Kæder
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-12-01 20:31

Hej NG,

Jeg har et enkelt spørgsmål. Er der nogle af jer der veksler mellem at
benytte forskellige kæder for derigennem at forlænge levetiden på tandhjul
osv. Det er et kendt princip på alm. cykler at det kan betale sig at skiftes
mellem 2 kæder men er det noget der er nogen af jer der har erfaringer med?

Hilsner,

Tony
XJ600S

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-12-01 12:20

Jeg kører kun med nittet kæde, og det ville jo besværliggøre hyppig
ombytning

Og gør de fleste ikke det på større MC'er ??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 16-12-01 13:51

Tony Lorentzen <tony@lorentzen.com> skrev i en

> [...]
sig at
> skiftes mellem 2 kæder men er det noget der er nogen af jer der har

Dén historie må være et levn fra før '78, hvor den første O-ringskæde
blev ibrug-taget på GS 750!
O-ringskæder holder ofte mere end 25.000 km, og dér er det også ved at
være go'nat med tandhjulene!
Endvidere er det ikke så praktisk at skifte O-ringskæde, eftersom at
samleleddet er temmeligt fast monteret, og forøvrigt har en pris så et
par samleled eller tre vil koste det samme som et tandhjuls-sæt!

Bekymr dig hellere om jævnlig smøring, samt ikke at glemme: Rensning af
kæde/tandhjul med petroleum (IKKE diesel!!!). Og sørg så for ikke at
overspænde kæden så den strækkes unødigt og derfor slider på tandhjulets
tand-deling!

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 16-12-01 20:38

> O-ringskæder holder ofte mere end 25.000 km, og dér er det også ved at
> være go'nat med tandhjulene!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hertil kan jeg svare at min holdt næsten 30.000 km.

MVH.
Jon Larsen
Gixxer 250 pilot med ny adresse ( og tlf.nr)

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 16-12-01 21:47

Og sørg så for ikke at
> overspænde kæden så den strækkes unødigt og derfor slider på tandhjulets
> tand-deling!

> --
> Armand.

av da, det er prøvet !. Jeg når ikke mere end max. 5.500 km med denne kæde &
tanhjul !.
Men 30.000 km på et kit, så har man da også været en rigtig dygtig "hygger"
i værkstedet da !

Hilsen
H;P

<nyt KIT til foråret !>

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-12-01 23:30

"så har man da også været en rigtig dygtig "hygger" i værkstedet da !"

Min holdt også godt 30.000 km, det tror jeg da egentlig ikke er usædvanligt.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-12-01 00:32

> Min holdt også godt 30.000 km, det tror jeg da egentlig ikke er
usædvanligt.

Hehe - jeg mener mit første kædekit på min SV'er holdt 12 kkm. Det var
ovenikøbet med scott-oiler

(Jeg *ved* godt den burde holde længere)

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-12-01 16:37

"Steen Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> usædvanligt.
>
> Hehe - jeg mener mit første kædekit på min SV'er holdt 12 kkm. Det var
> ovenikøbet med scott-oiler
> (Jeg *ved* godt den burde holde længere)

Ork, mine kædesæt (O-ring) plejer ikke at holde mere end højst 1000km. Stik
den!

Rittig
(Som griser sine kæder noget så gudsjammerligt)

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 17-12-01 01:20

> Min holdt også godt 30.000 km, det tror jeg da egentlig ikke er
usædvanligt.

Der er vist nok en instans der hedder "KØR PÆNT", pleje gerne at komme fra
alle andre end lige ens egen lille stemme inde i hovedet !. Går efter O-ring
kæde denne gang, og helst 0 overstrammere !. Og er se´følgelig ej doven i
garagen !. Så vi får se med næste kit !.

Av for den, det er dælme glat da !

Kør nu pænt & roligt ikke !

Hilsen

H;P

Fra : Armand

Dato : 17-12-01 04:00

[KTN]FalkenDK <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en
> Og sørg så for ikke at
> av da, det er prøvet !. Jeg når ikke mere end max. 5.500 km med denne
> kæde & tanhjul !.

Prøv at kigge på kontrol/opspændings -tippet på DMC's FAQ!
Link: www.dmc-org.dk faq'en er blandt knapperne til venstre på siden!

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 19-12-01 21:28

Jeg når ikke mere end max. 5.500 km med denne kæde &
> tanhjul !.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Av for den da.. så er du lidt dyr i drift ???
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Men 30.000 km på et kit, så har man da også været en rigtig dygtig
"hygger"
> i værkstedet da !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tjooeehhh... Smørrelse efter hver anden eller tredje tur, samt en vågent øje
med opstramningen af kæden.. så holder den længe.. ;) Nu har jeg i øvrigt
prøvet at gearer modellen lidt...
Den køre fint med det... men har kun fået 2-4 tænder mindre bagpå, Glæder
mig mere til 1.marts end til juleaften. ( lige bortset fra julemaden

--
MVH.
Jon Larsen.

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 20-12-01 00:05

"Jon Larsen" <jon.larsen@image.dk> skrev i en meddelelse

, Glæder
> mig mere til 1.marts > Jep der !

lige bortset fra julemaden

> Nemlig Der !

Hilsen

H;P

<Nu er vi så tæt på......Glædelig Jul DER !>