Kan man få en partition til ikke at mounte~
Fra : Jakob Færch

Dato : 15-12-01 20:14

Jeg ville gerne, at min OS X-partition ikke blev mountet på
skrivebordet, når jeg booter i OS 9. På den måde kunne jeg undgå, at fx
Word X tror, det skal starte, når jeg klikker på en Word-fil.

Ved nogen, om det er muligt på den måde at holde en enkelt partition
udenfor?

/Jakob

Fra : Richard Nees

Dato : 16-12-01 23:45

Du kan bare smide partionen i papirkurven, så unmountes patitionen.
Skal du bruge den igen, mount den med Diskværktøj.

Hvis du synes, det er irriterende, lav et lille AppleScript program:

1) Åbn Script Editor
2) Skriv følgende, husk citationstegn - ret kun i navnet på partitionen:

on run
tell application "Finder"
put away disk "<navn på partition>" without asking
end tell
end run

3) Gem som applikation/program
4) Placér dit nye program i Start-emner i Systemmappen

Bemærk: denne fremgangsmåde dur ikke under OS X

/Richard Nees

Fra : Jakob Færch

Dato : 17-12-01 11:48

In article <dV7T7.71$_o4.4166610963@news.euroconnect.net>,
"Richard Nees" <nono@nopenope.nu> wrote:

> Du kan bare smide partionen i papirkurven, så unmountes patitionen.

Smart.

> Hvis du synes, det er irriterende, lav et lille AppleScript program:

Endnu smartere.

/Jakob

Fra : macsteen

Dato : 17-12-01 16:25

in article dV7T7.71$_o4.4166610963@news.euroconnect.net, Richard Nees at
nono@nopenope.nu wrote on 16.12.2001 23:44:

> [...]
>
> 3) Gem som applikation/program
> 4) Placér dit nye program i Start-emner i Systemmappen
>
> Bemærk: denne fremgangsmåde dur ikke under OS X

Nogle harddisk-værktøjer kan i forbindelse med formattering slå automount
fra. Harddisk Toolkit f.ex.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-12-01 16:47

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Nogle harddisk-værktøjer kan i forbindelse med formattering slå automount
> fra. Harddisk Toolkit f.ex.

Apples drivesetup kan også.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!