instruktionsbog til Honda CB450S
Fra : Esben Laursen

Dato : 15-12-01 21:04

Der skulle vel ikke være nogen der har en instruktionsbog til en CB450S til
at ligge eller ved hvor man finder en??
Eller står alt hva man skal vide i Haynes manualerne?

Hilsen

Esben

Fra : uffe.j

Dato : 16-12-01 00:47

Prøv Køsters Motorboghandel i Randers.

Fra : Armand

Dato : 16-12-01 13:52

Esben Laursen <spam@hyber.dk> skrev i en
> Der skulle vel ikke være nogen der har en instruktionsbog til en
> CB450S til at ligge eller ved hvor man finder en??
> Eller står alt hva man skal vide i Haynes manualerne?

Du kan ikke få en Haynes til S'eren; men derimod en tysk manual fra
"Bucheli verlag" (#5093)!
Og: Ja, der er også service intervaller og service-mål i sådanne
manualer!

--
Armand.

Fra : Esben Laursen

Dato : 16-12-01 17:19

> Du kan ikke få en Haynes til S'eren; men derimod en tysk manual fra
> "Bucheli verlag" (#5093)!

Du skulle vel ikke have et link =)

Esben

Fra : Armand

Dato : 17-12-01 04:02

> Du skulle vel ikke have et link =)

Køsters boghandel i Randers eller én af de tre store tyske
tilbehørskæder!

Jeg kan dog scanne/citere enkelte spec's hvis det er noget specifikt at
du savner!

--
Armand.
(med garagen fyldt med 4½S-ophug!)

Fra : Esben Laursen

Dato : 17-12-01 16:19

> Jeg kan dog scanne/citere enkelte spec's hvis det er noget specifikt at
> du savner!

Den jeg har er droslet ned og det skulle eftersigne være kansten der er
pillet ved.
Jeg ville gerne vide hvordan det ser ud før jeg skifter den, altså om det er
no'et en fetter elektronikmekanker kan klare eller der skal fagfolk til =)

samt div. specs af karburatore, tænding, hvilken olie og alt det der..

Esben

Fra : Armand

Dato : 17-12-01 23:30

> Den jeg har er droslet ned og det skulle eftersigne være knasten der
> er pillet ved.

Jup!
Samt andre fjedre i karburatorernes vacuum-spjæld!!

> Jeg ville gerne vide hvordan det ser ud før jeg skifter den, altså om
> det er no'et en fetter elektronikmekanker kan klare eller der skal
fagfolk
> til =)

Lige til at gå til, hvis eller man har bare lidt skruetæft :-/

> samt div. specs af karburatore, tænding, hvilken olie og alt det der..

Jeg kigger!
Sidder du på en forbindelse hvor jeg kan/må sende .jpg's i ublu
mængder??

Knastakslen!?
Hvad kostede dén!

--
Armand.

Fra : Esben Laursen

Dato : 18-12-01 22:54

> Jup!
> Samt andre fjedre i karburatorernes vacuum-spjæld!!

> fagfolk
>
> Lige til at gå til, hvis eller man har bare lidt skruetæft :-/

fed nok, jeg har heller ingen penge =(

> Jeg kigger!
> Sidder du på en forbindelse hvor jeg kan/må sende .jpg's i ublu
> mængder??

jowjow lige så store som du lyster..
Kan du forresten sende forsiden med, så smider jeg bare den ind til en
boghandler og får ham til at skaffe den =)
Hvor mange sider er den entlig på?

> Knastakslen!?
> Hvad kostede dén!

jeg har en def motor til at ligge regner KRAFTIGT med at jeg kan bruge den
derfra. For jeg har jo ingen penge =)
Jeg sad og overvejet om fjerderne i kabu'erne entlig bliver slidt?!? og hva
jeg skal regned med at en knast kan køre, den jeg har, har vist kørt over
120K km. Kan det passe at en ny knast koster omkring 3K ??

Med Jule hilsner

Esben

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-12-01 23:08

"Esben Laursen" <spam@hyber.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det passe at en ny knast koster omkring 3K ??

Det lyder dyrt. Den sidste knast jeg købte, (XR600R) kostede 1.600,-

Jeg gik iøvrigt ned til min pusher og sagde "Kan jeg købe ne ny knast til
Hondaen?".
"Ja, det kan du da", sagde Jan og begyndte at slå op i diverse mikrofilm, og
SÅ var det at jeg knaldede EEN knast i disken (enden, incl. een knast, var
nemlig knækket af knastakslen da en kontramøtrik var løbet af og var kommet
under den). Den ku de ikke gi igen på nede ved Special...

