Næste års bedste film ?
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-12-01 14:42

SpiderMan tror jeg nok bliver en seriøs konkurrent til Episode II.

Prøv lige at se den nye trailer i STORT format ! For helvede da det bliver
godt !

http://www.apple.com/trailers/columbia/spiderman/qt_high2.html

Se lige Kirsten Dunst osse. Hvis nogen kan ligne/spille Mary Jane, så er det
sgu da hende.

Right.......SpiderMan bliver enten det bedste, eller "kun" det næstbedste,
men det er osse fint nok, hvis Episode II ellers leverer varen, og det SKAL
den fandme.

Fra : Rhythm

Dato : 15-12-01 14:57

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Right.......SpiderMan bliver enten det bedste, eller "kun" det næstbedste,
> men det er osse fint nok, hvis Episode II ellers leverer varen, og det

Hvad lugter hende Kirsten af ? Forhåbentlig af noget godt

Fra : Soulfood

Dato : 15-12-01 16:54

Fedt!!!!!
Spiderman holder, tjek lige slut replikken i traileren fra P.P. Mormor ???
"You do to much, you´re not Superman - You know"
LOL

Brian/

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-12-01 17:07

Thomas Mouritsen skrev i meddelelsen <9vfk0u$l0u$1@sunsite.dk>...
>SpiderMan tror jeg nok bliver en seriøs konkurrent til Episode II.
>
>Prøv lige at se den nye trailer i STORT format ! For helvede da det bliver
> [...]

puha en skod side..
"du skal bruge quicktime for at se denne side, vil du hente det nu? Ja /
Nej." så trykker jeg nej, så åbner den en ekstra side og der hopper
"quicktime_installer.zip" vil du gemme denne fil?" op.. NEJ for faen fat
det..

Men ville lige høre om der er nogle som har filmklippet i ordentlig udgave,
mpeg eller avi?

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-12-01 17:09

On Sat, 15 Dec 2001 17:06:55 +0100, "Anders Houmark"
<alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>det..
>
>Men ville lige høre om der er nogle som har filmklippet i ordentlig udgave,
Halli hallo!!!! *:mov er et suverænt format til film.
Hent afspilleren og prøv ad min ven

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-12-01 17:42

Morten Bowman Hansen skrev i meddelelsen ...

>Halli hallo!!!! *:mov er et suverænt format til film.
>Hent afspilleren og prøv ad min ven

Hm nu har jeg prøvet det.. ser da ganske fint ud, men det er da irriterende
man ikke får filen hjem og ligge på harddisken?
Men lyden var rigtig god :)

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-12-01 18:08

On Sat, 15 Dec 2001 17:41:40 +0100, "Anders Houmark"

Du skal bare have Pro-udgaven.
Jeg har lige gemt Spiderman på min hd

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-12-01 18:15

Anders Houmark <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote:

> Hm nu har jeg prøvet det.. ser da ganske fint ud, men det er da irriterende
> man ikke får filen hjem og ligge på harddisken?

Den ærværdige løsning er at købe Pro-udgaven. Du kan dog også som regel
finde selve filen i htmlkoden. ;-D

MVH ANR

"The only thing I was ever good at was driving a bus, and now 'The Man'
says I need a piece of paper to do that."
-Otto the busdriver

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-12-01 18:54

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev i en meddelelse

> Den ærværdige løsning er at købe Pro-udgaven. Du kan dog også som regel
> finde selve filen i htmlkoden. ;-D

Eller den lette måde at være uærlig på: At hente en keymaker til quicktime 5
på nettet.

Joakim

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-12-01 19:59

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> wrote:

> Eller den lette måde at være uærlig på: At hente en keymaker til quicktime 5
> på nettet.

Der er vel grader af ens uærlighed - men ja, du sagde det, og ikke jeg.

MVH ANR

"I didn't get drunk, I just went to a strange fantasy world."
-Homer Simpson

Fra : Emil Rune

Dato : 16-12-01 18:31

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Halli hallo!!!! *:mov er et suverænt format til film.
> Hent afspilleren og prøv ad min ven
>
> Morten Bowman Hansen
> bowman@stofanet.dk

Øhh...nej!
Alene det at man skal lægge penge for nådigst at få lov til at hente
materialet, gør at jeg har afskrevet formatet for længst. Derudover fylder
det for meget i forhold til det kvalitet det præsterer.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-12-01 18:47

On Sun, 16 Dec 2001 18:31:20 +0100, "Emil Rune" <erune@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>materialet, gør at jeg har afskrevet formatet for længst. Derudover fylder
>det for meget i forhold til det kvalitet det præsterer.

Jeg er ligeglad med hvad det fylder. Det er en kanon kvalitet i
high-resolution.
Kvalitet koster.

