uopfordrede reklamer/henvendelser via emai~
Fra : Mickey

Dato : 15-12-01 17:53

Hvordan er det nu reglerne er for subj. når modtageren er en forening/en
bevægelse ?

Helt konkret har jeg modtaget en reklame for trafficmagnet.com på en
mailadresse tilknyttet en website for en forening/organistation (pornofrit
miljø, pornofrit.dk) hvor de tilbyder en masse trafikfremmende ting,
tilmeldelse til 300.000 søgemaskiner osv.

Er det legalt når det er en forening/organisation der er modtageren ?

Afsenderen er ikke fra DK hvis det har nogen betydning.

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
TDC har klippet min DNS (og min email)...

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-12-01 20:43

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev:

> Er det legalt når det er en forening/organisation der er modtageren ?

Nej, ordlyden af MFL §6a er "En erhvervsdrivende må ikke rette
henvendelse til nogen..."

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Mickey

Dato : 15-12-01 22:07

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, ordlyden af MFL §6a er "En erhvervsdrivende må ikke rette
> henvendelse til nogen..."

godt - skulle bare være sikker på det før jeg sendte klager over dem ;)