Rittig

Fra : Armand

Dato : 19-12-01 19:46

Esben Laursen <spam@hyber.dk> skrev i en

> Hvor mange sider er den entlig på?

Halvtynd: 90 sider!

> jeg har en def motor til at ligge regner KRAFTIGT med at jeg kan bruge
> den derfra. For jeg har jo ingen penge =)

"Defekt" er ifølge mine erfariger (66%) det samme som brændt topstykke

Olieindholdet i motoren er på kun 2½ liter trods monteret oliekøler
(kræver alene ca. ½ liter!), så der er ikke plads til særlig meget
uopmærksomhed (når/hvis motoren bruger olie) førend at bundkarret er
tomt

> Jeg sad og overvejet om fjerderne i kabu'erne entlig bliver slidt?!?

Næppe :-/
Afdroslings-fjedrene er sikkert slappere eler strammere :-/

> ..hva jeg skal regned med at en knast kan køre, den jeg har, har vist
kørt
> over 120K km.

Hvis bare den er/bliver smurt godt (= tilstrækkeligt med frisk olie og
tryk på pumpen) skulle den sagtens kunne holde mere til endda.
Der er i bogen sikkert et service-mål for hvilken højde at knasterne
mindst skal have - Og selvom den skulle være derunder er det kune et
spørgsmål om svagt aftagende effekt hvis ellers at der intet er at se på
knastoverfladerne .-/

Kan det passe at en ny knast koster omkring 3K ??

Har ingen ide derom - Måske en alm. 450-knast fra David Silver Spares
kan gå på :-/ Hans priser er ihvertfald til at føle på!!

--
Armand.

Fra : Esben Laursen

Dato : 19-12-01 21:52

> "Defekt" er ifølge mine erfariger (66%) det samme som brændt topstykke

Dvs at den oxo tar knasten med sig??

> [...]
> mindst skal have - Og selvom den skulle være derunder er det kune et
> spørgsmål om svagt aftagende effekt hvis ellers at der intet er at se på

hmm, dvs at man lige skal måle dem med en skydelære inden man monter den ik?
bær over med mig jeg er ikke så hård til alt det der mc endnu, men det
kommer vel engang =))

Hilsen

Esben

Fra : Armand

Dato : 19-12-01 22:19

Esben Laursen <spam@hyber.dk.remove> skrev i en

> Dvs at den oxo tar knasten med sig??

Jup!
Knastleje/r på såvel aksel, som topstykke

> hmm, dvs at man lige skal måle dem med en skydelære inden man monter
> den ik?

Jo!
Eller bedre: Adskiler og måler inden(!) man bestiller en ny (men dét er
jo ikke dit problem!).

Checkede forøvrigt lige op på målene:
Mindst 36,9 mm til alle knaster på akslen!

> bær over med mig jeg er ikke så hård til alt det der mc endnu, men det
> kommer vel engang =))

Hvis ikke at jeg kunne dét, så var jeg ikke at finde hér

--
Armand.

Fra : Esben Laursen

Dato : 19-12-01 22:45

> Jo!
> Eller bedre: Adskiler og måler inden(!) man bestiller en ny (men dét er
> jo ikke dit problem!).

nej måske ikke, jeg har ikke afskilt den def. motor endnu, jeg krydser
finger... =)

> Checkede forøvrigt lige op på målene:
> Mindst 36,9 mm til alle knaster på akslen!

> Hvis ikke at jeg kunne dét, så var jeg ikke at finde hér

hehe, jeg glæder mig helt til at komme ud i weekenden, se og nusse lidt om
den lille. Kan ikke vente, det er lige som om der er jul

Esben

Fra : Esben Laursen

Dato : 19-12-01 22:47

forresten hvis du har tid kan du scanne siderne med knasten og email mig
dem?? Jeg ville gerne igang her i weekenden, men jeg regner oxo med at jeg
køber bogen i januar. når der kommer penge på kontoen..

Esben

hyber@hyber.dk-fjern

Fra : Jens U

Dato : 18-12-01 02:55

Armand skrev ...

>Esben Laursen <spam@hyber.dk> skrev i en

>Køsters boghandel i Randers eller én af de tre store tyske
>tilbehørskæder!