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 15-12-01 17:11

Den bedste film i 2002 kan kun blive LoTR 2 : The Two Towers

Fra : Martin Helbo

Dato : 15-12-01 17:51

> Den bedste film i 2002 kan kun blive LoTR 2 : The Two Towers

Jeg skulle også lige til at spørge om ikke i havde glemt den!
Den stikker i hvertfald spiderman, men mon ikke SW og Lotr kommer til at
ligge side om side!?

/Martin Helbo

Fra : nikolaj borg

Dato : 16-12-01 00:46

"Henrik Grønnemark Jensen" <Watchmen@hotmail.com> wrote in message
> Den bedste film i 2002 kan kun blive LoTR 2 : The Two Towers

Tjah, bogen er jo kendt som verdens længste ekskurs, så man kunne godt
frygte, at filmen bliver lidt i samme retning

/Nikolaj

Fra : Jesper Winding

Dato : 16-12-01 08:23

Prøv at læse den! Jeg har endnu aldrig mødt nogen der har læst Lotr og
fundet den andet end fantastisk...
Og det med "at den er kendt som" !?! hvor lang tid var du om at finde på
det?

--
-=JESPER=-
http://jespersunivers.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 16-12-01 09:41

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> wrote in message
> Prøv at læse den! Jeg har endnu aldrig mødt nogen der har læst Lotr og
> fundet den andet end fantastisk...

Jeg _har_ læst den, og mener, at handlingen ligger i 1'eren og 3'eren.
2'eren kunne jeg godt have undværet.

> Og det med "at den er kendt som" !?! hvor lang tid var du om at finde på
> det?

Ca. 20 sekunder:
http://www.rinkworks.com/bookaminute/b/tolkien.twotowers.shtml

/Nikolaj

Fra : Jesper Winding

Dato : 16-12-01 11:30

--

> Ca. 20 sekunder:
> http://www.rinkworks.com/bookaminute/b/tolkien.twotowers.shtml

ok - point taken....

-=JESPER=-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-01 00:49

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> writes:

> Prøv at læse den! Jeg har endnu aldrig mødt nogen der har læst Lotr og
> fundet den andet end fantastisk...

Mød mig.

Jeg læste den i gymnasiet i dansk biblioteksudgave. Det tog tre
måneder. Det ville have længere, hvis ikke bøgerne skulle afleveres
efter en måned. Jeg sprang _mange_ sider over i ren kedsomhed.

Jeg prøvede igen for et par år siden (ti år efter) og var ret hurtigt
gennem første bog, men i løbet af anden bogs rædsomme, langtrukne "Jeg
er en mere ædel og nobel ridder than thou art"-pladder gik det
langsommere og langsommere, og jeg kom aldrig igennem tredje bog.

Jeg ser filmene som en mulighed for at se hvad historien egentlig
slutter med uden ligegyldige omveje som Tom Bombadil. (Jeg forventede
i sin tid, at han dukkede op senere og faktisk havde en eller anden
betydning for historien, men det viste sig, at han bare rendte rundt i
skoven og sang til sin hest.)

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Kong Kent

Dato : 15-12-01 17:42

> Right.......SpiderMan bliver enten det bedste, eller "kun" det næstbedste,
> men det er osse fint nok, hvis Episode II ellers leverer varen, og det
SKAL
> den fandme.

Jeg håber også meget, at EpII bliver det helt store. Selv er jeg flasket op
med den oprindelige trilogi, og har da også set EpI tonsvis af gange på DVD
(så den vist 3 gange i biffen), men kan ikke lade være med at tænke, at
kritikken af filmen må jo have lidt i sig. Der er normalt brand der hvor det
ryger... (selvom jeg selv er uenig i meget af kritikken).

Så forhåbentlig hiver George Lucas den helt store kanin på af hatten i 2002,
sætter kritikkerne på plads, og leverer varen til os hungrende SW-fans :)

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-12-01 18:05

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vfujn$f7q$1@sunsite.dk...

> Så forhåbentlig hiver George Lucas den helt store kanin på af hatten i
2002,
> sætter kritikkerne på plads, og leverer varen til os hungrende SW-fans :)

Det håber jeg osse. Jeg har en formodning om at Episode II bliver fantastisk
god. Det skulle være den dystre episode i den nye trilogi, så hvis den
bliver ligeså fremragende som The Empire Strikes Back *Yikes*........så er
jeg en glad knægt

Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-12-01 23:47

> SpiderMan tror jeg nok bliver en seriøs konkurrent til Episode II.

Jep, jeg priser mig bare lykkelig over at jeg skal se dem begge og ikke
behøver vælge, både sw og Edderkoppen, som han jo hed engang, er begge dele
noget af det der optog mig op gennem hele min barndom/ungdom.

> Prøv lige at se den nye trailer i STORT format ! For helvede da det bliver
> godt !

Ja!

http://www.apple.com/trailers/columbia/spiderman/qt_high2.html

> Se lige Kirsten Dunst osse. Hvis nogen kan ligne/spille Mary Jane, så er
det
> sgu da hende.

hun fejler da ganske rigtigt ikke noget

> Right.......SpiderMan bliver enten det bedste, eller "kun" det næstbedste,
> men det er osse fint nok, hvis Episode II ellers leverer varen, og det
SKAL
> den fandme

begge dele er totalt iorden filmsmag!

sniper_Nolight (der er helt enig!)

Fra : Brian Nielsen

Dato : 16-12-01 09:40

> Right.......SpiderMan bliver enten det bedste, eller "kun" det næstbedste,
> men det er osse fint nok, hvis Episode II ellers leverer varen, og det
SKAL
> den fandme.

Glemmer du ikke Lord of the Rings: The Two Towers??? :)

/Brian

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-12-01 15:00

> Right.......SpiderMan bliver enten det bedste, eller "kun" det næstbedste,
> men det er osse fint nok, hvis Episode II ellers leverer varen, og det
SKAL
> den fandme.

Du synes ikke lige vi skal vente om ikke til at have set filmene, så i det
mindste til at de er lavet færdige? Nej OK, trailerne måre være mere end
nok. Lad os afgøre det nu. Skal vi ikke allerede nu lave vores "Bedste film
år 2002" afstemning:

Og de nominerede er:
Spiderman
Starwars 2: Attack of The Clones

Lad os på forhånd droppe LOTR 2, fordi den er jo "kedelig" ligesom bogen.
Jeg kan allerede nu afsløre at der kommer ingen gode overraskelser næste år,
og at vinderen er den der bruger mest CGI i stedet for de gammeldags og
antikverede metoder med "rigtige" skuespillere, kulisser og locations. Jeg
kan ligeledes afsløre at SW3 bliver lavet som 100% cgi ligesom Toy Story, da
ILM er jaloux på Pixar og Dreamworks, nu da The Academy har (gen)indført en
Oscar for "Best Animation".

Og da vi ikke behøver at se filmene for at afgøre hvor gode de er, så lad os
allerede nu tage "religionskrigen" om hvilken der er bedst, og om SW2 var en
skuffelse eller om den var den bedste SW nogensinde. Jeg stemmer for at det
mest var en 2 timer lang reklamefilm for legetøjsfigurer.

Joakim
PS: Jeg glemte at indsætte en sarkastisk smily et sted, jeg kunne bare ikke
lige finde ud af hvor.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 16-12-01 15:10

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vi9fr$ffbt9$1@ID-81106.news.dfncis.de...

> Du synes ikke lige vi skal vente om ikke til at have set filmene, så i det
> mindste til at de er lavet færdige?

Når det gælder Spiderman og Episode II ? Hvad tror du selv ? Sam Raimi
skulle ødelægge Spiderman ? Not a chance in hell.

Begge film bliver geniale, og det hersker der overhovedet ingen tvivl om.

Men det ved du osse godt, inderst inde, selv.

Thomas

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-12-01 16:05

> [...]
> Begge film bliver geniale, og det hersker der overhovedet ingen tvivl om.
> Men det ved du osse godt, inderst inde, selv.

Nej det ved gud jeg ikke er. Men nu plejer jeg generelt at vente med at
bedømme en film til jeg har set den, til forskel fra nogen *host* Thomas
*host*

Desuden så er der større risiko for at blive slemt skuffet, hvis man
allerede nu begynder at forvente den bedste film i historien. Selv efter
alle anmeldelserne er jeg stadig lidt skeptisk over for LOTR. På den måde er
der mulighed for at blive positivt overrasket, på den anden måde er der
højst mulighed for at leve op til forventningerne, eller endnu mere
sandsynligt, at blive skuffet.

Men det gælder jo nok ikke for dig, du har jo besluttet dig for om filmen er
god eller dårlig, et halvt år inden den er færdig

Joakim

Joakim

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 16-12-01 16:11

Hej

Thomas Mouritsen wrote:
> [...]
> skulle ødelægge Spiderman ? Not a chance in hell.
>
> Begge film bliver geniale, og det hersker der overhovedet ingen tvivl

..1....2....3....4.....5....6...

> Men det ved du osse godt, inderst inde, selv.

..7...8...9...10...pfew, mit blodtryk.....

> Thomas

Joakim> jeg var også lige ved at skrive det samme indlæg som du gjorde
da jeg så at Thomas havde startet sådan en tråd, hvilket jo er meget
typisk for ham.... det er ihvertfald mit indtryk baseret på det kvarte-
halve-hele år jeg har fulgt med her i dk.kultur.film ;)

Men vi har jo alle lov til at være her, og selvom jeg ikke rigtigt kan
greje om han mener det seriøst, ja så må jeg jo bare ignorere denne
tråd.....

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-12-01 16:12

On Sun, 16 Dec 2001 14:00:19 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>
wrote:

> [...]
>nok. Lad os afgøre det nu. Skal vi ikke allerede nu lave vores "Bedste film

Jeg vil lige inskyde Minority Report fra Spielberg

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : psycrow

Dato : 16-12-01 19:20

Der er ingen tvivl: Wishmaster 4 - The Prophecy Fulfilled