Vaske dyner + tørre dem
Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-12-01 16:10

Hejsa!

Er der nogen der har erfaringer med at vaske dyner... På dem vi har står der
"max 40 grader og tørring kun i tumbler beregnet til 7 kilo eller mere".

Men nu har vi jo en 5 kilos tørretumbler, og har hørt at man helst skal
vaske dyner ved 60 grader.

Er der nogen der har forsøgt sig? Skal jeg finde et vaskeri med
kæmpetumbler?

** Lars

Fra : ...

Dato : 15-12-01 16:46

> [...]
> vaske dyner ved 60 grader.
>
> Er der nogen der har forsøgt sig? Skal jeg finde et vaskeri med

Jeg har forsøgt mig med at vaske hovedpuder, og det gik fint ved 40 grader.
Problemet kom da jeg skulle tørre dem, selvom man tumbler i en evighed, så
klumpede dunene sammen, og det var umuligt at få dem helt tørre. Men min
søster redede mig, og smed 5 tennisbolde ind til puderne. Derved blev de
hele tiden "banket", tørrede helt op, og blev meget lækre at sove med. Det
trix har jeg siden benyttet, til alt der er lidt "dunet" og skal tørres.
Puderne holder fint til at blive tørret på fuld varme, men om de holder til
60 grader vand ved jeg ikke.

Fra : em

Dato : 15-12-01 19:52

"..." <nykoebingvej@tdcadsl.dk> wrote in message

> der

Puder kan du klare selv nmed en almindelig tumbler + tennisbolde eller
gummisko.

Dyner plajer vi at tage med hen til nogle bekendte der bor i et almennyttigt
boligbyggeri med vaskekælder, de har en tumbler der er stor nok, men det
tager nogle timer. Husk et par gummeisko til at banke dynerne med i
tumbleren, bolde er ikke tunge nok.

em

Fra : jytte jensen

Dato : 18-12-01 00:21

Hej.
Jeg har også gode erfaringer med at vaske dyner. Det plejer at stå på dem
hvad de kan tåle. Når de skal tørres bruges tennisbolde og så har jeg gjort
det at jeg med jævne mellemrum har taget dynen ud og rystet fjerne løse, og
så tilbage igen. Det tager bare lang tid, men kan godt betale sig: det
forlænger dynens levetid at blive vasket jævnligt.

Jytte
.... <nykoebingvej@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1b6fa7$0$25391$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...