Nu nævner du ikke at hvis man nu engang er medlem hos mctc, så kan de også skaffe den hjem.
Om så prisen er den samme som hos Køster ved jeg ikke, men undersøges kan da vel.

Rep. Anleitung Bucheli Nr. 520 Honda 450 Bucheli Verlag 6394.01.300

links:
http://www.bucheli-verlag.ch/bucheli.htm

http://www.buecherplus.de/Motorrad%201/Honda/Honda%204/honda%204.html

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Armand

Dato : 18-12-01 16:37

Jens U <reveredk@studmc.dkX> skrev i en

> Nu nævner du ikke at hvis man nu engang er medlem hos mctc, så kan de
> også skaffe den hjem.

Og det har sin forklaring !!!!

> Rep. Anleitung Bucheli Nr. 520 Honda 450 Bucheli Verlag 6394.01.300

Det må være en anden end 450S'eren :-/
Forsiden af min til S'eren, bærer det tydelige nummer: 5093 på

--
Armand.

Fra : Jens U

Dato : 18-12-01 22:41

Armand skrev ...

>Jens U ...

>Og det har sin forklaring !!!!

Jep, kender godt forklaringen

>Det må være en anden end 450S'eren :-/
>Forsiden af min til S'eren, bærer det tydelige nummer: 5093 på
>
>--
>Armand.

Jeg studset også at din er med andet nr.
Tror at din er blevet et samle objekt, hvis de ikke er ens.
http://www.amazon.de har den ikke deres database, så den er nok ikke blevet ny optrykt siden dens udgivelsen.

På min Revere handbuch er der hele 3 nr. 5118, 5119, 5120,
et burde enlig være nok sådan som ISBN 3-7168-1827-5.

Hvis du skriver ISBN nr. så kan hans bibliotek nok låne den på Statens Tekniske Bibliotek.
Vi har jo hørt at andre dfm'er har været uheldige med deres scanner.

Fra : Armand

Dato : 19-12-01 19:16

> Hvis du skriver ISBN nr. så kan hans bibliotek nok låne den

Ofcourse!:
ISBN 3-7168-1747-3.

Men det stod jo ikke med fede typer på forsiden

--
Armand.

Fra : Esben Laursen

Dato : 19-12-01 21:56

> Ofcourse!:
> ISBN 3-7168-1747-3.
>
> Men det stod jo ikke med fede typer på forsiden

hehe nu fandt jeg den på bibloen, så må vi bare håbe at de ikke er lige så
langsom til at få den hjem som de har været med en haynes som jeg har
bestilt først i oktober men ikke har set skyggen af endnu =( selv om jeg har
rygget flere gange efter den....

Forresten kan jeg ikke finde nogen online "boghandler" der har den kan det
passe ?? eller er det bare mig der ikke ved hva internettet er og ikke
fatter og bruge det?? =)

Esben

Fra : Jens U

Dato : 19-12-01 22:27

Esben Laursen skrev ...
>Forresten kan jeg ikke finde nogen online "boghandler" der har den kan det
>passe ?? eller er det bare mig der ikke ved hva internettet er og ikke
>fatter og bruge det?? =)
>
>Esben

måske

Det kan jo være at bogen er blevet et samle objekt, lige som mc'en er

Fra : Jens U

Dato : 19-12-01 22:48

Armand skrev ...

>Jens U
>
>Ofcourse!:
>ISBN 3-7168-1747-3.
>
>Men det stod jo ikke med fede typer på forsiden

Måske er der andet du ikke har opdaget endnu fordi det er skrevet med småt.

Fra : Jonas Bøje

Dato : 26-12-01 12:35

Jeg har en engelsk udgave af manualen til Honda CB450s, hvis nogen skulle være
interesseret.
Der er én der har scannet alle sider i en engelsk manual, ikke den bedste
kvalitet, men dog er engelsek lettere end tysk synes jeg

Jonas

--
Posted from [213.237.117.187]

Fra : Esben Laursen

Dato : 26-12-01 19:28

> Jeg har en engelsk udgave af manualen til Honda CB450s, hvis nogen skulle
være
> interesseret.

Ja meget....

> Der er én der har scannet alle sider i en engelsk manual, ikke den bedste
> kvalitet, men dog er engelsek lettere end tysk synes jeg.

Ja meget =)

Esben

Fra : Jonas Bøje

Dato : 27-12-01 10:36