Browserproblemer
Fra : Per Bruus

Dato : 15-12-01 15:21

Lige pludselig kan jeg hverken starte
IE 5,0 eller NS 6,21 op, softwareopdatering
fryser også. IE med type 2 fejl trods over tildeling
af 50 mb. og over 400mb til rådighed.
Underligt nok er der ikke noget galt når jeg bruger
NS 4,5 eller 4,75 og heller med Outlook Express 5,02

Jeg har geninstalleret og opdateret
både NS og IE uden at det har hjulpet.

PS 6,01 er også begyndt at fryse adskillige gange
dagligt, det hjalp ellers at opgradere til PS 9,21
i en periode.

System G4/450/1024MB.

Forslag ønskes meget gerne.

Per Bruus
perbruus@tdcadsl.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-12-01 16:28

Hej Per

Prøv at tømme cache mapperne i både Netscape og IE, det kan være en
ødelagt cache fil, der bremser for starten af programmerne.

Prøv også at køre en SpeedDisk på disken/partitionen hvor systemet
ligger. Brug COM+L i SD, så behøver du ikke starte fra CD'en og køre
hele processen igennem, og med den kommando vil alle ikke-åbne filer,
der er fragmenterede blive defragmenterede.

mvh. Erik Richard

Per Bruus wrote:

> [...]
> af 50 mb. og over 400mb til rådighed.
> Underligt nok er der ikke noget galt når jeg bruger
> NS 4,5 eller 4,75 og heller med Outlook Express 5,02

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Per Bruus

Dato : 16-12-01 12:23

Hej Erik

Hvordan tømmer jeg cache, når jeg ikke kan åbne programmerne.
Der ligger ikke noget i temp mapperne, hvor skal jeg kigge. ?
Speeddisk har ikke hjulpet.

MVH.
Per Bruus
perbruus@tdsadsl.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-01 16:08

Hej Per

Du skal kigge i mappen 'Indstillinger' ('Preferences', hvis det er
engelsksproget OS). For Netscape 4.x ligger der en mappe med navn 'Netscape
Users'. I den har du måske flere mapper, hvis du har flere profiler sat op.
I hver af disse mapper sigger der en mappe med navnet 'Cache', åbn den og
tøm den - COM+A og træk det hele i papirkurven. Luk mapperne igen.

For Netscape 6.x mener jeg den ligger i mappen 'Dokumenter', - det gør den
ihvertfald med Mozilla. Jeg bruger ikke Netscape 6.x, da jeg mener, det er
et dårligt program i forhold til Mozilla og NC 4.79, og de gange, jeg har
prøvet den har det ikke givet andet end bøvl. Det er både bedre og mere
sikkert at du opdaterer din Netscape 4.75 til 4.79 US 128bits versionen.

Hvad den nøjagtig hedder for MSIE, kan jeg ikke huske, men mener det er
noget i retning af 'Microsoft Internet Cache', men det må en anden kunne
sige, hvad den nøjagtig hedder. Åbn så også denne mappe og tøm den.

Prøv også at bruge et program som Filebuddy 6.x og find alle usynlige filer
med den. Kig efter, om der ligger nogle usynlige henvisninger til både
Netscape og MSIE. Det er såkaldte 'dummy' filer, som nogle gange opstår af
en eller anden mystisk grund. Slet dem. De kan alligevel ikke bruges til
noget.

Når du så har gjort den, genstarter du fra 'Speciel' menuen og genopbygger
skrivebordet med COM+ALT nede under hele opstarten. Klik OK til spørgsmålet
om genopbyggelse.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Bruus

Dato : 16-12-01 17:11

[...]

Hurra, julen er næsten reddet.
IE 5,0 og NS 6,21 kører, ovenstående var ikke nok, så jeg har slettet
alt hvad jeg kunne finde af IE og NS relarede fil (hvornår får Apple snøvlet
sig sammen til at lave et af-instalations program)
Geninstaleret det hele og så kørte det.

Men jeg kan ikke finde mine printerudvidelser under PPD
Adobe PostScript 8,7 efter at have kørt Norton U 6,0.
Har prøvet at slette PPD og kopiere en ny over, uden det har hjulpet.
Har prøvet at geninstalere PostScript 8,71 har heller ikke hjulpet

Nogen forslag ?

MVH
Per Bruus

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 18:19

In article <3c1cd59a$0$94409$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Per Bruus" <perbruus@tdcadsl.dk> wrote:

> Nogen forslag ?

Kører du med et dansk system og engelsk printerdriver?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Per Bruus

Dato : 16-12-01 17:24

> [...]
> Har prøvet at slette PPD og kopiere en ny over, uden det har hjulpet.
> Har prøvet at geninstalere PostScript 8,71 har heller ikke hjulpet

Er fixet
Havde glemt at slette skrivebordsprinter før geninstallering.

Takker for bidragende.

MVH.
Per Bruus

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 16-12-01 02:35

> [...]

> både NS og IE uden at det har hjulpet.
>
> PS 6,01 er også begyndt at fryse adskillige gange
> dagligt, det hjalp ellers at opgradere til PS 9,21

Det er nok din internet preference fil der er "idu". Du kunne prøve at
lægge den i papirkurven. bagefter er du nødt til at lave nye
indstillinger så måske du lige skulle sikre dig at du kan huske alle
indstillingerne inden du smider den ud. Hvis det ikke hjælper kan man
selvfølgelig også bare lægge den gamle fil tilbage igen

Jeg må lige spørge hvad "PS" står for (i PS 9,21)?

--
Mvh Nicolai Brandt
"I uvejret beder den vise til Gud, ikke om sikkerhed for

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 04:31

In article <1f4hlje.cya3m4b4ymh8N%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> Jeg må lige spørge hvad "PS" står for (i PS 9,21)?

Kig på dit tastatur.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-12-01 12:32

> Kig på dit tastatur.

Aha,delvfølgelig!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Per Bruus

Dato : 16-12-01 12:38

Jeg bare drykke forkert på knapperne

OS 9,21 selvfølgelig.

MVH
Per Bruus

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 13:47

In article <3c1c95cf$0$94395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Per Bruus" <perbruus@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg bare drykke forkert på knapperne

Kan du så ikke lige justere dine knapper, så du svarer nedenunder det du
citerer - det ville bare være SÅ fornemt?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Per Bruus

Dato : 16-12-01 15:37

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du så ikke lige justere dine knapper, så du svarer nedenunder det du
> citerer - det ville bare være SÅ fornemt?
>
> --
> MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Jo da.
Det må være fordi jeg har skrevet det på en wintel maskine,
der er så mange knapper på.

Men jeg kan stadig ikke åbne browserne
og efter at have kørt Norton er ekstraudstyret
til min printer forsvundet fra PPD også efter
selv om jeg har kopieret en ny PPD over.

MVH
Per Bruus

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-12-01 17:59

In article <3c1cbf08$0$94405$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Per Bruus" <perbruus@tdcadsl.dk> wrote:

> Jo da.

Fornemt, så skal vi også bare have dig til at slette det der ikke er
nødvendigt at have med - fx min signatur

> Det må være fordi jeg har skrevet det på en wintel maskine,
> der er så mange knapper på.

Nu husker du vel at vaske fingre før du rører Mac'en?

> Men jeg kan stadig ikke åbne browserne

Det lyder som om dit system trænger til en geninstallation.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk