Bedste kærligheds sang
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-12-01 14:03

Det må uden tvivl være Your Song med Elton John.

Om det er Elton John der synger den, eller Ewan McGregor eller Nicole Kidman
i Moulin Rouge, er lige meget.

Your Song er den bedste

Fra : Gert Kethmer

Dato : 15-12-01 14:16

> Om det er Elton John der synger den, eller Ewan McGregor eller Nicole
Kidman
> i Moulin Rouge, er lige meget.
>
> Your Song er den bedste

Hørt - hørt!!!

- og Ewan McGregors cover udgave er kanon!

Gert

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-12-01 14:51

Gert Kethmer <gert@lundbeck.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:92IS7.40$%K2.1527@news.get2net.dk...

> - og Ewan McGregors cover udgave er kanon!

Det er den nemlig ! Han synger den SÅ skide godt

Fra : Michael Falkenberg

Dato : 16-12-01 00:57

Moulin Rouge filmen er da også bare for fed! Bl.a pga. den vidunderlige
musik!

Kan kun være enig med jeres konklusion =)

Godaften!

Mvh
Michael

Fra : Divider

Dato : 16-12-01 02:35

Thomas Mouritsen <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vfhot$g6e$1@sunsite.dk...
> [...]
> i Moulin Rouge, er lige meget.
>
> Your Song er den bedste
>
> Jeg hørte en med Elvis Costello,jeg tror den hed She.
Jeg tænkte det samme som dig,det var den bedste kærlighedssang.
Aproppos Elton John,så syntes jeg også
at Song for Guy er en smuk kærlighedserklæring.

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 07-03-02 21:38

On Sat, 15 Dec 2001 14:03:12 +0100, "Thomas Mouritsen"
<thomas_m@post10.tele.dk> wrote:

Hi Thomas

>Det må uden tvivl være Your Song med Elton John.
>
>Om det er Elton John der synger den, eller Ewan McGregor eller Nicole Kidman
>i Moulin Rouge, er lige meget.
>
>Your Song er den bedste

ja jeg er ikke meget for at indrømme det men jeg synes nu også den er
go - ednu være jeg synes faktisk elton john er et geni - men rent
lyrisk ja John Lennon MÅ ha lavet noget der er bedre om ikke andet så
woman ..... men jeg synes nu I ll be your mirror i sin på mange måde
simplekse form er den bedste jeg kan komme i tanke om frodi den
berøre på alle planer og måske navneligt dem hvor der er mest behov
for det i den reflekterene kærlighedes sang .... Bob Dyllan kan også
, der findes nogen på Blood on the tracks og den sener Ohh mercy med
den lidt melangkolske shooting star , selve nr my love tilbage fra jeg
tror det er 1965 er også formidabel - min elskede ved for meget til
agumenter eller dømme ... det er jo skide flot ... men i forhold til
your song hvor man for smidt delikatessen lige masken og ikke behøves
at fundere dyber over indholdet ind for andet ind hvad det er ... så
er Bob Dyllan Lou Reed jim morrison om det nu er med Genier - tanke
processer der vedblivene bliver ved med at udfordre lyterens fornuft
og inspiration og kan være på et engelsk der har et lix tal - hvor det
typiske pop publikum ikke er i bedsidelse af de sproglige
forudsætninger som en menings danende genemlytning fordre... men jeg
vil mene at I ll be yor mirror er på maneg måder lige til at gå til -
selv om den er så dyb og omsorgs fuld som noget

Mv
Bo

I'll Be Your Mirror"

(The Velvet Underground, 1967)

written by Lou Reed
=======================================

I'll be your mirror
reflect what you are, in case you don't know
I'll be the wind, the rain and the sunset
the light on your door to show that you're home

When you think the night has seen your mind
that inside you're twisted and unkind
Let me stand to show that you are blind
Please put down your hands
'cause I see you

I find it hard
to believe you don't know, the beauty you are
But if you don't, let me be your eyes
a hand to your darkness, so you won't be afraid

[...]

fra Lou til freY er jeg sikker på hvis hun en dag skulle bruge den

--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)