gange, men selv med +200mb tildelt
programmet, gik det uhyre langsom - ligegyldigt, hvilket program, jeg brugte.
- Det var langt hurtigere at konvertere enkeltvis. Jeg har prøvet
batch-konvertering med både SoundJam, SoundEdit 16II, SoundConverter og
Amadeus II

> Fejlen har også vist sig i andre situationer - som jeg dog ikke lige
> husker ;0) . Finder quits forekommer også.

Når du presser computeren på den måde, vil Finder automatisk blive
'overloaded', så den står af. 'Finder' og 'System' _er_ simpelthen
underdimensioneret t alle systemer fra 8.5 - 9.2.1, så du vil ikke vinde noget
nævneværdigt ved at opgradere til 9.2.1. Selv i 9.2.2 er Finder og System ikke
større, men de er langt mere stabile og hurtigere end tidligere.

Det, jeg vil foreslå dig, er, at du giver Finder og System noget mere RAM. Du
kan gøre det med ResEdit, så skal du finde resourcen 'size', åbne den, gå helt
nederst i vinduet og tildel et større antal kb. Tallene, der står er opgivet
i bytes og ikke mb eller kb. Hvis der fx. står '1536324' svarer det til
1,536324mb. Læg '4' til det første tal, så du får tallet '5536324', hvilket
svarer til at du øger Finders RAM til 5,536324mb. Husk at lægge '4' til i alle
size felterne. Gem ændringer med COM+S, alslut ResEdit og genstart.

Du kan også bruge Reaper 1.32 kontrolpanelet fra www.akua.de. Den er lettere
at bruge. Åbn Reaper, klik på 'Remove' knappen, så Reaper er helt renset. Træk
så Finder over på det åbne Reaper vindue, sæt RAM forøgelsen til 4mb, afkryds
felterne 2, 3, 4 + det sidste felt. Det samme gør du med System. Husk, at
begge både Finder og System _skal_ have samme tildeling og de samme felter
skal være afkrydsede.. Reaper kan bruges til alle filer og arkiver, hvor
RAM'en kan ændres, men brug den kun til systemdele, da der _kan_ komme
konflikter, hvis man også bruger den ved andre programmer.

Jeg har selv en Beige G3/233DT/384mb RAM med både 9.1DK & ZIE, 9.2.1DK og
9.2.2US og 9.2aEnhancedUS, (den sidste er en speciel betaver., som jeg bruger
til tests), og havde også en del af de samme problemer, indtil jeg
installerede Reaper, men jeg har ikke haft _én_ eneste Finder quit siden da! -
Og mit system er faktisk godt 'læsset til' - ca. 670mb..., - så Finder og
System har hver fået +16mb.

> PSS! Nu vi er ved det - jeg har postet et indlæg om en anden fejl der
> bevirker, at der pludselig kan fremkomme underlige tegn a la Zaf D. i
> menu baren ligesom den ordinære font ændres.

Check mit svar vedr. det spørgsmål, og følg bare rådene. Men ud fra det, du
her har skrevet, tror jeg at tingene hænger sammen.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)